خبرگزاری کار ایران

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۱۴۴

اگر میخواهید که از علل اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان مطلع شوید، کمی از وقت خود را به مطالعه این مطلب که از سوی همکاران ما در مجموعه آموزشی زبان سخن برتر برای شما عزیزان فراهم شده است، اختصاص دهید.

بر اساس تحقیقات انجام شده بر روی سطح یادگیری کودکان، محققان به این نتیجه رسیده اند که کودکان از قدرت و توانایی بسیار بالایی در یادگیری زبان برخوردار هستند و بیشتر از یک شخص بالغ میتوانند زبان را بیاموزند؛ در حالی که بسیاری از مردم کشور ما تصور می کنند که کودکان در سنین مناسبی برای یادگیری زبان قرار ندارند و باید سن آنها بیشتر شود تا شرایط ایده آلی به این منظور پیدا کنند. امروزه در امر آموزش از هوش مصنوعی استفاده می شود.

اما در این زمینه باید به شما عزیزان آگاهی دهیم که کودکان از سن 2 سالگی آماده یادگیری زبان هستند و می توانید در این سنین علاوه بر زبان مادری، به تقویت زبان دیگری مانند: انگلیسی در او کودک کمک کنید و به یاد داشته باشید که یادگیری زبان در کودکان از جوانب مختلف حائز اهمیت خواهد بود.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی چیست؟

همان طور که می دانید انگلیسی به عنوان یک زبان بین المللی شناخته می شود که اهمیت بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و مردم کشورهای مختلف برای اینکه بتوانند با هم ارتباط برقرار کنند و امور خود را در کشور های مختلف انجام دهند، معمولا به یادگیری زبان انگلیسی که تنها زبان بین المللی دنیا است، اقدام می نمایند تا امکان برقراری ارتباط با مردم دیگر کشورهای جهان را داشته باشند.

 

به عنوان مثال: فردی که به کشور چین تعلق دارد برای اینکه بتواند با یک فرد متعلق به جمهوری آذربایجان وارد ارتباط کلامی، کاری و ... شود، به یادیگری زبان ترکی و آذربایجانی نمی پردازد بلکه به جای آن از طریق زبان انگلیسی و یادگیری آن ارتباط خود را با مردم جمهوری آذربایجان برقرار می کند؛ سایر ارتباطات میان مردم کشورهای مختلف نیز به همین منوال انجام می شود و این موضوع نشان دهنده اهمیت آموزش زبان انگلیسی برای تمامی سنین خواهد بود که باعث می شود تا یادگیری زبان انگلیسی در کشور ما نیز به عنوان یک مساله مهم در نظر گرفته می شود.

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان

زبان انگلیسی یکی از ساده ترین انواع زبان هایی است که میتوان کودکان را تحت آموزش آن قرار داد زیرا بر خلاف انواع دیگر زبان های خارجی مانند: آلمانی، چینی، کره ای، ژاپنی و ... سخت و دشوار نیست بلکه در بهترین شرایط ممکن میتوان آن را آموزش دید؛ از طرف دیگر کسانی که زبان انگلیسی را می آموزند، در یادگیری سایر زبان های دنیا شرایط راحت تری دارند و به شکل آسان تری می توانند سایر زبان ها را یاد بگیرند؛ به همین دلیل معمولا زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم برای کودکان توصیه می شود تا با یادگیری این زبان، کوکان بتوانند سایر گونه های زبان را نیز در شرایط بهتری بیاموزند. کودکی که با زبان انگلیسی آشنا باشد، مهارت های مختلف مانند دیجیتال مارکتینگ و سئو را سریع تر یاد می گیرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو به سایت SEO Vancouver بروید.

ضرورت آموزش زبان به کودکان را میتوان از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داد که مهم ترین آنها از قبیل زیر در نظر گرفته می شوند:

کمک به رشد مغزی کودک

تحقیقاتی که در رابطه با یادگیری زبان در کودکان انجام شده است، بیانگر این موضوع هستند که آموزش زبان انگلیسی به کودکان می تواند بر رشد مغزی انها موثر باشد زیرا کودکانی که تا کنون در سنین پایین به آموزش زبان پرداخته اند، از قدرت مغزی بالاتر و دقت و تمرکز بیشتری برخوردار بوده اند که این مساله در سراسر جهان به اثبات رسیده است و به همین دلیل یکی از بهترین سنین برای یادگیری زبان را گروه های سنی کودک و خردسال در نظر می گیرند.

ارتقای مهارت های اجتماعی کودک

حضور یافتن کودکان در کلاس ها و دوره های آموزشی زبان انگلیسی باعث می شود که این کودکان در جامعه پر رنگ تر باشند و حضور بیشتری در محیط های اجتماعی داشته باشند که این مساله در ارتقای مهارت های اجتماعی آنها تاثیر خواهد داشت و به کودکان کمک می کند تا بدون ترس و با اعتماد به نفس بتوانند با سایر مردم ارتباط برقرار کنند؛ از طرف دیگر یادگیری زبان در کودکان باعث می شود که آنها در سنین بزرگسالی نیز بتوانید از شرایط اجتماعی بهتری برخوردار باشند و در زمینه های کاری و زندگی موفقیت بیشتری کسب کنند.

افزایش خلاقیت در کودکان

خلاقیت در کودکان مساله ای مهم است که والدین باید سعی کنند تا این قدرت را در کودکان خود ارتقا دهند و یکی از بهترین راهکارهایی که از آن در جهت تقویت قدرت خلاقیت در کودکان میتوان بهره برد، آموزش زبان انگلیسی به کودکان است که البته در این جهت آموزش سایر زبان ها نیز موثر خواهد بود؛ دانشمندان و محققان بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام داده اند، بر این باور هستند که یادگیری زبان دوم در کودکان در کنار زبان مادری، میتواند مهارت های خلاقیتی آنها را افزایش دهد و در الگوهای ارتباطی آنها تاثیر بگذارد.

وجود درک بالا در کودکان برای یادگیری زبان

مطالعاتی در جهان بر روی 134 کودک انجام شده است و بر اساس آن کاشف به عمل آمده که آموزش زبان دوم در کنار زبان مادری به کودکان بسیار موفقیت آمیز است زیرا کودکان از درک بالاتری در یادگیری زبان برخوردار هستند، به نحوی که آموزش انگلیسی به عنوان زبان دوم به آنها باعث می شود که در یادگیری زبان مادری نیز قدرت بیشتری پیدا کنند و میزان درک کودکان تقویت شود؛ با افزایش سطح درکی کودکان نیز خصوصیات اخلاقی آنها در آینده بسیار مناسب تر خواهد بود و در مواجه شدن با مسائل گوناگون می توانند درک بیشتر و بهتری از خود نشان دهند.

پیشرفت در زبان انگلیسی

از دیگر مسائلی که اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان را نشان می دهد، پیشرفت آنها در زبان انگلیسی است؛ مسلما زمانی که آموزش از دوره کودکی انجام شود تا زمانی که خردسال به دوره بزرگسالی راه یابد، اطلاعات بسیار زیادی در زبان انگلیسی به دست آورده است و به شکل کاملا حرفه ای می تواند از زبان خود استفاده کند. به همین دلیل اکثر کسانی که در یک رشته مانند: موسیقی پیشرفت های زیادی کرده اند و به شهرت رسیده اند، از سنین کودکی نواختن ساز و یا موسیقی را آموخته اند که این موضوع در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی و آموزش آن به کودکان نیز کاملا صادق است.

گسترش ارتباطات بین المللی

همان طور که می دانید امروزه ارتباطات بین المللی بین کشورهای مختلف بسیار گسترش پیدا کرده است و ایرانیان به واسطه تکنولوژی های جدید مانند: اینترنت، شبکه های اجتماعی و ... با کشورهای دیگر جهان ارتباط خواهند داشت که این مسائل نشان دهنده ضرورت یادگیری زبان انگلیسی در کودکان است تا بتوانند در سنین بزرگسالی به خوبی روابط بین المللی داشته باشند و یا از تکنولوژی های جدید و به روز دنیا بهره مند گردند. به عبارت دیگر گسترش روابط بین المللی میان مردم جهان نه تنها بر روی بزرگسالان بلکه بر زندگی، پیشرفت ها، دستاورد ها و شرایط تحصیلی و ... در کودکان نیز موثر خواهد بود تا با راه دادن کودکان به عرصه های بین المللی بتوان موفقیت های بیشتری را برای آنها رقم زد.

از چه سنی کودک را به کلاس زبان بفرستیم؟

با توجه به اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان، حال این پرسش به وجود می آید که از چه سنی کودک را به کلاس زبان بفرستیم؛ در این رابطه باید بگوییم که بهترین سن برای یادگیری زبان در کودکان سنین 2 الی 6 سال است که مسائل آموزش داده شده به آنها در این سنین تا مدت های بسیار زیاد در ذهن آنها باقی می ماند و ملکه ذهن کودکان می شود.

علاوه بر آن محققان سنین بعد از 6 سالگی و تا 13 سالگی را نیز به عنوان یک دوره سنی مناسب برای یادگیری زبان در کودکان می شناسند اما بهتر است که آموزش زبان انگلیسی در کودکان از رده های سنی خردسالی آغاز گردد.

بخش پایانی

اهمیت آموزش زبان انگلیسی به کودکان بسیار زیاد است و پیشنهاد می کنیم که حتما کودکان خود را بر اساس میل و سلیقه آنها تحت آموزش انواع زبان از قبیل: انگلیسی قرار دهید تا به این شکل هم مهارت های مختلف را در آنها تقویت کنید و هم باعث پیشرفتشان در یادگیری زبان دوم گردید؛ لازم به ذکر است که در مجموعه سخن برتر میتوانید از انواع روش های آموزشی زبان یعنی حضوری و یا آنلاین برای کودکان خود استفاده کنید.

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز