خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد کشور در یزد؛

کمیته امداد امسال ۵۰۰ هزار شغل در استان ایجاد می کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۲۵

رئیس کمیته امداد کشور اعلام کرد: کمیته امداد امسال باید ۵۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کند که ۵۰ درصد این میزان برای غیرمددجویان است که ۲۵ میلیارد تومان وام چهار درصد با تصویب مجلس به این امر اختصاص یافته است.

به گزارش ایلنا از یزد، مرتضی بختیاری در جریان سفر به استان یزد و در دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان، ضمن اعلام این خبر، رقم اشتغالزایی استان یزد را در سال جاری بسیار خوب دانست و گفت: مجلس یازدهم هم در بحث مسکن و اشتغال و مستمری و سایر حمایت ها از محرومان، حمایت خوبی از کمیته امداد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۵۷۳ خانوار در یزد زیر پوشش کمیته امداد هستند، افزود: سهمیه اشتغال در استان یزد بالغ بر ۵ هزار فرصت شغلی بوده است که این نشان از همت استان برای اشتغالزایی برای محرومان دارد

بختیاری در ادامه اظهار کرد: مشارکت خیران استان یزد در تمامی طرح های کمیته امداد بی نظیر بوده است به نحوی که تنها در طرح محسنین، ۲۰ هزار حامی در سطح استان داریم.

به گفته این مسئول، خیران یزد بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان وجه نقد به حساب اکرام و ایتام در سال ۱۴۰۰ واریز کردند که این رقم در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

آیت الله محمدرضا ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم با اشاره به اینکه امروز افراد مستضعف و محروم اغلب زیر پوشش کمیته امداد هستند اما طبقه متوسط در این شرایط به شدت در زحمت هستند و از گرانی ها رنج می کشند، اظهار کرد: باید برای اینها چاره اندیشی شود چون تحت آسیب های جدی اقتصادی هستند اما به دلایل خانوادگی و اجتماعی نمی توانند از نهادهای حمایتی کمک بگیرند.

ناصری یکی از راهکارها در این زمینه را تقویت اشتغال آنها دانست و گفت: پیشنهاد من راه اندازی صنعت پوشاک به شکل گسترده است که با تحقق این مهم، برای همه گروه ها از نوجوانان تا بازنشستگان شغل ایجاد می شود و از کنار این شغل، می توان به تقویت اقتصاد بسیاری از خانواده های زیر پوشش و سایرین و قشر متوسط جامعه، دانشجویان و حوزویان درآمد ایجاد کرد.

وی به تشریح مزایای صنعت پوشاک پرداخت و گفت: این صنعت می تواند بسیاری از خانواده های زیر پوشش را نیز از خدمات کمیته امداد بی نیاز کند و امیدواریم مسئولان امر برای تحقق این امر اهتمام کنند.

مهران فاطمی؛ استاندار یزد نیز با اشاره به اقدامات متعددی که در سفر رئیس کمیته امداد کشور به یزد انجام شد، افزود: مسکن یک دغدغه جدی برای مددجویان است و در این سفر یک تصمیم جدی برای مسکن محرومان گرفته شد که بسیار ارزشمند است و امیدواریم این طرح در کوتاه ترین زمان ممکن و در افق دولت سیزدهم به پایان برسد.

محمد شجاعان؛ مدیر کل کمیته امداد استان نیز با اشاره به افتتاح طرح‌های مسکن محرومان در هرات و یزد، اظهار کرد: طرح  ۲۰۰ واحدی مشترک میان کمیته امداد، بسیج سازندگی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز کلنگ زنی شد.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی قول واگذاری این واحدها را ظرف یک سال داده و امیدواریم سال آینده بتوانیم از این پروژه عظیم بهره برداری کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از دفتر امام جمعه یزد، در این نشست تفاهم‌نامه‌ای میان کمیته امداد، استانداری یزد و بسیج سازندگی استان برای ساخت مسکن محرومان امضا شد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز