خبرگزاری کار ایران

تکرار ادعاهای دیپلمات آمریکایی درباره همکاری نظامی ایران و روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۷۹۴

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی مجدد از تعمیق همکاری‌های نظامی تهران و مسکو، برخی فضاسازی‌ها در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

به گزارش ایلنا، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی مجدد از تعمیق همکاری‌های نظامی تهران و مسکو، برخی فضاسازی‌ها در خصوص استفاده روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین را تکرار کرد. 

وی در این‌باره مدعی شد که روسیه در ازای دریافت پهپادهای ایرانی، نیازهای ایران در زمینه فعالیت‌های نظامی و امنیتی را تأمین می‌کند.

پرایس در بخش دیگری از سخنان خود گفت که دولت آمریکا در حال حاضر بازگشت به توافق احیای برجام را در دستور کار ندارد. 

این مقام آمریکایی پیش از این نیز بدون اشاره به بدعهدی‌های کشورش در قبال برجام و زیاده‌خواهی‌ها در جریان مذاکرات، مدعی شده بود: «ایرانی‌ها فرصت بازگشت آسان به برجام را از بین بردند. آنها این کار را در ماه سپتامبر و زمانی انجام دادند که به توافقی که از نظر همه نهایی شده بود، پشت کردند. از آن زمان تاکنون، برجام در دستور کار ما نیست».

پرایس افزود که واشنگتن در حال حاضر  بر وضعیت اعتراض‌ها در ایران و مشارکت نظامی تهران و مسکو در جنگ علیه اوکراین، متمرکز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز