خبرگزاری کار ایران

شورای شهر ارومیه اعلام کرد ؛

ارومیه در جمع ۸ شهر آلوده کشور/لزوم استفاده ادارات از سرویس برای تردد کارمندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۹۴۷

نایب‌رئیس شورای شهر ارومیه گفت: ارومیه ازنظر آلودگی هوا در ردیف ۸ شهر آلوده کشور قرار گرفته و رفع این معضل با همکاری دستگاه‌های متولی امکان‌پذیر است.

به گزارش ایلنا،مرتضی منافی،در جلسه کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان اینکه ارومیه در جمع ۸ شهر آلوده کشور قرار دارد گفت:بیشترین آلودگی هوا با سهم ۷۰ درصدی مربوط به خودروهای سبک و سنگین در این شهر است.

منافی، با بیان اینکه سرانه بالای خودروهای شخصی و تردد بیشتر خودروها در معابر عمومی و احتراق ناشی از سوخت به تشدید آلودگی هوای شهر ارومیه در فصل زمستان منجر شده است و برای تمامی شهروندان به‌ویژه گروه‌های در معرض خطر مشکلات تنفسی ایجاد خواهد کرد. افزود: رفع مشکل آلودگی هوا با همکاری و همراهی تمام دستگاه‌های متولی که مطابق قانون هوای پاک تکالیفی به آن‌ها محول شده امکان‌پذیر است و انتظار داریم تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نهادها با عمل به وظایف قانونی خود اثرات و صدمات ناشی از آلودگی هوا را به حداقل برسانند.

منافی گفت: از استانداری آذربایجان غربی درخواست و تقاضا دارم طی بخشنامه‌ای، به تمام ادارات دولتی ابلاغ شود که برای کاهش تعداد سفرهای درون‌شهری پرسنل و کارکنان ادارات از سرویس‌های عمومی در رفت‌وآمد استفاده کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز