خبرگزاری کار ایران

واکنش پلیس فتا درباره ارسال پیامک هشدار برای برخی از کاربران تلفن همراه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۷۱۹

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا درباره ارسال پیامک هشدار در برای برخی از کاربران تلفن همراه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا درباره ارسال پیامک هشدار به برخی از کاربران تلفن همراه، گفت: گوشی‌های تلفن همراه قابلیتی دارد به نام ارائه هشدارهای ضروری وجود دارد که فقط به اینترنت نیاز دارد. این قابلیت هم برای این است که اگر خدایی نکرده بچه‌ای در منطقه جغرافیایی خاص گم شده یا طوفان هر اتفاق دیگری که رخ داده،‌ پلیس یا شهرداری بتواند یک پیام هشداری ارسال کند که این پیام هشداری براساس قابلیتی که روی تلفن همراه قرار دارد، به افراد ارسال شده و آن را می‌بینند.

وی با بیان اینکه این پیام می‌تواند شیطنت باشد که منشاء آن باید مورد رسیدگی قرار گیرد تصریح کرد: «به طور قطعی اعلام می‌کنیم که هیچگونه تهدیدی برای هموطنان عزیز وجود ندارد. این می‌تواند شیطنت یک کاربر باشد یا هک باشد. این قابلیتی است که روی گوشی تلفن همراه اندروید به خصوص گوشی‌های سامسونگ وجود دارد و عمدتا هم دارندگان این نوع گوشی‌ها این پیامک را دریافت کرده‌اند.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: یک آیکونی وجود دارد به نام هشدار در زمان‌های بحرانی که این هشدار را سازمان هشدار دهنده ارائه می‌دهد که در کشور ما اصولا به صورت پیامک ارائه می‌شود. این اقدام می‌تواند یک شیطنت یا هک باشد که باید بررسی بیشتر شده و رسیدگی شود.

همچنین در پی ارسال پیام انبوه اخطار وقوع زلزله برای شهروندان محترم تهرانی، علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سخنگوی ستاد مدیریت بحران تهران اعلام کرد: بررسی سامانه‌های معتبر نشان از جعلی بودن این پیام دارد و شهروندان ارجمند تهرانی با آرامش کامل و بدون هرگونه نگرانی به زندگی عادی خود ادامه دهند.

حامد یزدی مهر نیز ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از انتشار یک پیامک جعلی مبنی بر وقوع هشدار زلزله در پایتخت خبر داد و گفت: طبق تاکید سازمان مدیریت بحران کشور این پیامک کذب است و توجیه صحیح ندارد.

یزدی مهر با بیان اینکه این پیامک جعلی به دنبال اختلال در شبکه تلفن همراه منتشر شده است گفت: از مردم می‌خواهیم به این پیام توجه نکنند و از منازل به دلیل هشدار زلزله خارج نشوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران عنوان داشت: قطعاً در صورت بروز خطر اخبار صحیح از خبرگزاری‌های رسمی کشور منتشر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز