خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کرملین:

سقف قیمت تعیین‌شده توسط غرب برای خرید نفت روسیه را نمی‌پذیریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۴۶

سخنگوی کرملین در واکنش به تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای خرید نفت این کشور توسط اتحادیه اروپا، استرالیا و هفت کشور صنعتی جهان، اعلام کرد که این محدودیت را نخواهد پذیرفت.

به گزارش ایلنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به تعیین سقف قیمت ۶۰ دلاری برای خرید نفت این کشور توسط اتحادیه اروپا، استرالیا و هفت کشور صنعتی جهان، اعلام کرد که این محدودیت را نخواهد پذیرفت. 

وی افزود: «سقف قیمت فروش نفت را قبول نخواهیم کرد و در حال ارزیابی فوری پاسخ مناسب به غرب هستیم».

یپیش از این یک دیپلمات اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که این بلوک با تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت وارداتی از روسیه موافقت کرده است.

در پی تصمیم اعضای گروه هفت در ماه سپتامبر گذشته، اعضای اتحادیه اروپا توافق کردند که سقف قیمت نفت وارداتی از روسیه پنج درصد زیر قیمت بازار و حدود ۶۰ دلار باشد.

دلیل این تصمیم این است که در عین محرومیت روسیه از مزایای سود فروش نفت، اتحادیه اروپا نیز با کمبود نفت مواجه نشود.

لهستان، لیوانی و استونی نیز که مخالف اعمال سقف قیمت ۶۵ تا ۷۰ دلاری پیشنهاد شده توسط گروه هفت برای نفت وارداتی از روسیه بودند، با سقف قیمت ۶۰ دلاری در روز پنج‌شنبه توافق کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز