خبرگزاری کار ایران

اسپایر پارک؛ بیابانی که به مرکز دوحه وصل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۳۲

بازی هلند و امریکا در ورزشگاه خلیفه یا همان مجموعه «اسپایر پارک» برگزار شد؛ ورزشگاهی که برای بازی‌های آسیایی دوحه 2006 ساخته و افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های آسیایی در این ورزشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سال 2006، خبرنگارانی که در قطر حاضر بودند، از مرکز شهر با اتوبوس چیزی حدود نیم ساعت باید در بیابان برهوت مسافت طی می‌کردند تا به اسپایر پارک برسند. این مجموعه، از جهاتی شبیه ورزشگاه آزادی ایران است که به آن کمپلکس اسپایر می‌گویند. کنار ورزشگاه بزرگ خلیفه، برج مشعل قرار دارد. یک برج بزرگ که در بالاترین نقطه آن مشعل بازی‌ها قرار داشت و سایر طبقات، هتل با اتاق‌های لوکس و گرانقیمت است. یک سالن برای والیبال و بسکتبال، یک سالن مسقف که هنگام برگزاری رشته‌های مختلف سقف آن باز می‌شد و برای بعضی از رشته‌ها مسقف بود. به جز فوتبال، سایر رشته‌های ورزشی بازی‌های آسیایی دوحه در اسپایر برگزار می‌شد.

در این تورنمنت، ورزشگاه خلیفه تنها استادیومی بود که 4 سال قبل از کسب میزبانی قطر ساخته شده بود. سایر ورزشگاه‌های قطر برای جام‌جهانی ساخته شده و تنها ورزشگاه خلیفه سال 2006 افتتاح شد. در این جام‌جهانی، آنهایی که دوحه 2006 را دیده بودند، حیرت‌زده از ساخت و ساز قطری‌ها و تبدیل بیابان‌های اطراف به شهر بودند. در فاصله 18 سال چنان پرسرعت بیابان‌های اطراف اسپایر به ساختمان‌های نوساز و برج‌های سربه فلک کشیده تبدیل شده بود که باور کردنی نبود. با ساخت و سازهای جدید، اسپایر خارج از شهر محسوب نمی‌شد و به مرکز دوحه از طریق مترو و اتوبان‌های جدید وصل می‌شد و توریست‌ها احساس نمی‌کردند که برای حضور در اسپایر باید از شهر خارج شوند. در این جام‌جهانی، ورزشگاه البیت وضعیتی مشابه ورزشگاه خلیفه در سال 2006 را دارد. قرار است اطراف تمام ورزشگاه‌هایی که کمی بیرون شهر هستند، شهر یا شهرکی ساخته شود. مثلاً اطراف ورزشگاه لوسیل به شهر لوسیل تبدیل شده و نام این شهر روی ورزشگاه نوساز این منطقه قرار گرفته است.

ورزشگاه خلیفه در این جام میزبان بازی ایران و انگلیس بود؛ اغلب ورزشگاه‌های قطر در نوار ساحلی دوحه ساخته شده و به همین دلیل وقتی از نمای بالایی تصویر آن از تلویزیون پخش می‌شود، تمام ورزشگاه‌ها نمایی زیبا و خاص دارند که باعث جذابیت تصویری این جام شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز