خبرگزاری کار ایران

پایان نسل طلایی؛ شما دیگر برنده نیستید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۰۴۷

حذف زودهنگام بلژیک از جام جهانی 2022 بسیاری از هواداران این تیم را بسیار ناراحت کرد اما ناامیدی ناشی از این ناکامی بیشتر از هر چیز به خاطر یک پایان نابهنگام برای «نسل طلایی» بود.

به گزارش ایلنا، ناکامی بلژیک تازه‌‌ترین سرخوردگی برای مجموعه‌ای از ستاره‌های بااستعداد است که بارها و بارها در عرصه‌‌های مهم بین‌المللی شکست خورده‌اند.

روبرتو مارتینس، سرمربی تیم هم پس از تساوی مردانش برابر کرواسی و حذف از گردونه رقابت‌ها، بازیکنانش را تک به تک در آغوش گرفت و بعد هم اعلام کرد به پایان راه همکاری‌اش با شیاطین سرخ رسیده است.

مارتینس در طول 6 سال سرمربیگری خود، تیمی مملو از فوق‌ستاره‌هایی مانند کوین دی بروین از منچسترسیتی، ادن آزار و تیبو کورتوا از رئال مادرید و لوکاکو مهاجم قرضی اینترمیلان داشته است.

 با این حال، آنها با وجود اینکه از سپتامبر 2018 تا مارس 2022 در رده‌بندی شماره یک جهان قرار گرفتند هرگز به یک فینال بزرگ نرسیدند.

بالاترین دستاورد این تیم در جام جهانی 2018 سومی بوده است و بس. ترکیب اصلی بلژیک برابر کرواسی میانگین سنی 31 سال و 95 روز داشت که مسن‌ترین تیم در یک جام جهانی از سال 2010 است. اما آیا این پایان یک دوران طلایی برای فوتبال بلژیک است؟ از نظر مارتینس پاسخ منفی است. او گفت: «نه، ما بازیکنانی مانند آمادو اونانا و جرمی دوکو داریم. نسل طلایی در حال انجام کاری برای آوردن نسل بعدی است. این لزوماً چیزی نیست که صرفاً با کسب نتیجه در زمین اتفاق بیفتد. میراث را می‌توان به روش‌های مختلف به جا گذاشت. اکنون استانداردها باید بالا بروند و بازیکنان جوان باید در این خط به حرکت‌شان ادامه دهند.»

بهترین شانس بلژیک برای کسب یک دستاورد بزرگ چهار سال پیش در روسیه بود. پس از پیروزی چشمگیر برابر برزیل در مرحله یک‌چهارم نهایی، آنها در نیمه نهایی به فرانسه قهرمان جهان باختند و این در حالی بود که این تیم از رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی در جام جهانی 2014 و قهرمانی اروپا در سال 2016 بازمانده بود. زمانی مشخص شد که بلژیک به انتهای راهش با مارتینس رسیده که سال گذشته هم نتوانست از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2020 بالاتر برود. مارتینس بدون تغییر خاصی و با تیمی کهنسال راهی قطر شد. دی بروین و آزار اکنون هر دو 31 ساله هستند، در حالی که دو مدافع میانی یان فرتونگن و توبی آلدرویرلد به ترتیب 35 و 33 ساله هستند. اعتراف اخیر دی‌ بروین، بازیکن منچسترسیتی اگرچه به خیلی از هواداران و حتی هم‌تیمی‌هایش برخورد اما یک واقعیت بود ولی بلژیک برای قهرمان شدن تیمی بسیار پیر است. این دیدگاهی است که حتی برخی از هواداران بلژیک هم آن را قبول دارند.

به هر حال فرصتی دیگر از کف نسل طلایی بلژیکی‌‌ها رفت و مارتینس هم سرانجام متوجه شد که قهرمان کردن این تیم از عهده‌اش برنمی‌آید. شاید جانشین او بتواند راهی برای برقرار کردن تعادل میان نیروی جوان و بازیکنان پا به سن گذاشته پیدا کند که برای دیدن نتیجه آن باید تا یورو 2024 صبر کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز