خبرگزاری کار ایران

پولیتیکو:

رویکرد بایدن در زمینه مهار چین برای اروپا فاجعه‌بار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۲۵۴۸

روزنامه پولیتیکو سیاست رئیس‌جمهور آمریکا برای مهار چین را در تناقض با منافع متحدان اروپایی توصیف کرد.

به گزارش ایلنا،‌ روزنامه پولیتیکو در گزارشی به قلم «نیکولاس وینوکور»، تحلیلگر این روزنامه نوشت که سیاست «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا برای مهار چین با منافع متحدان اروپایی در تعارض است و می‌تواند برای آنها عواقب مرگبار به همراه داشته باشد.

وینوکور نوشت: «از خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از افغانستان تا درگیری‌ها در اقیانوس اطلس بر سر فروش زیردریایی‌ها به استرالیا و اکنون نیز اختلاف فزاینده بر سر قانون کاهش تورم تورم که معافیت‌های مالیاتی و یارانه‌ به شرکت‌های آمریکایی‌ دوستدار محیط زیست ارائه می‌کند،‌ همه این موارد نشان می‌دهد که دولت بایدن بار دیگر اتحادیه اروپا غافلگیر کرده است».

در ادامه این گزارش آمده است: «اروپایی‌ها نگران رفتار ایالات متحده هستند که نه تنها با متحدان خود مشورت نمی‌کند، بلکه گاهی اوقات حتی آنها را از برنامه‌های خود نیز آگاه نمی‌کند، جوهر سیاست کاخ سفید بی‌تفاوتی مودبانه است که هدف اصلی آن همچنان مخالفت با چین است».

طبق گزارش پولیتیکو، اتحادیه اروپا معتقد است که آمریکا موضع ایده‌آلی برای جذب سرمایه‌گذاری از اروپا اتخاذ کرده است و بایدن فقط به منافع آمریکا اهمیت می‌دهد و بروکسل ممکن است به دلیل سیگنال‌های از دست رفته و بی‌عدالتی آسیب ببیند.

این روزنامه تاکید کرد که لایحه‌ای که برای حذف کربن از اقتصاد تدوین شده و به واشنگتن اجازه می‌دهد از پکن جدا شود، می‌تواند به فاجعه‌‌ای برای اروپا تبدیل شود و در شرایط بحران انرژی، اقتصاد برخی از کشورهای اروپایی عملا در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز