خبرگزاری کار ایران

میزبانی ستاره خلیج فارس از شانزدهمین دوره مسابقات قرآن جامعه کار و تلاش هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۷۶۸

شانزدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش هرمزگان با حضور مسئولان فرهنگی و قرآنی استان به میزبانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، شانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش استان (کارگران و خانواده‌هایشان که شامل همسر و فرزندانی که سن آن‌ها بین ۱۸ تا ۲۵ سال است) در راستای بسط و گسترش معارف اسلامی و فرهنگ قرآنی با حمایت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در ۵ رشته قرائت تحقیق، مفاهیم جلد ۲۶ تفسیر نمونه، حفظ ۲۰ جزء و حفظ ۱۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم در مسجد النبی و سالن همایش‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برگزار شد.

کلید حل مشکلات جامعه در کلام نورانی قرآن است

علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در این مراسم عنوان کرد: سوخت‌رسانی کشور با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این مجموعه در حال انجام است. کمبود سوخت می‌تواند بسیار بحران‌زا باشد و خدا را شاکریم که در خصوص تأمین سوخت کشور هیچ مشکلی نداریم. ۴۰ درصد این سوخت در پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس تأمین می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیار تأسف می‌خورم که چرا بسیاری از افراد از قرآن دور شده‌اند و این در حالی است که این کتاب آسمانی دوای دردهای بشر است. امروز انسان از درون خود غافل و درگیر امراض مختلف روحی و روانی شده که تنها دوای آن قرآن است.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس گفت: متولیان امر باید در این زمینه چاره‌ای بیندیشند؛ چرا که کلید حل مشکلات فرهنگی امروز جامعه در کلام نورانی و روح‌بخش قرآن است. 

قرآن نور هدایت بشر در دنیا و آخرت است

سید جواد نصرتی علمداری، معاون امور اجتماعی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در مراسم افتتاحیه این مسابقات، اظهار کرد: قرآن کتاب آفرینش، پیمایش بشریت و نور هدایت ما در دنیا و آخرت است. برگزاری این مسابقات تنها یک تکلیف اداری نیست و امیدواریم بتوانیم فراتر از این عمل کرده و برگزاری جلسات قرآنی را به صورت رویه‌ای ثابت در کارخانجات در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: امروز که تمام تلاش دشمن این است که تمامی واحدهای تولیدی را فلج کند، اگر بتوانیم قرآن را در این واحدها جاری کنیم بسیار تأثیرگذار خواهد بود و نقشه‌های دشمن، نقش بر آب خواهد شد.

در پایان این مسابقات که با حضور 130 نفر از برادران و خواهران جامعه کار و تلاش استان هرمزگان برگزار شد، برگزیدگان در رشته های مفاهیم قرآن، قرائت تحقیق و حفظ قرآن کریم معرفی شدند که به مرحله کشوری این دوره از مسابقات راه یافتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز