خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

آمریکا در تنگنا قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۷۵۸

گزارش روزنامه واشنگتن پست از تحولات اخیر سوریه نشان می دهد که آمریکا در تنگنا قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، واشنگتن پست گزارش داد که یک گروه تحت حمایت ایالات متحده در شمال شرق سوریه برای مقابله با حمله زمینی جدید نیروهای ترکیه آماده می شود، به گونه ای که فرمانده کل منطقه از واشنگتن خواست تا اقدامات بیشتری برای جلوگیری از تهاجم آتی ترکیه انجام دهد.

بر اساس گزارش «نیروهای سوریه دموکراتیک» (قسد) در منطقه مورد حمایت واشنگتن، ترکیه برای چهارمین روز حملات هوایی با هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه را به شهرها و شهرهای شمال شرق سوریه انجام داده است که در آن حدود هجد غیرنظامی و سه سرباز کشته شده اند.

این روزنامه نوشت: حملات اخیر ترکیه موجی از ترس را در منطقه ای ایجاد کرده است که با تهدیدات همسایه خود بیگانه نیست.

واشنگتن پست خاطرنشان کرده است که آنکارا برای چندین دهه در داخل با شبه نظامیان کرد جنگیده است و نیروهای دموکراتیک سوریه را تهدیدی برای امنیت ملی خود می داند.

آخرین باری که نیروهای ترکیه به سوریه حمله کردند، در سال 2019 بود، پس از آن که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور چراغ سبز را از همتای آمریکایی خود، دونالد ترامپ دریافت کرد.

اردوغان تهدید کرده که این حمله را دوباره تکرار خواهد کرد و مدعی شد که این حمله انتقام حمله ای است که در اواسط ماه جاری در مرکز استانبول رخ داد و 6 نفر به دنبال آن کشته شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز