خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

تحریم ۳ فرد ایرانی توسط آمریکا/ خودداری پاشینیان از امضای بیانیه سازمان پیمان امنیت جمعی/ تصمیم عراق برای بازاستقرار نیروهای مرزبانی در مرز با ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۶۷۷

تحریم سه فرد ایرانی توسط آمریکا، خودداری نخست‌وزیر ارمنستان از امضای بیانیه سازمان پیمان امنیت جمعی و تصمیم عراق برای بازاستقرار نیروهای مرزبانی در مرز با ایران و ترکیه از جمله مهمترین اخبار جهان طی ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، سفیر لهستان در ناتو با اشاره به حمله موشکی اخیر به لهستان که در جریان آن دو نفر کشته شدند، اعلام کرد که مسئولیت نهایی این حادثه بر عهده روسیه است.

- ارتش کره‌جنوبی امروز -پنجشنبه- اعلام کرد که پیونگ‌یانگ بار دیگر اقدام به شلیک یک موشک بالستیک کرده است.

- سرویس امنیتی اوکراین اعلام کرد که یک «اتاق شکنجه» دیگر را کشف کرده است که نیروهای روس در جریان اشغال شهر «خرسون» از آن استفاده می‌کردند.

- جدیدترین نتایج از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری‌‌خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفته‌اند.

- تروئیکای اروپا و آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تکرار برخی ادعاهای ضدایرانی، از این کشور خواستند «تنش‌افزایی هسته‌ای» را متوقف کرده و در مسیر اعتمادسازی گام بردارد.

- شورای وزارتی امنیت ملی عراق نشستی به ریاست نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برگزار کرد و طی آن تصمیمی برای بازاستقرار نیروهای مرزبانی این کشور در مرز با ایران و ترکیه اتخاذ شد.

-  آمریکا در قالب بسته جدید کمک‌های خود به اوکراین، ۴۰۰ میلیون دلار دیگر کمک امنیتی به این کشور ارسال می‌کند.

- نخست‌وزیر ارمنستان از امضای بیانیه سازمان پیمان امنیت جمعی خودداری کرد.

- رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که تصمیم دارد طی روزهای آینده با همتای روس خود گفت‌وگو کند.

-سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه انگلیس درباره روزنامه‌نگاری آزاد تاکید کرد: آقای وزیر، شما با این شعارهای دروغین، رسما از اتاق جنگ علیه ملت ایران حمایت می‌کنید.

- وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، سه فرد ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز