خبرگزاری کار ایران

اجرای نمای خشک

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۷۸۷

امروزه اجرای نمای خشک به هزار و یک دلیل قانع کننده بر اجرای نمای دوغابی و ملاتی برتری دارد. این هزار و یک دلیل قانع کننده دست به دست هم داده و با پیدایش نمایی پر مزیت، صنعت ساختمان را با تحولاتی عظیم رو به رو ساخته اند. می دانید نمای خشک چیست و چه تفاوتی با نماهای سنتی دارد؟ با دلایل محبوبیت این نما آشنا هستید؟ اصلا می دانید چه نماهایی در دسته نماهای خشک قرار می گیرند؟!

اگر پاسختان به این سوالات و سوالات مشابه دست و پا شکسته است، این جا بهشت شماست. توصیه می کنیم این مطلب را به هیچ قیمتی از دست ندهید! 

اجرای نمای خشک؛ ارمغان آور زیبایی و امنیت برای ساختمان شما!

به نظر شما کدام بخش از یک ساختمان بیش از سایر بخش ها جلب توجه می کند؟!

بله؛ درست حدس زدید. نمای بیرونی آن!

چه بخواهید، چه نخواهید؛ نمای بیرونی ساختمان بیش از سایر قسمت ها به چشم می آید. اصلا نما اولین چیزی است که دیده می شود و زیبایی ساختمان را با آن می سنجند. حتی اگر برای ساخت نمای داخلی ساختمان و نورپردازی و کناف و... کلی هزینه کنید، اما نمای بیرونی را به همان حال زارش رها کنید، هیچ کس با دیدن ساختمانتان به به و چهچه نخواهد کرد. درست مانند این است که لباسی نامناسب را بر تن سازه بپوشانید و انتظار داشته باشید دیگران از آن تعریف و تمجید کنند و با دیدنش به وجد بیایند. همین اندازه محال، همین قدر غیر ممکن!

اجرای نمای خشک ساختمان پایانی بر این دلهره ها و نگرانی هاست. با وجود این نمای محبوب دیگر نیازی نیست دغدغه ظاهر ساختمان و زیبایی آن را داشته باشید.

اجرای نمای خشک

نمای خشک چیست؟

نمای خشک مدرن ترین نمای ساختمانی است که برای اجرای آن به جای استفاده از ملات سیمانی و دوغاب، اتصالات و یراق آلات مخصوص را مورد استفاده قرار می دهند. سرعت اجرای نمای خشک به طور شگفت انگیزی بالا و زیبایی آن به طور تحسین برانگیزی زیاد است. از امنیت نمای خشک ساختمان هرچه برایتان بگوییم، حق مطلب را ادا نکرده ایم. این نما گزینه ای ایده آل به ویژه برای ساختمان های مرتفع محسوب می شود. پس اگر قصد دارید با یک نمای بی نظیر جذابیت ساختمان چندین طبقه تان را به حد اعلا برسانید، اجرای نمای خشک را به عنوان پیشنهادی طلایی از ما پذیرا باشید.

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که چه نماهایی در دسته نماهای خشک قرار می گیرند؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید نماهای بسیاری وجود دارند که آن ها را در دسته نماهای خشک دسته بندی می کنند. اجرای نمای شیشه ای، اجرای نمای کامپوزیت، اجرای نمای سرامیک خشک، اجرای نمای سنگی خشک، اجرای نمای خشک آجری و... همه و همه از مهم ترین نمونه های اجرای نمای خشک هستند. اگرچه سیستم اجرای کلیه نماهای نام برده از نوع خشک است، اما در نوع متریال استفاده شده، نحوه نصب و برخی جزییات دیگر متفاوتند.

اجرای نمای خشک

روش اجرای نمای خشک

اجرای نمای خشک را می توان نمود بارز استفاده از تکنولوژی و قطعات و مصالح صنعتی در صنعت ساخت و ساز دانست. این روش سیستمی خود ایستا و مکانیکی محسوب می شود. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، در ساخت این نما خبری از به کارگیری دوغاب و ملات سیمانی نیست. در واقع این روش از طریق خشکه چینی قابل اجرا می باشد.

لازم به ذکر است که اجرای نمای خشک ساختمان شامل مراحل و لایه های متعددی است. نخستین لایه زیرسازی و شاسی کشی نام دارد. در این مرحله از پروفیل های مختلف، شاسی های فلزی و پیچ و پرچ های گوناگون برای انجام کار استفاده می کنند. گفتنی است که پروفیل ها و قاب های فلزی استفاده شده در این لایه نگهدارنده وزن سازه هستند. نحوه عملکرد این وسایل با در نظر گرفتن دتایل اجرای نمای خشک متفاوت است.

از دیگر لایه های استفاده شده در اجرای نمای خشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارتی

این لایه را با استفاده از چسب یا سایر اتصالات مکانیکی به دیوار اصلی ساختمان و یا بدنه اصلی آن وصل می کنند.

  • فریم نگهدارنده

ساخت و نصب فریم های نگهدارنده با استفاده از پروفیل های فلزی یا چوبی اشباع شده صورت می پذیرد. آنچه درباره این فریم ها حائز اهمیت است، اجرای آن ها در فواصل مناسب می باشد. این فریم ها باید به گونه ای نصب شوند که در مقابل عوامل جوی و نیروهای وارده از مقاومت لازم و کافی برخوردار باشند.

  • فضای تهویه

منظور از فضای تهویه فضای خالی موجود در بین نما و بدنه ساختمان است. این فضا مانع از انتقال رطوبت به ساختمان می شود.

  • مصالح و اتصالات

مصالح استفاده شده در اجرای نمای خشک مصالحی هستند که از قابلیت نصب خشک برخوردارند. کامپوزیت، شیشه، سنگ، سرامیک و... نمونه هایی از این مصالح هستند. لازم به ذکر است که مصالح نام برده از طریق اتصالاتی نظیر کلمپ، پیچ و پرچ، رانر و... به بدنه ساختمان وصل می شوند.

اجرای نمای خشک

قیمت اجرای نمای خشک

قیمت اجرای نمای مدرن خشک ساختمان تابع پارامترهای متعدد و متنوعی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به مولفه های زیر اشاره کرد:

  1. نوع مصالح انتخابی
  2. سیستم نصب نما
  3. نوع سازه
  4. ارتفاع ساختمان
  5. طرح نما
  6. میزان شکست های طرح نما
  7. موقعیت ساختمان
  8. شرایط جوی منطقه
  9. ...

کلام پایانی 

شرکت بهساز نما متخصص طراحی و اجرای نورپردازی نما و همچنین طراحی و اجرای نمای خشک شامل طراحی - ساخت و اجرای نمای کرتین وال یونیتایز ، اجرای نمای آجرخشک ، طراحی واجرای نرده شیشه ای ، اجرای لوور و یا شیدر آلومینیومی ، اجرای نمای فریم لس آهنی ، طراحی و اجرای سقف شیشه ای اسکای لایت ، ساخت پنجره های ترمال بریک ،اجرای نمای کرتین وال فیس کپ ، اجرای نمای سرامیک خشک،اجرای نمای کامپوزیت ،تولید ونصب صفحات استرچ متال ، اجرای نمای سنگ خشک ، اجرای نمای شیشه ای اسپایدر ،  طراحی واجرای نمای HPL ، اجرای نمای چوب ترموود ، اجرای نمای بتن اکسپوز ، نمای بتن جی اف آر سی و فروش اتصالات نمای خشک  بوده و جزء شرکتهای پیشتاز در این زمینه می باشد و به عنوان برترین شرکت طراح و مجری نمای خشک با بهره گیری از کادری مجرب، ماهر و متعهد با نهایت افتخار و احترام در خدمت شما می باشد ، و همچنین برای دریافت اطلاعات فنی می‌توانید از سایت شرکت بهساز نما به نشانی https://behsaznama.com/ بازدید کرده و یا جهت گرفتن مشاوره با شماره‌های 09022142028-  09122142028 با ما در  تماس باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز