خبرگزاری کار ایران

رئیس مدیریت پسماند شهرداری؛

بیش از 42 تن پسماند شهری در قزوین دفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۳۱

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: بیش از 42 هزار تن پسماند شهری در شش ماهه نخست امسال دفع شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، حسین عمویی با اعلام این خبر تصریح کرد: درشش ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۲ هزار تن پسماند شهری توسط عوامل اجرایی ایستگاه‌های شش گانه قزوین  پذیرش، حمل و دفع شده و به طور میانگین روزانه 238 تن پسماند از سطح شهر جمع آوری شده است.

 رئیس مدیریت پسماند شهرداری اظهار کرد: در نیمه نخست حدود 2 میلیارد و 123 میلیون متر مربع از خیابان ها، معابر سطح شهر قزوین و نواحی منفصل شهری به صورت پیوسته توسط پاکبان‌های زحمت کش این سازمان تمیز شده است.

عمویی همچنین اضافه کرد: این سازمان با کمک پرسنل زحمت‌کش خود و بهره گیری از ماشین آلات پیشرفته و ابزار‌های گوناگون هر روز، شهر را به شهروندان پاکیزه تحویل می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه عوامل اجرایی این سازمان به صورت مداوم به پاکیزگی مخازن زباله رسیدگی می‌کنند، گفت: به منظور جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع و شیوع بیماری شستشوی مداوم و مستمر مخازن زباله را در دستور کار عوامل اجرایی قرار داشته و طی نیمه نخست امسال بیش از 90 هزار مخزن زباله سطح شهر به صورت مکانیزه و توسط مواد مخصوص شستشو و گندزدایی شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروزه توجه به مدیریت صحیح پسماند به عنوان یکی از اصول توسعه پایدار در جوامع شهری، ضرورت دارد چرا که عواملی نظیر رشد روزافزون جمعیت، توسعه صنایع، تغییر الگوی مصرف، استفاده از مواد تجزیه ناپذیر، در معرض خطر قرار گرفتن سلامتی انسان و تهدید محیط زیست و لزوم توجه به مدیریت صحیح پسماند را بیش از پیش یادآوری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز