خبرگزاری کار ایران

مذاکره عربستان برای خرید ۸۰ فروند هواپیما از بوئینگ و ایرباس

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۹۸۳

عربستان سعودی در حال مذاکره با شرکت‌های هواپیماهایی آمریکایی «بوئینگ» و «ایرباس فرانسوی» برای خرید حدود 80 فروند هواپیما است.

 به گزارش ایلنا از بلومبرگ، منابع آگاه اعلام کردند که صندوق دولتی عربستان سعودی در حال مذاکره با هواپیماهای آمریکایی «بوئینگ» و «ایرباس فرانسوی» برای خرید حدود ۸۰ فروند هواپیما، در نخستین قرارداد خرید این خط هوایی جدید است.

این منابع گفتند که این صندوق در نظر دارد ۴۰ فروند هواپیما بخرد و در عین حال گزینه‌های دیگری را برای خرید همین تعداد به دست آورده است.

سخنگویان صندوق عربستان سعودی و ایرباس از اظهارنظر در این باره خودداری کردند و نمایندگان بوئینگ نیز از اظهارنظر فوری به بلومبرگ خودداری کردند.

سال گذشته، سعودی اعلام کرد که دومین خط هوایی ملی را در کنار خطوط هوایی سعودی به عنوان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ راه اندازی می‌کند.

به احتمال زیاد، این شرکت جدید به پایتخت، ریاض، که آرزوی تبدیل شدن به یک مرکز تجاری جهانی را دارد، خدمات ارائه خواهد داد.

انتظار می‌رود شرکت هواپیمایی جدید سعودی، تونی داگلاس بریتانیایی را به عنوان مدیر اجرایی منصوب کند. داگلاس هفته گذشته از سمت ریاست شرکت هواپیمایی اتحاد متعلق به ابوظبی استعفا داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز