خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد :

بهره‌وری ۹۰ درصدی آب در گلخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۹۶۲

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اهمیت گسترش گلخانه‌ها به این دلیل است که بهره‌وری آب در این فضاها حدود ۹۰ درصد است.

مجتبی میر در گفت و گو با ایلنای لرستان، با اشاره به رعایت الگوی کشت در اراضی استان، اظهار کرد: برای برخی از محصولات پُرآب بر که زمینه صادرات آن به کشورهای همجوار وجود دارد به منظور کاهش سطوح زیر کشت در فضای باز با اعمال تعرفه‌های صادراتی سعی در کنترل و کاهش صادرات آب مجانی شده است.

وی ادامه داد:  به عنوان مثال برای صادرات ۱۰ کیلوگرم گوجه فرنگی ۴۰۰۰ تومان تعرفه صادراتی در نظر گرفته شده است این در حالی است که این تعرفه فعلاً برای گوجه فرنگی گلخانه‌ای صفر است.

میر عنوان کرد: با توجه به این موقعیت که بوجود آمده سرمایه‌گذارانی که قصد احداث گلخانه‌های بزرگ صادرات محور دارند انگیزه بیشتری برای احداث گلخانه‌های نتیجه محور مبتنی بر الگوی با بهره‌وری بیشتر از آب، تولید و صادرات محصول داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: اهمیت گسترش گلخانه‌ها به این دلیل است که بهره‌وری آب در این فضاها حدود ۹۰ درصد است.

وی با اشاره به این‌که در سطح استان ۷۸ هکتار گلخانه داریم، عنوان کرد: این میزان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر بوده و برای رسیدن به حد مطلوب کارهایی زیادی داریم که باید انجام شود.

میر ادامه داد: با توجه به وجود گلخانه های پیشرفته شیشه‌ای ۳۲ هکتار در مجتمع صنعتی فجر صفا داریم و در مجموع لرستان به عنوان یکی از تولید کنندگان محصولات صیفی صادراتی در سطح کشور از بالاترین کیفیت برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز