خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

شورای حل اختلاف نظام پزشکی در قزوین راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۵۲۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: شورای حل اختلاف سازمان نظام پزشکی متشکل از پزشکان، متخصصان و معتمدین جامعه پزشکی استان به‌زودی تشکل و راه اندازی می‌شود، تا موارد مطروحه و منازعات میان اشخاص و پزشکان ابتدا به این شورا ارجاع شود و اعضای این شورا در راستای حل و فصل میان اصحاب دعوا تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، حسین رجبی در دیدار با اعضای هیأت‌های نظام پزشکی استان قزوین که در محل دادستانی انجام شد، گفت: سازمان نظام پزشکی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین سازمان‌های غیردولتی است و این نهاد به عنوان یک تشکل مردمی در نظام‌مند کردن حوزه سلامت و شناسایی و بررسی نقاط ضعف و قدرت در بخش سلامت نقش اساسی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: نظام پزشکی در واقع مرجع رسیدگی به منازعات اشخاص و پزشکان در مسائل درمانی است و از این حیث نظر کارشناسی هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی در سرنوشت پرونده‌های قضایی تاثیرگذار است و به همین خاطر این سازمان کمک کار دستگاه قضایی  است.

وی بیان کرد: در حال حاضر ارتباط دستگاه قضایی با سازمان نظام پزشکی پس از تشکیل پرونده‌های قضایی و ارجاع آن‌ها به این سازمان است، اما باید ساز و کاری تبیین شود که این سازمان در کاهش ورودی پرونده‌های قضایی نیز ایفای نقش کند.

این مقام قضایی استان یادآور شد: یکی از قضات دادسرای قزوین به عنوان نماینده ویژه دادستان در امور سازمان نظام پزشکی تعیین گردید، تا به صورت مستمر با این سازمان ارتباط داشته و مسائل و موضوعات را پیگیری کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: نقش نظارتی سازمان نظام پزشکی در حوزه سلامت باید پررنگ‌تر شود و شاید این موضوع نیازمند روزآمدی قوانین این حوزه باشد و قطعاً هرچقدر نظارت‌های این سازمان بر جامعه پزشکی بیشتر شود شاهد کاهش تخلفات خواهیم بود و بدون شک دستگاه قضایی استان نیز از تمامی ظرفیت‌های قانونی در این حوزه استفاده خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز