خبرگزاری کار ایران

سالانه ۱۲۰۰ میلیارد صرف مدرسه‌سازی در سیستان و بلوچستان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۴۵۰

وزیر آموزش‌وپرورش در نشست بررسی مسائل کلان تعلیم و تربیت استان سیستان و بلوچستان از اختصاص بودجه سالیانه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی و به‌طور سالانه برای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، یوسف نوری اظهار کرد: دولت برای انتقال و تصفیه آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و سایر مناطق کشور بسیار مصمم است.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم کنیم تا نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان در استان سیستان و بلوچستان افزایش یابد، لذا باید برنامه‌هایی مانند روستا مرکزی و مدارس شبانه‌روزی در این استان افزایش یابد.

عضو کابینه دولت مردمی ایران قوی بیان کرد: باید شرایط توسعه آینده استان را ارزیابی کرده و بر اساس آن آمادگی جابجایی جمعیت در این مناطق را داشته باشیم.

وی بابیان اینکه استان سیستان و بلوچستان به‌صورت کاملاً مسطح نیست و این موضوع باعث می‌شود که جاده‌های آن دارای پستی‌وبلندی و پیچ‌های فراوان باشد، لذا دسترسی دانش آموزان به مدارس حتی در فواصل کوتاه نیز در همه مناطق آن به‌سادگی میسر نیست.

وی بابیان اینکه دو کار مهم را باید در این استان پیگیری کنیم، گفت: اولین کار توسعه فضاهای آموزشی و دومین کار تأمین منابع انسانی است. در حوزه نیروی انسانی باید تربیت‌معلم دوساله داشته باشیم تا بتوانیم بخشی از نیازهای این استان را رفع کنیم.

شایان‌ذکر است، در ادامه این نشست، برخی از نمایندگان مجلس، اعضای شورای معاونان و یکی از خیران مدرسه‌ساز به طرح نظرات و برنامه‌های حوزه‌های خود برای بررسی مسائل کلان تعلیم و تربیت سیستان و بلوچستان پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز