خبرگزاری کار ایران

جزییات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۵۳۱

معاون قضایی قوه قضاییه در تشریح جزییات عفو و تخفیف مجازات محکومان به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: ۱۲۳ محکوم امنیتی در لیست‌ها عفوی‌ها قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه  درباره جزییات عفو و تخفیف مجازات محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق (ع) بیان کرد: در این مرحله ۱۸۶۲ پرونده‌های عفوی که در کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی بررسی شد و پس از تایید رئیس قوه قضاییه، لیست برای مقام معظم رهبری ارسال شد که مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

وی افزود: از مجموع ۱۸۶۲ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات، ۷۶۹ نفر مشمول عفو منتهی به آزادی و ۱۰۹۳ نفر مشمول تخفیف و یا تبدیل مجازات شدند.

معاون قضایی قوه قضاییه ادامه داد: از مجموع افرادی که در این مرحله مشمول عفو و تخفیف مجازات شدند، ۱۲۶۰ پرونده مربوط دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۴۵۰ پرونده مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۱۵۲ پرونده مربوط به سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: از ۱۲۶۰ مورد از عفوشدگان دادگستری و محاکم عمومی و انقلاب، ۱۳ نفر جزو محکومان اعدام بودند که یک درجه مجازات آنها تخفیف پیدا کرد، ۱۰ مورد نیز مربوط به ماده ۲۰ آئین‌نامه عفو و ۱۲۳۷ مورد هم سایر محکومان هستند.

وی بیان کرد: از مواردی که عنوان شد ۹۵ مورد از خانم‌ها و ۱۲۳ مورد هم از محکومین امنیتی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز