خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پست استان فارس :

۱۸ میلیون ترافیک کاری وارد و از استان خارج شده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۴۸۱

مدیرکل پست فارس با اشاره به اینکه ۱۸ میلیون ترافیک کاری وارد و از استان خارج شده است، بیان کرد: ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار مرسوله وارد شده است و ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار ترافیک از استان صادر شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی آزادی در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست  با اشاره به اینکه سرانه مرسولات پستی در سطح کشور وضعیت نسبت به دیگر کشورها ندارد، بیان کرد: در چین هزار و ۸۰۰ مرسوله به ازای هر نفر در آمریکا هزار و ۲۰۰ مرسوله و اتحادیه اروپا بین ۷۰۰ است اما در کشور ما سرانه مرسوله پستی زیر ۱۰ مرسوله است.
 
وی با بیان اینکه کمک به فرهنگ سازی برای استفاده از  زیرساختی مانند پست ضروری است، عنوان کرد: در عین حال پست باید به موازات زیرساخت خود را تقویت کند و توسعه کسب و کارها در سطح خرد و کلان شاهد باشیم چراکه هزینه ها را به شدت کاهش می دهد.
 
مدیرکل پست فارس  با بیان اینکه در چندسال گذشته با شیوع کرونا شاهد توسعه چشم گیر مبادلات پستی بودیم، به اتفاقات اخیر و در دسترس نبودن برخی از پلتفرم ها اشاره و عنوان کرد: تا کنون افتی در مرسولات به واسطه قطعی های اخیر  اینترنت نبوده است اما سیگنال هایی که دیده می شود در بازار امکان تجارت ها محدود شده است.
 
آزادی با بیان اینکه ۸۴۲ فروشگاه داریم و خاصیت کار پست فیزیکی است، یادآور شد: کرونا رویکردهای مارا در حوزه خدمت رسانی مختلف تغییر داد و زمانی تلاش می کردیم که مردم به استفاده از پست روی بیاورند اما با کرونا حجم زیادی از مشتریان به شبکه پستی گسیل داده شد.
 
وی ادامه داد: به‌رغم آسیب هایی که  کرونا از جمله فشار کاری مضاعف، آسیب جسمی و... داشت اما از طرفی فرصت بود  و خیلی از مردم فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک را تجربه کردند و بخش زیادی در این فضا ماندند.
 
آزادی گفت: توسعه زیرساخت پستی مواردی است که دنبال آن هستیم و دولت باید در سطح کلان و در استان ها استانداری به مدد شبکه ملی پست بیایند و درتوسعه زیرساخت ها کمک کنند.
وی با اشاره به اینکه در بعد فرهنگ سازمانی افراد پای کار و فعال داریم و زیرساخت فیزیکی نیاز به اعتبار و مجوز دارد، یادآور شد:  با قطعی پلتفرم های خارجی، پلتفرم جایگزین و بومی معرفی شده است.
 
دغدغه مند حوزه قطعی اینترنت و تاثیر بر مراودات اینترنتی هستیم
 
مدیرکل پست فارس با اشاره به اینکه یکی از دغدغه مندهای این حوزه هستیم و فعالیت مردم در این عرصه ما را به اهداف می رساند، تصریح کرد: آنچه که ما در برنامه های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت شبکه ملی پست با همفکری مدیران داریم نگاه رقیب به بخش خصوصی را از ذهن شبکه حذف کردیم و نگاه همکار داریم که نتیجه آن توسعه لجستیک، حمل و نقل، ارائه خدمت کم هزینه تر و... است.
مدیرکل پست فارس با اشاره به اینکه شرکت ملی پست با این هدف است که به سکوی ملی برای کسب کارهای اینترنتی باشد، ابراز کرد: برای تبدیل شدن از اپراتور پستی صفر به سکوی ملی کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از قابلیت شرکت ها به صورت گسترده فراخوان داده ایم تا بتوانیم سهم خود را در تحقق اقتصاد دبجیتال کشور محقق کنیم.
 
آزادی افزود: در میان مدت برنامه این  است که ایمیل ملی برای ۲۰ میلیون کاربر رقم بزنیم و مردم بتوانند از طریق شماره ملی  مسیر هموارتری داشته باشند.
 
وی یادآور شد: در مسیر هوشمندسازی مقدمات کار و رونمایی از سیستم های سورتینگ هوشمند بود که یک نمونه آن را در فارس داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز