خبرگزاری کار ایران

آشنایی با خطرات و عوارض خوردن بال و گردن مرغ

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۲۷۹

در مصرف بال و گردن مرغ احتیاط کنید زیرا هورمون هایی که به مرغ ها تزریق می شوند در بال و گردن مرغ تجمع یافته است به همین دلیل خوردن آن عوارض و خطرات زیادی خصوصا برای خانم ها دارد.

به گزارش ایلنا، بال و گردن مرغ یکی از غذاهای لذیذی است که طرفداران بسیاری دارد ، علت خوشمزگی این قسمت از مرغ چربی زیادی است که در آن قسمت ها انباشته شده است. در ادامه این بخش شما را با خطرات مصرف بال و گردن مرغ آشنا می کنیم.

خطرناک ترین عوارض مصرف بال و گردن مرغ

تسریع رشد

امروزه برای رشد سریعتر مرغ ها و تامین نیازهای جامعه به آن ها هورمون های استروئیدی تزریق می کنند که این تزریق در ناحیه بال یا گردن صورت می گیرد . استروئیدها در این قسمتها تجمع می یابند و عوارض وحشتناکی مانند تسریع رشد می شوند.

اختلالات گوارشی و کبد چرب

هورمون های تزریقی به مرغ ها برای سلامت بسیار خطرناک هستندو عوارض زیادی مانند اختلالات گوارشی ایجاد می کنند ومعمولا کبد را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب افزایش چربی در کبد می شوند. کبد چرب حاصل خوردن این غذاها بیشتر در خانم ها بروز پیدا می کند.

آشنایی با خطرات و عوارض خوردن بال و گردن مرغ

انتقال بعضی از ترکیب های مضر

گردن مرغ محل عبور بافت های اعصاب و محل قرارگرفتن غدد لنفاوی گردن است که شستشوی مجرای داخلی آن غیرممکن است و می تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب های مضر برای انسان را فراهم کند ، بنابراین برای انسان مضر است.

بیماری های قلبی و عروقی

مصرف بال مرغ موجب بالا رفتن میزان کلسترول می شود و آسیب جدی به بدن می رساند همچنین سبب ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شود.

آشنایی با خطرات و عوارض خوردن بال و گردن مرغ

رشد کیست در رحم 

مصرف بال و گردن مرغ بر روی هورمون های زنانه تاثیر می گذارد و منجر به رشد کیست در رحم می شود بنابراین توصیه میشود تا جایی که امکان دارد از مصرف بال مرغ بپرهیزند.

ابتلا به بیماری های مختلف

در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید زیرا بسیاری از مواد شیمیایی و مواد در بال و گردن مرغ انباشته می شوند و شما با خوردن آن مبتلا به بسیاری از بیماری ها می شوید.

آشنایی با خطرات و عوارض خوردن بال و گردن مرغ

بال و گردن مرغ برای خانمها ممنوع

کیستیک شدن سینه ها

خانم ها از خوردن مرغ های هورمونی و قسمت بال مرغ اجتناب کنند زیرا چربی مرغ های هورمونی در تحریک رشد کیست های پستان تاثیرگذار هستند . خانم ها می توانند با مصرف مرغ های سبز که به سبب جوان بودن، کاهش مصرف دارو و مدت کوتاه پرورش از کیفیت بالاتری نسبت به مرغ های معمولی برخوردارند، از کیستیک شدن سینه ها جلوگیری کنند.

آکنه های شدید پوستی و افزایش موهای زائد

بال و گردن مرغ حاوی ترکیب های هورمونی، ترکیب های استروییدی است که این هورمون ها شبیه هورمون های جنسی هستند، و در زنان باعث بروز عوارضی مانند افزایش موهای زائد در صورت، پرمویی و جوش و در آقایان باعث بروز آکنه های شدید پوستی خواهند شد.

آشنایی با خطرات و عوارض خوردن بال و گردن مرغ

اختلال در روند بارداری و تغییر دوره سیکل قاعدگی

هورمون های استروئیدی موجود در بال و گردن مرغ باعث افزایش ترشح هورمون های استروئیدی در بدن می شوند که همین عارضه به تنهایی مشکلات زیادی را در بدن ایجاد می کند. این هورمون ها چون محلول در چربی هستند از طریق غذاها به راحتی به بدن انسان منتقل می شوند و یکی از عارضه های بارز این هورمون ها اختلال در روند بارداری یک خانم باردار است. علاوه بر این عارضه، تغییر دوره سیکل قاعدگی هم از مشکلات عمده ای است که خانم ها به دلیل وجود این هورمون ها با آن مواجه می شوند.

چاقی و اضافه وزن

یکی دیگر از عوارض خوردن گردن و بال مرغ چاقی و اضافه وزن است زیرا اگر از قسمت های چرب دام ها و طیور استفاده شود دریافت انرژی افزایش پیدا می کند و درنتیجه آن چاقی سریع تر تجلی پیدا می کند. خانم هایی هم که از این طریق چاق می شوند دچار اختلال در هورمون ها می شوند وهورمون تستسترون در خونشان افزایش پیدا می کند.

آشنایی با خطرات و عوارض خوردن بال و گردن مرغ

انتقال آنتی بیوتیک مرغ به انسان

در بسیاری از مرغداری ها به طیور معمولاً آنتی بیوتیک می دهند، آنتی بیوتیک ها آنها را در مقابل بیماری ها محافظت می کند و هم باعث می شود به اصطلاح زودتر وزن بگیرند و رشد کنند. هنگامی که به مرغ آنتی بیوتیک تزریق می کنند باید 5 تا 14 روز از کشتار آن خوودداری کنند اما این مسئله رعایت نمی شود و در بسیاری از مرغداری ها چند ساعت قبل از کشتار مرغ به آن آنتی بیوتیک می دهند.

بنابراین مقدار زیادی از این دارو ها، درمرغ باقی می مانند و با مصرف آن به بدن فرد مصرف کننده منتقل می شوند. بعضی از افراد در مقابل انواع آنتی بیوتیک ها از خودشان مقاومت نشان می دهند بدون اینکه خودشان علت آن را بدانند.

و اما نظر کارشناسان در مورد مصرف بال و گردن مرغ

هشدارهای زیادی برای سلامتی در مورد مصرف گوشت مرغ وجود دارد که این هشدارها معمولاً از سال 2004 به مردم اعلام شده است . متخصصان عقیده دارند که گوشت مرغ این روزها در معرض تزریق هورمون هایی مثل استروئید ها قرار گرفته تا بتواند رشد آن ها را با سرعت بیشتری افزایش داده و درخواست مشتریان را برآورده کند.

کمپانی های مربوط به گوشت مرغ از این روش برای افزایش تولید استفاده می کنند . در نتیجه به اشتباه به آن ها نگهدارنده هم می زنند. البته خود کارخانجات استروئید را تزریق نمی کنند اما در هر حال باقی مانده مواد هورمونی از مرغ ها کاملاً مشاهده شده است . البته که کل این هورمون ها در یک قسمت بال یا گردن مرغ متمرکز نشده است.

استفاده از هورمون ها از هر نوعی برای استفاده در گوشت مرغ ، توسط سازمان سلامت جهانی مورد تایید قرار نمی گیرد و استفاده از آن ها در کشورهایی مثل آمریکا ، کانادا و اروپا غیر قانونی می باشد.

آشنایی با خطرات و عوارض خوردن بال و گردن مرغ

مطالعات انجام شده نشان می دهد مرغ ها هیچ نیازی به تغذیه از طریق هورمون رشد ندارند ، علت آن هم موارد زیر می باشد:

  1. استفاده از هورمون در بسیاری از کشورها غیرقانونی می باشد.

  2. هورمون ها در رشد مو تاثیر گذار نیستند.

  3. رشد مرغ ها ترکیب پیچیده ای از فعالیت های متابولیکی می باشد که بستگی به عوامل مختلفی غیر از هورمون ها دارد.

  4. پرورش دادن مرغ با این روش ها کار بسیار سختی می باشد و هزینه بر است.

  5. تزریق هورمون ، روی ظاهر گوشت مرغ و بال و گردن آن تاثیر منفی می گذارد و تعداد مرگ و میر مرغ را به دلیل فشار گرما افزایش می دهد.

  6. منظور از استروئید های آنابولیک ، سلول های پروتئینی خاصی هستند که مخصوصاً در عضلات اسکلتی نیاز به رژیم غذایی صحیح و ورزش دارند تا بتوان از فواید آن ها بهره مند شد.

  7. هورمون هرگز برای رشد مرغ ها مورد نیاز نیست، زیرا آن ها می توانند به سرعت رشد کنند.

  8. اگر چه در بسیاری از کشورها دارو های رشد هورمون استروئید مورد تایید قرار می گیرند اما هنوز شواهد قانونی برای استفاده از آن ها وجود ندارد.

  9. مطالعات نشان می دهد که گوشت مرغی که در آن از هورمون استفاده شده ، باشد دارای سطحی از استروژن می باشد.

  10. مطالعات دیگری همچنین نشان می دهد که ارتباط بین استفاده از استروئیدها و بعضی از سرطان های خاص در خانم ها وجود دارد . این عوامل آنابولیک در گوشت گاو و گوشت مرغ می تواند خطرات زیادی برای سلامت انسان به همراه داشته باشد.

حرف آخر :

به طور قطعی نمیتوان گفت تمامی مرغداری ها از هورمون های نام برده شده برای تسریع رشد مرغ های خود استفاده می‌کنند یا خیر و اطلاعات ارائه شده به صورت کلی عنوان شده است و مختص کشور خاصی نیست از طرفی نمیتوان مطمئن بود که هیچ مرغ داری در دنیا چنین اقدامی را انجام نمیدهد. موارد مطرح شده یا همان عوارض چنانچه اشاره شد مربوط به مرغ هایی است که هومون را دریافت می کنند.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز