خبرگزاری کار ایران

تشریح اقدامات جمعیت هلال‌احمر در ایام اربعین

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۸۳۶

رئیس جمعیت هلال‌احمر اقدامات این جمعیت را در ایام اربعین تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست خبری که ظهر امروز شنبه ۹ مهر برگزار شد با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر در ایام اربعین گفت: برای اربعین سیاست‌هایی را تعریف کرده بودیم که شامل ۶ سیاست بود و براساس آن راهبردهایی تعریف شد.

وی با بیان اینکه تجربیات گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفت؛ ادامه داد: مسئولیت ها به دو بخش امداد و نجات در داخل کشور و امداد و نجات و بهداشت در کشور عراق تقسیم شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آموزش به زائران اربعین تصریح کرد:اولین اقدام ما در این بخش، تألیف کتاب‌هایی برای افزایش آگاهی و اطلاعات مردم بود. کنگره بین المللی برای برگزاری راهپیمایی اربعین برگزار کردیم. در عراق هم یک روز بعد از اربعین کنگره سلامت در اربعین برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: یک مرکز کنترل عملیات در عراق برای اولین بار در اربعین امسال راه اندازی شد.

وی ادامه داد: همه بیماران بستری شده در عراق در ایام اربعین به کشور برگردانده شده و در حال حاضر هیچ بیمار بستری در بیمارستان در عراق نداریم همچنین تمام جانباختگان رابه کشور بازگردانده ایم.

کولیوند تصریح کرد: بعد از اربعین آسیب شناسی با همکاری عراق صورت گرفته و قرار است کتابی درخصوص آن تالیف شود.

وی ادامه داد: در بحث آموزش ها تزریقات را بعد از چندین سال وقفه به آموزش ها اضافه کردیم‌. همچنین بنا به وعده ای که داده بودیم همه امدادگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند همچنین بیمه تکمیلی را برای داوطلبان و امدادگران در نظر گرفته ایم.

وی ادامه داد: حق الزحمه امدادگران برای ۲۴ ساعت شیفت افزایش پیدا کرده و به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین جذب داوطلبان جوانان آغاز شده و افراد می توانند برای این امر به ما کمک کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر ایران جز ۵ جمعیت برتر بین المللی است، تصریح کرد: ما ۶ بیمارستان را از کشور عراق تحویل گرفتیم و این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاد. همچنین ۳ بیمارستان و ۱۵ پایگاه درمانی در مسیر نجف به کربلا داشتیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: ایم اقدامات باعث شد تعداد جانباختگان حوادث ترافیکی در عراق ۱۰ نفر نسبت به سال ۹۸ کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: ۳۰۰تن دارو برای ایام اربعین به عراق ارسال شد اما سرم را از کشور عراق تهیه کردیم. ما تجربه خوبی به واسطه برگزاری حج درخصوص درمان گرمازدگی داشتیم و از این تجربیات در این ایام استفاده شد.

وی ادامه داد: ما احتمال می دادیم که در این ایام با گرمازدگی، وبا، بیماری های بهداشتی و ... مواجه شویم اما با فرهنگ سازی که قبل از اربعین انجام شد باعث شد که تعداد بیماران کمتر شده و تعداد جانباختگان نیز کاهش پیدا کرده بود. برای اولین بار ما با کمبود دارو مواجه نشدیم. ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به درمانگاه ها مراجعه کرند و برای اولین بار ۸۰ یونیت دندانپزشکی در ۵ مرکز فعال شد همچنین برای اولین بار درمانگاه درمان زخم پا راه اندازی شد. 

او با اشاره به بازگشایی دو مرز در شمال غرب کشور برای ایام اربعین گفت: در اقلیم کردستان عراق استقبال بی نظیری از زائران شد و کمک‌های بسیاری کردند و همکاری های چندجانبه از نقاط قوت ما بود. 

وی ادامه داد: امسال مجوز پرواز هلی کوپتر ها در عراق به ما داده شد اما خوشبختانه نیازی به استفاده نشد. همچنین در ایام اربعین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار ویزیت انجام شده است. 

وی با اشاره به ایام پایان ماه صفر گفت: در ۴ محور در این ایام خدمات رسانی کردیم محور اول محور امداد و نجات بود و در بخش درمان نیز اقداماتی را انجام دادیم. برای اسکان نیز با همکاری برخی هیات‌ها و سازمان هایی مانند شهرداری اقدامات لازم را انجام دادیم. همچنین در حرم به زائران ناتوان برای حمل و  نقل کمک کردیم و زائران ناتوان با ویلچر تردد می کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره تامین سرم گفت: ما تفاهم نامه با عراق بستیم که دو میلیون سرم از آنها خریداری کنیم و ۶۰۰ هزار سرم در این مدت مصرف شد و مابقی سرم ها به بیمارستان امام علی(ع) در نجف منتقل شده است این بیمارستان برای جمعیت هلال‌احمر است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره پارک تاب آوری گفت: یکی از نیازهای ما مدیریت بحران ها است و برای این امر نیاز به آموزش هم برای مسئولان و هم برای مردم داریم این کار ابتدا در چند استان انجام خواهد شد و بعدا در سراسر کشور و توسط خانه های هلال انجام خواهد شد.

کولیوند تصریح کرد: هر پست امدادی ما در عراق یک ساختمان خواهد داشت. در طول سال هم از طریق بیمارستان امام علی(ع) خدمات به زائران ارائه می‌دهیم. اجازه نمی دهیم کسی از کمبود دارو و یا پزشک در طول سال گلایه مند شود و اقدامات مان را در این خصوص انجام می دهیم. برای سال آینده هم تلاش می کنیم در ایام اربعین از یک فرکانس رادیویی بیسیم و خط تلفن استفاده خواهیم کرد. 

وی ادامه داد: یک درمانگاه هم در کربلا در حال راه‌اندازی است اما تلاش ما این است که از امکانات کشور عراق بیشتر استفاده کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز