خبرگزاری کار ایران

پایان کارِ دبیرکل سازمان جهانی کار پس از ده سال

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۴۵

گای رایدر، مدیر کل ILO، دوره ۱۰ساله خود را در سازمان جهانی کار به پایان رسانده و جای خود را به گیلبرت هونگبو سپرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان جهانی کار، گای رایدر، مدیرکل ILO، دوره ۱۰ساله خود را در سازمان جهانی کار به پایان رساند و توسعه و بازیابی انسان محور را در قلب سیاست‌گذاری جهانی قرار داد. او کلیدهای دفتر را به جانشین خود، گیلبرت هونگبو سپرد. 

گای رایدر، دهمین مدیرکل سازمان بین‌المللی کار است که دوره ۱۰ساله ریاست جمهوری خود را در ۳۰ سپتامبر به پایان رساند و امروز (دوم اکتبر) کلیدهای دفتر را به جانشین خود، گیلبرت هونگبو، سپرد. 

رایدر در ماه مه ۲۰۱۲ توسط هیئت رئیسه ILO به عنوان مدیرکل انتخاب شد و از سال ۲۰۱۷ برای دومین دوره پنج‌ساله مجدداً انتخاب شد. 

رایدر در طی مراسم تحویل گفت: در دنیایی که به نظر می‌رسد بیشتر و بیشتر تمایل دارد به شیوه‌هایی عمل کند که آشکارا ناعادلانه است، این رسالت بر دوش ILO است که آنچه را که عادلانه است را برای نیروی کار جهانی مطالبه کند. با یک احساس واقعی غرور، دوستی، همبستگی و اعتماد به آینده سازمان جهانی کار به مأموریت خود پایان می‌دهم.

هونگبو نیز طی سخنانی خطاب به دبیرکل سابق در همان مراسم گفت: من به تعهد سازش‌ناپذیر شما به ارزش‌های بنیادی سازمان جهانی کار، پیگیری قاطعانه شما برای برتری در چارچوب وظایف سازمان و احترام همیشگی شما برای مؤسسات سه‌جانبه به عنوان منبع منحصر به فرد قدرت سازمان جهانی کار درود می‌فرستم. اینها ویژگی‌هایی هستند که من به دنبال آن خواهم بود و در حین انجام مأموریتی که به من اعطا شده است، از آن‌ها الگوبرداری خواهم کرد.

رایدر در طول دوره‌اش به‌عنوان مدیرکل تلاش کرد تا اطمینان حاصل کند که سازمان جهانی کار از حقوق همه کارگران - به‌ویژه آسیب‌پذیرترین‌ کارگران مناطق جهان سوم - دفاع می‌کند. مجموعه‌ای از توصیه‌های ILO با هدف مقابله با کار اجباری، محافظت از فقیرترین کارگران جهان در اقتصاد غیررسمی و بازسازی بازار کار در کشورهای جنگ زده و کمک به مقابله با بلایای طبیعی در زمان وی تصویب و ابلاغ شد.

دیگر دستاوردهای مهم سازمان جهانی کار که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد، برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل برای تاکید بر کار شایسته و ضرورت آن برای همه کارگران جهان بود که مصوبات خوبی را داشت. و در سال ۲۰۲۰،  کنوانسیون منع کار کودک ILO (شماره ۱۸۲) اولین کنوانسیون سازمان جهانی کار بود که توسط همه ۱۸۷ کشور عضو ILO به تصویب رسید.

رهبری قوی و تعهد شخصی رایدر به مبارزه با خشونت و آزار جنسی در محیط کار، برای تصویب کنوانسیون پیشگامانه خشونت و آزار و اذیت در سال ۲۰۱۹ (مقاوله نامه شماره ۱۹۰) از جمله اقدامات کلیدی وی بود. کنوانسیون شماره ۱۹۰ اولین سند بین المللی است که به موضوع خشونت و آزار و اذیت در دنیای کار پرداخته است. همچنین به دستور آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، رایدر تلاش گسترده‌ای برای بهبود سطح رعایت مسائل محیط زیستی و اقلیمی در توسعه مشاغل کرد.

 آخرین تلاش رایدر، در سال ۲۰۲۲، تصمیمی تاریخی برای طبقه‌بندی ایمنی محیط کار و بهداشت حرفه‌ای شغلی به عنوان یک حق اساسی کارگران بود که قرار است به مصوبات خوبی در دوره مدیریت جدید ختم شود. 

گیلبرت هونگبو (دبیرکل جدید سازمان جهانی کار) در فروردین ماه امسال (انتهای ماه مارس سال ۲۰۲۲) توسط هیئت مدیره ILO به عنوان یازدهمین مدیر کل سازمان انتخاب شده بود.

دوره ریاست وی از دیروز (اول اکتبر ۲۰۲۲ میلادی) آغاز شده است. مدیران کل سازمان بین المللی کار حداکثر دو دوره پنج‌ساله خدمت می‌کنند.

گیلبرت هونگبوی آفریقایی به مدت کمتر از یک دهه نخست وزیر کشور توگو بوده و قبلا در پست‌هایی چون وزارت کار و همچنین سندیکاهای کارگری سابقه فعالیت دارد.

گای رایدر انگلیسی پیش از مدیرکلی سازمان جهانی کار، مسئولیت معاون و دبیرکلی را در کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری (ITUC) عهده دار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز