خبرگزاری کار ایران

علی ربیعی:

نیازمندِ فهم مشترک و مدارا با نسل‌های جدید هستیم/ رویه‌ها و سیاستها باید تغییر کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۴۲۰

علی ربیعی گفت: متاسفانه ثبات‌خواهی از هر سو مورد هجوم است؛ چه آن‌ها که تغییرات اجتماعی را نمی‌بینند و چه آن‌ها که فکر می‌کنند با خشونت باید حرف خود را به کرسی بنشانند. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عقلانیت هستیم؛ ما به تغییر برخی رویه‌ها و سیاستها، ایجاد گفتگوی اجتماعی و فهم مشترک و دلسوزی و مدارا با نسل‌های جدید نیازمندیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از ظهر امروز، شنبه ۲ مهر، مراسم عزاداری‌ای در خانه کارگر به مناسبت ۲۸ صفر و درگذشت سید اعلاء شفیعی، عضو خانه کارگر جمهوری اسلامی، برگزار شد. 

در این مراسم علی ربیعی، علیرضا محجوب، حسین کمالی، حسن صادقی، اعضای شورای مرکزی خانه کارگر و اعضای هیئت‌های اجرایی خانه کارگر حضور داشتند. 

علی ربیعی در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به آشنایی و دوستیِ حدود  ۵۰ ساله‌ی خود با سید اعلاء شفیعی گفت: حضور ما در مراسمِ ختم دوستانمان تذکاری است به ما که یادمان باشد این مسیر برای همه ماست. 

وی ادامه داد: بیشترین دوستی من با سید اعلاء مربوط به سال ۵۶ است. در آن زمان ما اعلامیه‌های حضرت امام را پخش می‌کردیم و تلاش داشتیم انسجامی به حرکتهای کارگری در کارخانه‌ها بدهیم. 

ربیعی به اعتراضات کارگران جنرال موتورز اشاره کرد و گفت: این اعتراضات را جنبش‌های کارگریِ با گرایش اسلامی انجام دادند. تلاش‌های سید اعلاء تا پیروزی انقلاب و بعد از آن نیز ادامه داشت. 

ربیعی گفت: ما بعد از انقلاب با جریانی مواجه شدیم که معتقد بود انقلاب باید حرکت مسلحانه‌ی طولانی را پشت سر بگذارد تا انقلاب شود. آن‌ها با ناقص خواندن انقلاب اسلامی تلاش داشتند تا با ایجاد فضای ناآرام، جامعه را به سمتی ببرند تا زمینه‌ی به قدرت رسیدن خودشان را با آن افکار کوته‌نگرانه فراهم کنند. آن‌ها بر ناقص بودن انقلاب تاکید داشتند و با این تعبیر سعی کردند به کارخانه‌ها بیایند و در مرحله‌ی بعد نیز شروع به ترور کردند. بخشی از آثار زیان‌بار این حرکات هنوز هم در جامعه باقی است. تولید خشونت موجب‌عدم رشد سریع دمکراسی شد. 

وی بیان کرد: سید اعلا و بسیاری از دوستان ما در آن زمان در معرض ترور قرار گرفتند. دوستانِ ما در وفای به عهد خود ایستادند و سید اعلا بدون هیچ طلبکاری از انقلاب تا آخر در کنار کارگران ماند. او مرد آرام و دلسوزی بود. سید اعلاء کانون محبت و دوستی و واسطه‌ی خیر بود. 

ربیعی گفت: ما امروز بیش از هر دوره‌ی دیگری به الگوی این افراد و این شخصیت‌ها نیاز داریم. به افرادی که دیگران زیر سایه‌اش بایستند. سید اعلاء در همان حد خود سایه‌وار ایستاد و ما امروز باید نهادها و آدم‌هایی را بجوییم که زیر سایه‌اشان آرام بگیریم. 

وی افزود: سید اعلاء شخصیتی معتدل بود؛ او مردی حق‌خواه و معتدل بود و ما امروز به چنین الگوهایی بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم. 

ربیعی با اشاره به سمت و سوی حق‌خواهی و اعتدال‌طلبی خانه کارگر گفت: شخصیت خانه کارگر متاثر از شخصیت اعضای آن است. خانه کارگر جریان حق خواه و مظلوم‌خواهی است اما در این مسیر اعتدال‌طلب است. 

وی بیان کرد: متاسفانه امروز حرکتهای اعتدالی از هر سو مورد حمله قرار می‌گیرند؛ ما موافق جریان حق‌خواهی هستیم اما در کنار آن موافق ثبات جامعه و پیشرفت و حرکتی آرام نیز هستیم. 

ربیعی تاکید کرد: تجلی چنین دیدگاهی را امروز می‌توان در خانه کارگر دید. میان‌داری همراه با تلاش برای ستاندن حقوق کارگران و محرومان با تاکید بر حرکتی آرام. 

وی در پایان گفت: متاسفانه ثبات‌خواهی از هر سو مورد هجوم است؛ چه آن‌ها که تغییرات اجتماعی را نمی‌بینند و چه آن‌ها که فکر می‌کنند با خشونت باید حرف خود را به کرسی بنشانند. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عقلانیت هستیم؛ ما به تغییر برخی رویه‌ها و سیاستها، ایجاد گفتگوی اجتماعی و فهم مشترک و دلسوزی و مدارا با نسل‌های جدید نیازمندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز