خبرگزاری کار ایران

نوری در گفت‌وگو با ایلنا:

باید با حضور در مجامع جهانی نقش خود را در شکل‌گیری اسناد بین‌المللی ایفا کنیم/ احتمال وقوع توافق در فصل پاییز

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۴۷۳

رئیس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: من شخصا با توجه به اراده‌ای که در طرفین اصلی توافق وجود دارد به احیای برجام و نهایی شدن این توافق در آینده نزدیک بسیار خوش‌بین هستم.

غلامرضا نوری قزلجه رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با سفر رئیس جمهور به نیویورک و احتمال اینکه در جریان این سفر و رایزنی‌هایی گره‌گشایی از بن‌بست کنونی در مذاکرات ایجاد شود، گفت: پیش از هر چیز باید اشاره کنم که به شخصه خیلی خوشحال شدم از اینکه رئیس‌جمهور در این اجلاس حضور پیدا کردند. به هر حال ما این فرصت‌ها و این مجامع را در سطوح بین‌المللی، چه در شکل جهانی و چه در قالب منطقه‌ای نباید از دست بدهیم.

وی ادامه داد: نه‌تنها در سطح رئیس‌جمهور بلکه حتی در سطوح پایین‌تر در حد وزرا و حتی در سطح کارشناسان نیز ما حتما باید در این جلسات و مجامع حضور پیدا کنیم، به این علت که پاردایم‌های بین‌المللی معمولا از سطوح کارشناسی چنین مجامعی شکل می‌گیرد و به رده‌های بالاتر می‌آید و در نهایت به اسناد بین‌المللی تبدیل می‌شوند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان در ادامه اظهار داشت: اگر ما از مراحل ابتدایی حضوری فعال و سازنده داشته باشیم به جای اینکه بعدا برای اسناد نهایی بین‌المللی تحفظی بگذاریم و بر آن‌ها «ان قلت» وارد کنیم یا پذیرشش را به نوعی معلق کنیم، می‌توانیم در سطوح پایین‌تر و در مراحل اولیه که این اسناد در حال شکل‌گیری هستند نظرات خودمان را مطرح کرده و رایزنی کنیم تا موثر واقع شود و اسناد مطلوبی به دست بیاید و ما هم بتوانیم در دنیا نقش خود را ایفا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به همین خاطر من معتقدم که نه در ارتباط با کشورها و نه در ارتباط با حضور در مجامع بین‌المللی و در سطوح مختلف آن، نباید غفلت کنیم و تعاملات بین‌المللی و مراودات بین‌المللی‌مان در تمامی سطوح باید خیلی فعال، سازنده و همراه با ابتکار عمل‌ها باشد.

نوری در ادامه ابراز داشت: در بحث مذاکرات و حضور تعدادی از اعضای تیم مذاکره‌کننده در این سفر، من نظری در این زمینه ندارم اما علیرغم مشکلاتی که به وجود آمد و شیطنت‌های رژیم صهیونیستی؛ من شخصا معتقدم با توجه اراده‌ای که در طرفین اصلی این توافق وجود دارد به احیای برجام به زودی و نهایی شدن این توافق در آینده نزدیک بسیار خوش‌بین هستم.

نماینده مردم بستان‌آباد در پاسخ به این سوال که «منظور شما از به زودی یعنی بعد از آبان و انتخابات آمریکا و تا پایان فصل پاییز توافق خواهیم داشت؟»، اظهار داشت: هرچقدر زودتر این اتفاق رخ دهد بهتر است، گاهی هم اتفاقاتی رخ می‌دهد که قابل پیش‌بینی نیستند و رقم می‌خورند و مسیر کارها را تغییر می‌دهند ولی پیش‌بینی من این است که شاید به پایان پاییز هم نکشد و ان‌شاءالله زودتر اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز