خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در ایران و به همت تلاشگران ذوب آهن اصفهان اتفاق افتاد؛

تیرهای حرکتی جرثقیل‌های مذاب‌بر تعویض می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۲۰۲

مدیر تولید فولاد در مدیریت امور فنی ذوب آهن اصفهان،‌ از تعویض تیرهای حرکتی جرثقیل‌های مذاب‌بر شرکت ذوب آهن اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا، روح‌اله کیانی مهندس ارشد تولید فولاد در مدیریت امور فنی شرکت در حاشیه نمایشگاه متالورژی اصفهان به خبرنگار ما گفت : جرثقیل های نصب شده در کارگاه ریخته گری ذوب آهن اصفهان که به منظور حمل پاتیل های مذاب مورد استفاده قرار می گیرند، جزء جرثقیل های دارای رژیم کاری بالا است و با توجه به حجم کار این جرثقیل ها از ابتدای بهره برداری از ایستگاه های ریخته گری،در طول مدت ۵۰ سال گذشته و همچنین با توجه به توسعه های انجام شده با هدف افزایش ظرفیت تولید، از جمله افزایش ظرفیت کنورتورهای موجود و در نتیجه تغییر وزن هر ذوب از ۹۰ تن به  ۱۲۵ تن که منجر به افزایش وزن پاتیل های حمل مذاب نیز شده است، نیروها و تنش های مضاعفی را بر تیرهای حمّال جرثقیل وارد آورده است.

وی افزود : به دنبال بررسی های انجام شده در سال ۱۳۷۹ و مشاهده شکستگی های متعدد در تیرهای مربوط به حرکت جرثقیل ها و سازه اسکلت فلزی کارگاه ریخته گری مداوم عملیات بازسازی،تعمیر و تقویت اجزاء سازه از همان زمان ابتدا  تاکنون نیز به صورت مستمر و جدی ادامه داشته است.  

کیانی تصریح کرد : طی سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱ همزمان با اجرای تعمیرات موقت که برای جلوگیری از توقف طولانی مدت خطوط تولید انجام می شد، با انجام بازرسی های دقیق، طرح های مربوط به برطرف کردن عیوب موجود،به عنوان راه حل کوتاه مدت ارائه شده و بر این اساس فعالیت های تعمیری و تقویتی مطابق نقشه های تهیه شده با کیفیت مطلوب به انجام رسید. با انجام فعالیت های فوق امکان ادامه فعالیت جرثقیل های ریخته گری و طبیعتاً تداوم تولید در بخش فولادسازی کارخانه میسرگردید.

وی ادامه داد : در سال های اخیر توسعه بخش فولادسازی در دستور کار قرار گرفته و پروژه های توسعه ای از جمله نصب جرثقیل های ۲۰۰ تنی در کارگاه ریخته گری،افزایش ظرفیت تولید در فولادسازی و ... در حال پیگیری می باشد. در مراحل برنامه ریزی به منظور انجام پروژه های توسعه و افزایش تولید در کارگاه های فولادسازی،شرایط فعلی تیرهای جرثقیل به عنوان پاشنه آشیل محسوب شده و این طرح ها را با چالش جدی مواجه می ساخت. از این رو پس از انجام بررسی ها و مطالعات مقدماتی،برنامه بلندمدت تحت عنوان پروژه طراحی،ساخت و تعویض تیرهای حرکت جرثقیل های کارگاه ریخته گری تعریف و پیگیری گردید و پس از انجام مراحل ساخت،تعویض این تیرها وارد فاز اجرایی شده است.  

کیانی ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران بخش فولاد سازی ،مهندسی نت مکانیک و پرسنل شرکت توسعه صنعت لنجان گفت: این پروژه به لحاظ به لحاظ حجم، ابعاد و گستردگی اجرا و اینکه همزمان با تولید کارگاه انجام می شود در گستره کشورمان منحصر بفرد است و با توجه به اینکه برنامه ریزی،اجرا و نظارت آن به طور کامل توسط کارشناسان و نیروهای متخصص کارخانه ذوب آهن اصفهان اجرا می شود، برگ زرین دیگری بر افتخارات این شرکت به عنوان سازمانی پیشرو و پیشگام در صنعت کشور می باشد.

در ادامه هومن رهنما مهندس ارشد ساخت و تعمیرات مکانیک  فولادسازی کارخانه اظهار داشت : بر اساس برنامه ریزی انجام شده و با توجه به اینکه این فعالیت بایستی با حداقل توقف اعمال شده به خط تولید صورت بپذیرد،اجرای این پروژه در ۹ فاز اجرایی برنامه ریزی و زمان بندی شده است. در هر فاز بخشی از تیرهای مذکور تعویض خواهد شد و گراف زمان بندی دقیق و جامعی در قالب الزامات مدیریت پروژه، به این منظور تهیه  شده که به طور مستمر مورد پایش قرار خواهد گرفت.  

وی نتایج قابل انتظار پس از اجرای این پروژه را چنین عنوان کرد : با اجرای کامل پروژه طراحی،ساخت و تعویض تیرهای حرکت جرثقیل های کارگاه ریخته گری امکان نصب جرثقیل های جدید مذاب بر فراهم می گردد که در نهایت منجر به افزایش سرعت جابجایی پاتیل های مذاب، استفاده از ظرفیت کامل پاتیل های مذاب (که در حال حاضر به دلیل جلوگیری از اعمال بار اضافه بر روی سازه و جرثقیل ها دارای محدودیت می باشد)،کاهش توقف های ایستگاه های ریخته گری ناشی از کمبود جرثقیل و در نهایت افزایش تولید محقق می شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز