خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد:

۸۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز ذوب آهن را بومی‌سازی کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۶۳۸

مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: ۸۵ درصد از تجهیزات فولاد در داخل کشور تولید شده و بومی شده‌اند. 

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا علیرضا امیری در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهادی کشور اظهار کرد: ما چند مشکل توسعه‌ای داریم اما امیدواری در مجموعه ذوب آهن به وجود آمده تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم. سرپرست جدید ذوب آهن خود سابقه کار در این مجموعه در بخش‌هایی مانند محیط زیست و خرید را داشتند چراکه این نگرانی وجود داشت که اگر شخصی از بیرون وارد‌ شود ممکن است پروسه هماهنگ شدن او با مجموعه و مسائل طولانی شود. 

وی افزود: قبل از انقلاب میزان تولید فولاد کشور کمتر از ۵۰۰ هزار تن در سال بود در حالی که میزان تولید کشور امروز به ۳۰ میلیون تن رسیده و ظرفیت اسمی ۴۰ میلیون تنی‌ نیز دارد و در شهرهای مختلفی کارخانجات فولاد و ذوب‌آهن تاسیس شده است. این موضوع نشان می‌دهد که نسبت به رشد جهانی وضعیت ایران بسیار خوب بوده است. 

مدیر روابط عمومی ذوب آهن اصفهان گفت: ۸۵ درصد از تجهیزات فولاد در داخل کشور تولید شده و بومی شده‌اند. در نمایشگاهی که برگزار شده دو بخش مهم وجود دارد که بخش اول دستاوردهای بومی‌سازی بوده و بخش دوم نیاز‌ها که مربوط به ۱۵ درصد باقی‌مانده است. 

وی خاطرنشان ساخت: یک سری از قطعاتی که در دوره تحریم نتوانستیم وارد کنیم را بومی‌سازی کردیم. برای مثال دریچه‌های پاتیلی قبلا از اتریش وارد می‌شد اما با بومی‌سازی انجام شده هزینه‌ آن به یک سوم کاهش پیدا کرده است. بومی‌سازی بعضی موارد هم توجیه اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز