خبرگزاری کار ایران

پروژه دسترسی عمومی به 5G در سراسر کشور ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۱۰۵

با آغاز پروژه توسعه فراگیر نسل پنج در کشور توسط ایرانسل، دسترسی عمومی مردم به آخرین فناوری ارتباطی دنیا، در اقصی نقاط کشور برقرار شده است

به گزارش ایلنا، پروژه بزرگ توسعه فراگیر نسل پنج، با نصب ۴۶۰ سایت جدید 5G در سراسر کشور، که تیر ماه امسال توسط ایرانسل رونمایی شده بود، همچنان ادامه دارد.

با نصب این سایت‌ها، اینترنت نسل پنج همراه، پس از عبور از دوران ارائه آزمایشی و تست‌های آزمایشگاهی، به‌عنوان جدیدترین فناوری ارتباطی، همگام با کشورهای پیشرفته دنیا، به صورت عمومی در دسترس مردم ایران نیز قرار گرفته است.

ایرانسل، این پروژه را با نصب ۴۶۰ سایت جدید 5G در سراسر کشور، آغاز کرده است. به گزارش خبرنگار ایلنا، تاکنون ۱۰۵ مورد از این ۴۶۰ سایت، در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده و فعالیت‌ها برای راه‌اندازی بقیه سایت‌های نسل پنج ایرانسل، در تمامی استان‌های کشور در حال انجام است.

ایرانسل، از سال ۱۳۹۵، مطالعه روی فناوری نسل پنج را با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرده و توانست در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل 5G را در حضور وزیر ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، آزمایش کند.

با راه‌اندازی نخستین سایت تجاری 5G ایران توسط ایرانسل در روز اول مرداد ماه ۱۳۹۹ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، ایرانسل، «نخستین ارائه‌دهندۀ 5G در ایران» لقب گرفت. سایت مذکور، توسط رئیس‌جمهوری وقت و در حاشیۀ جلسۀ هیأت دولت، به صورت آنلاین افتتاح شد.

ایرانسل، در روز اول مرداد ۱۴۰۰ و همزمان با نخستین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکۀ نسل پنج خود، موفق شد تا بار دیگر، رکورد سرعت اینترنت در ایران را به نام خود ثبت کند و در حضور رسانه، به سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه، در شبکۀ واقعی و تجاری نسل پنج، دست یابد.

همچنین بنابر اعلام همراه‌اول، این اپراتور نیز تاکنون موفق شده که هشت سایت نسل پنج را در تهران، مشهد و قم، راه‌اندازی کند. از رایتل، اپراتور سوم ارتباطی نیز تاکنون خبری مبنی بر فعالیت در زمینه ارائه خدمات نسل پنج، به گوش نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز