خبرگزاری کار ایران

بادامچیان:

اگر برجام اجرایی شود، بسیاری از مشکلات حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۴۳۶

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: مدیریت کشور ما وابسته به وجود برجام نیست اما اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست صمیمانه حزب موتلفه اسلامی به مناسبت روز خبرنگار با اصحاب رسانه با حضور اسدالله بادامچیان، دبیرکل این تشکل سیاسی در دفتر مرکزی حزب موتلفه برگزار شد. 

بادامچیان در این نشست، در پاسخ به سوالی در خصوص احیای برجام و موضع حزب موتلفه اسلامی گفت: به برجام بیش از حد بها دادن یا کمتر بها دادن صحیح نیست. دولت قبل همه چیز را بسته به برجام می‌دانست. اینکه در کشور نگاه‌های متفاوتی وجود دارد به این دلیل است که در کشور ما گروه‌های متفاوتی وجود دارد اما در حال حاضر سیاست نظام اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا به تعهدات خود عمل نکردند اما ما با تمام قدرت به تعهدات خود عمل کردیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه برجام یک رویداد پایان‌یافته است، اظهار داشت: مدیریت کشور ما وابسته به وجود برجام نیست اما اگر اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل می‌شود. 

بادامچیان با بیان اینکه بازگشت آمریکا به برجام بستگی به سیاست‌های خودشان دارد، تصریح کرد: اگر آمریکا از پافشاری خود دست بکشد و حق و حقوق ایران را بپردازد، برجام دوباره برقرار می‌شود. اگر نپردازد هم مشکلی در کشور ما وجود نخواهد داشت. ایران فروش نفت خود را دارد و اقتصاد خود را اداره می‌کند.

وی با بیان اینکه آمریکا اگر به برجام هم بازگردد و تحریم‌ها را لغو کند، باز هم دست از دشمنی با ایران برنمی‌دارد، خاطرنشان کرد: بهتر است که در داخل نظرات را یکی کنیم نه اینکه گروهی از آمریکا دفاع کنند و گروهی تندروی کنند.  

دلار نباید تعیین‌کننده میزان گرانی در کشور باشد

دبیرکل حزب موتلفه درخصوص سیاست‌های سید ابراهیم رئیسی در اداره کشور ابراز داشت: رئیسی یک سال است که روی کار آمده و نمی‌توان توقع چهار ساله از این دولت داشت. باید دید که در طول سه سال آینده چه خواهد کرد. 

بادامچیان افزود: سیاست دولت رئیسی آن است که بتواند مسایل اقتصادی را اداره کند. بهترین قدرت این است که ارز را از اقتصاد خود حذف کنیم در واقع دلار نباید تعیین‌کننده میزان گرانی در کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه دولت به شکل دستوری اداره نمی‌شود و سیاست‌گذاری در اداره کشور اهمیت بسیار دارد، عنوان کرد: دولت تنها یک سال است بر روی کار آمده اما در بخش‌های زیادی از جمله کنترل کرونا موفق بوده است. این دولت تندروی نکرده و حتی با عربستان رفتار متین و معقولی داشته است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رئیسی در بخش زیربنایی اقتصاد، گام‌های خوبی برداشته که آثار آن بعدها مشخص می‌شود، یادآور شد: در کنترل قیمت‌ها هنوز موفق نبوده‌ایم و این ناشی از عدم کارایی دو وزیر اقتصاد و صنعت است. در بخش معیشت و قیمت، دولت مشکلاتی را دارد. باید از دولت مطالبه کنیم افرادی که به علم اداری، اقتصادی، ملی و بین‌المللی اشراف دارند را جایگزین کند.

به گفته بادامچیان، اگر ما دولت حزبی مبتنی بر حمایت مردمی داشتیم، بسیاری از مشکلات به راحتی حل می‌شد. معتقدم دولت در سال آینده می‌تواند بهتر انجام وظیفه کند.

مجلس هیچگاه وکیل‌الدوله نبوده است

وی درخصوص نحوه فعالیت نمایندگان مجلس یازدهم در تعامل با دولت، بیان کرد: رسانه‌ها باید مطالبه‌گری کنند؛ در ایران مجلس با دولت در جنگ نیست چراکه قوا در کنار هم باید کشور را اداره کنند، اما اگر مجلس نسبت به دولت اظهار نارضایتی می‌کند، درباره مواردی خاص است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: مجلس هیچگاه وکیل‌الدوله نبوده است اما با دولت‌ها مدارا می‌کند. ما نیز از دولت حمایت کرده و می‌کنیم و همواره دیدگاه‌های انتقادی خود را بیان می‌کنیم.

موتلفه، حزب حاکمیت و نظام است

بادامچیان درباره کنترل گرانی‌ها، گفت: اگر دولت در سیاست و مدیریت اقتصادی تجدیدنظر کند، می‌تواند با اتکا به زیرساخت‌ها، مشکلات را حل کند. اصلاح و حذف ارز ترجیحی از سیاست‌های دولت است، البته دولت باید یارانه تولید و مصرف بدهد.

وی با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی حزب دولت‌ها نیست، بلکه حزب حاکمیت و نظام است و با آمد و شد دولت‌ها از بین نمی‌رود اما با دولت‌ها ارتباط و همراهی دارد، اظهار داشت: حزب موتلفه از دیرباز با گروه‌های اسلامی مرتبط و در تعامل بود و بعد از انقلاب نیز با جمع نیروهای انقلابی در ارتباط بوده‌ایم. امروز نیز با حفظ استقلال حزب، روابط سالمی را با دولت‌ها داریم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در روابط بین‌الملل، دبیرخانه احزاب اسلامی و مقاومت را راه‌اندازی کرده‌ایم و فعالانه خدمت می‌کنیم. برای مثال در جریان واردات واکسن کرونا از این روابط استفاده شد و در مکاتباتی از چین درخواست واکسن کردیم که در نهایت مبتنی بر اعتبار بین‌المللی حزب واکسن تخصیص داده شد.

برای دولت حزبی برنامه داریم

بادامچیان در رابطه با فعالیت‌های شورای وحدت، تصریح کرد: شورای وحدت فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد و هیات عالی وحدت تشکیل شده و فعالیت می‌کند. البته این شورا حزب نیست بلکه وسیله‌ای برای وحدت احزاب است. همچنین جامعه روحانیت، میزبان شورای وحدت است و حزب موتلفه نیز در کنار شورای وحدت، فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه شورای وحدت نافی فعالیت حزبی نیست، خاطرنشان کرد: در آینده جزئیات اخبار شورای وحدت نیز منتشر می‌شود. برای دولت حزبی برنامه داریم و از برنامه‌های دولت حمایت می‌کنیم.

میرسلیم شجاعت بیان دارد 

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با برخی اختلاف‌نظرها در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: اختلاف نظر در مجلس طبیعی است. برای مثال، میرسلیم شجاعت بیان دارد و به هزینه فکر نمی‌کند و انتقاد از قالیباف نشأت گرفته از همین است. نمایندگان مطابق وظیفه عمل می‌کنند و نمی‌شود آنها را از انجام وظیفه منع کرد.

بادامچیان با بیان اینکه اوضاع حزب موتلفه خوب است و نتیجه آن در انعکاس اخبار در رسانه‌های غربی و معاند دیده می‌شود، عنوان کرد: اگر موتلفه بی‌اهمیت بود روابط و دیدارها صورت نمی‌گرفت و حزب به خوبی توانسته کار کند. ما به گسترش فعالیت‌های حزبی امیدوار هستیم و فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهیم.

از مسئله فرزند میرسلیم بی‌خبر بودیم

وی درباره فرزند میرسلیم یادآور شد: ما نسبت به مسئله فرزند وی بی‌خبر بودیم. وقتی فرزند ایشان دستگیر شد، حرفی به موتلفه یا قوه قضاییه نگفت و مداخله نکرد و به دلیل درخواست آزادی بعد از گذراندن نیمه محکومیت و درخواست آزادی به دلیل افسردگی‌، رسانه‌ها مطلع شدند و از آن سواستفاده شد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: میرسلیم مطابق وظیفه و تکلیف عمل کرد. در تاریخ فرزندانی از ائمه داریم که به مشکل مشابه دچار شدند و در این شرایط باید به آن تسلی داد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز