خبرگزاری کار ایران

بادامچیان در نشست خبری:

از بازرگان تا روحانی،‌ همه دولت‌ها هم خدمات و هم نقاط ضعف داشتند/ نتیجه عملکرد احمدی‌نژاد، مردم را از اصولگرایی شعاری و اصلاح‌طلبی مأیوس کرد/ در خصوص لیست شورای شهر، تابع شورای وحدت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۱۲

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: در سالروز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب باید تاکید و اشاره کنیم که همه کسانی که در این سال‌ها مسئولیت گرفتند همگی نیت و انگیزه‌ خدمت داشتند، از دولت بازرگان تا دولت روحانی همگی هم خدمات داشتند و هم نقاط ضعف و لازم است که از همه آن‌ها تشکر داشته باشیم اما در عین حال تلاش کنیم در انتخابات آینده این نقاط ضعف را جبران کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری امروز خود طی سخنانی ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا و حضرت امام خمینی(ره)، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره یاران از دست رفته و آرزوی علو درجات برای شهدا، طی سخنانی گفت: این روزها بیشترین مسأله‌ای که برای ما مطرح است گام دوم انقلاب و انتخابات ۱۴۰۰ و نوع فعالیت و چینش های جناح های سیاسی است. در سالروز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب باید تاکید و اشاره کنیم که همه کسانی که در این سال‌ها مسئولیت گرفتند همگی نیت و انگیزه‌  خدمت داشتند، از دولت بازرگان تا دولت روحانی همگی هم خدمات داشتند و هم نقاط ضعف و لازم است که از همه آن‌ها تشکر داشته باشیم اما در عین حال تلاش کنیم در انتخابات آینده این نقاط ضعف را جبران کنیم.

وی ادامه داد: روشن است که امام همواره مردم را ولی‌نعمت می‌دانستند، ایشان از آغاز انقلاب در سال ۴۱ همواره بر این مسأله تاکید داشتند، این اعتقاد را صادقانه مطرح می‌کردند و بازها تاکید فرمودند. در تمام این سال‌ها هم نظام ما همه کارهای خود را با رای مردم انجام داده است. علیرغم اینکه برخی می‌گویند ما را ردصلاحیت می‌کنند اما در همه انتخابات همه تیپ‌ها و سلیقه‌ها هم بودند البته کم و زیاد شدند، اما حضور داشتند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه کسانی که مسئول بودند دلشان می‌خواست که خدمت کنند، بیان داشت: همه افراد از آقای بازرگان تا امروز علاقه داشتند که وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند. روزی که امام(ره)، بازرگان را منصوب کردند، می‌دانستند که اگر بخواهند بین رجال سیاسی رای‌گیری کنند، ایشان بیشترین رای را دارد. حتی بعد از استعفاء و برکناری هم امام از طریق سید احمد پیام داد که به ایشان در نماز جمعه‌ها توهین نشود. منتها نگاه ایشان یک نگاه لیبرالیستی بود و این انتخاب او بود. حتی در پاریس به امام گفته بود که آمریکا اجازه نمی‌دهد در ایران انقلاب شود. یکی از اشتباهات ایشان این بود که علیرغم اینکه منصوب امام بود اما خواست نظر شخصی خود را بر امام امت ارجحیت بدهد.

وی افزود: بنی‌صدر هم با رای مردم آمد اما بعداً رفتاری نشان داد که مردم گفتند این یک پینوشه است، رفتارهای او نشان داد که تفکر بنی صدری اجازه موفقیت نمی‌دهد، نه اینکه بنی صدر نخواهد موفق شود. بعد از بنی‌صدر، مردم به شهید رجایی و باهنر اعتماد کردند و ایشان هم توانست موفق باشد. ۲۲ روز بعد از نخست وزیری آقای رجایی جنگ شروع شد و ایشان توانست هم جنگ را اداره کند و هم دولت را و هم توانست مردم را راضی نگه دارد‌.

بادامچیان در ادامه اظهار داشت: پس از این تحولات، تفکر چپ در کشور غلبه پیدا کرد و نتیجه تفکر چپگرای غربی این شد که در جواب امام نسبت به قطعنامه ۵۹۸ گفت اقتصاد کشور توان و امکان اداره جنگ را ندارد. این رفتار باعث شد که آقای هاشمی در دولت سازندگی از همه نیروها استفاده کرد، البته غلبه با نیروهای تکنوکرات بود اما ملاحظه می‌کنید که این اقتصاد غربی مدنظر تکنوکرات‌ها چطور انگلیس و آمریکا را به بدبختی کشانده است.

وی افزود: آن سیاست به جایی رسید که مردم به دنبال یک چیزی گشتند به نام اصلاحات و درنتیجه آن دولت اصلاحات روی کار آمد اما نه در اقتصاد و نه در حوزه های دیگر نتوانست کاری انجام دهد. بعد از دولت اصلاحات، دولت احمدی‌نژاد آمد. علت آن هم این بود که اینطور مشهور شده بود که احمدی‌نژاد در دوران شهرداری رفتار رجایی گونه نشان داده است. شعارهای او هم شعارهای اصیل انقلاب بود. حتی میتوان گفت در دوره اول هم خوب بود چون جمعی کار می‌کرد اما در دوره دوم افکاری مانند معجزه هزاره سوم و این‌ها غلبه کرد و از رهبری فاصله گرفت؛ به عنوان مثال برنامه مسکن مهر از نظر اقتصادی یک فاجعه اقتصادی است، همانطور که طرح مسکن ملی که اکنون دولت می‌گوید فاجعه است. همین بودجه اگر به صورت کلان و با برنامه‌ریزی صحیح هزینه می‌شد، مشکل مسکن کشور را بهتر مدیریت می‌کرد.

بادامچیان با اشاره به شرایط روی‌کار آمدن دولت تدبیر و امید، گفت: نتیجه عملکرد احمدی‌نژاد این شد که مردم از اصولگرای شعاری و از اصلاح طلب مأیوس شدند و به اعتدال رای دادند که نتیجه آن هم این شد که آقای رییس جمهور خودش می‌گوید مردم صبح می‌روند برای خرید رنج می‌کشند.

وی با انتقاد از امیدواری نسبت به انتخابات آمریکا در داخل، ابراز داشت: عده‌ای در داخل انتظار داشتند که بایدن بیاید و گشایش شود، درحالی که باید به خدا امید داشت. البته ممکن است با انگیزه‌های سیاسی گشایش هایی از سوی بایدن ایجاد شود اما باید اصل بر تکیه بر توان داخلی باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره کاندیدا یا کاندیداهای احتمالی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین احتمال انتشار فهرست مستقل در انتخابات شورای شهر، گفت: ما در انتخابات شورای شهر فهرست جداگانه ارائه نمی‌دهیم اما افراد خودمان را به مردم معرفی می‌کنیم؛ منتها در پایان درخصوص لیست، تابع شورای وحدت هستیم.

وی افزود: یک حزب باید بر اساس اصول درست کار تشکیلاتی عمل کند و نیاز است که درخصوص کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از همه دفاتر استانی خود کسب نظر کند و دفتر تهران نمی‌تواند به صورت منفرد بدون نظرسنجی نسبت به معرفی کاندیدا اقدام کند. مبنای دینی ما این است که کسی نباید خود را در بین مسلمانان جلو بیندازد در حالیکه شایسته‌تر از او وجود دارد، لذا باید از نیروی بهتر و برتر استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز