خبرگزاری کار ایران

توافق ترکیه و پاکستان برای افزایش سطح تجارت به ۵ میلیارد دلار

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۹۸۷

ترکیه و پاکستان یک قرارداد تجاری با هدف افزایش تجارت دوجانبه به 5 میلیارد دلار امضا کردند.

به گزارش ایلنا از دیلی صاباح؛ ترکیه و پاکستان روز جمعه یک قرارداد تجاری با هدف افزایش تجارت دوجانبه به 5 میلیارد دلار امضا کردند. مراسم امضای قرارداد در اسلام آباد پایتخت پاکستان و با حضور شهباز شریف نخست وزیر و دیگر مقامات ارشد برگزار شد.

"توافقنامه تجارت کالا" توسط سید نوید قمر، وزیر بازرگانی پاکستان و محمد موش، وزیر تجارت ترکیه امضا شد.

ماه گذشته، کابینه پاکستان توافق تجاری مورد توافق دو کشور را در جریان سفر شریف شریف به آنکارا در ماه ژوئن تصویب کرد.

بر اساس این قرارداد، ترکیه امتیازاتی را در مورد 261 خط تعرفه به پاکستان ارائه خواهد کرد که شامل امتیاز تعرفه صفر فوری برای 123 کالا می‌شود. اسلام آباد نیز به نوبه خود امتیاز 130 خط تعرفه را به ترکیه خواهد داد.

شریف در سخنانی در این مراسم امضای این قرارداد را نقطه عطفی در روابط تاریخی و برادرانه اسلام آباد و آنکارا خواند. وی گفت: امروز ما توافقنامه تجارت کالا را امضا کرده‌ایم که فرصت‌های زیادی را بین دو کشور بزرگ برادر ما باز خواهد کرد.

وی افزود: ظرفیت ما فراتر از تصور هر کسی و تعهد ما مهم است. بنابراین، امضای این توافقنامه منجر به دستیابی به سطح بسیار بالاتری از نظر افزایش تجارت و سرمایه گذاری بین دو کشور خواهد شد.

شریف در جریان سفر خود به آنکارا، سطح کنونی تجارت با ترکیه را "ناکافی" توصیف کرد، در حالی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه تایید کرد که دو طرف هدف خود را برای افزایش تجارت دوجانبه به 5 میلیارد دلار در سه سال آینده تعیین کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز