خبرگزاری کار ایران

بررسی کیفیت میلگرد فایکو و آخرین تغییرات قیمت آن در 4 ماه نخست سال 1401

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۵۵۴۳

در این مطلب، آخرین تغییرات قیمت میلگرد فایکو از ابتدای سال 1401 را به همراه نحوه تشخیص کیفیت آن به طور کامل بررسی کرده ایم.

فایکو، یکی از برندهای مشهور و معتبر فولاد در ایران است که انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد را تولید می‌کند؛ قیمت و کیفیت میلگرد فایکو یکی از مهم‌ترین معیارهای است که مشتریان به آن توجه می‌کنند و باتوجه به آن تصمیم می‌گیرند که از این برند خرید کنند یا خیر. مشتریان ترجیح می‌دهند مقاطعی را بخرند که در عین کیفیت بالا، نرخ مناسبی هم داشته باشد. میلگرد FAICO CT، محصولی است که تاحد زیادی هر دو ویژگی را دارد و همین موضوع باعث شده تقاضای خرید آن در بازار بالا باشد. در این مقاله کیفیت این مقاطع را بررسی می‌کنیم و نگاهی به روند قیمت آن در سال ۱۴۰۱ می‌اندازیم.

"استفاده از میلگردهای باکیفیت کارخانه فایکو در صنعت ساختمان‌سازی که طبق استانداردهای ملی و بین‌المللی A2 و A3 در سایزهای مختلف 14، 16، 18 و... تولید می‌شود، باعث بهبود استقامت و استحکام سازه های بنا شده با آن می‌گردد. کارشناسان آهن آنلاین در این مقاله اطلاعات کامل‌تری از کیفیت میلگرد فایکو و روش های تشخیص آن به شما ارائه می‌دهند؛ همچنین بررسی می‌کنند که آیا خرید این محصول فولادی به‌نسبت قیمت آن ارزش دارد یا خیر. برای اطلاع از مناسب‌ترین زمان خرید جهت بهره‌گیری از بیشترین سود، به ahanonline مراجعه کنید."

کیفیت میلگرد فایکو را چطور تشخیص دهیم؟

بخش مهمی از محصولات کارخانه فایکو را انواع مختلف آرماتور تشکیل می‌دهد؛ این مجتمع برای فروش محصولات خود، باید رضایت مشتریان را جلب کند و به‌همین‌دلیل، در تلاش است کیفیت تولیداتش را در بالاترین سطح ممکن نگه دارد. سه علت مهم کیفیت محصولات این شرکت فولادی را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • همه فرایندهای تولید در کارخانه، مطابق با استانداردهای ایرانی و بین‌المللی طی می‌شود و تولیدات آن برای سازه‌های ایرانی مناسب است. این مجتمع حتی گواهینامه‌های استاندارد مختلفی چون: INSO3132، JISG3112، DIN488، A615M و ASTM A615 را نیز دریافت کرده است.
  • این مجموعه از بهترین مواد اولیه و فولاد درجه یک در خطوط تولید خود استفاده می‌کند.
  • در شرکت فایکو، واحد نظارت و کنترل کیفیت وجود دارد؛ این واحد وظیفه بررسی ترکیب شیمیایی، مقاومت و خواص مکانیکی و متالوژی میلگردهای تولید شده را برعهده دارد.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، تقاضای زیاد برای تولیدات برند فایکو هم نشان از کیفیت بالای آن‌ها دارد؛ مشتریان بعد از مدتی محصولات باکیفیت را از بی‌کیفیت تشخیص می‌دهند و فقط از برندهای معتبری که به کارشان اعتماد دارند، خرید خواهند کرد.

بررسی کیفیت میلگرد فایکو و آخرین تغییرات قیمت آن در 4 ماه نخست سال 1401

یکی از راه های تشخیص کیفیت میلگرد فایکو، آرم حک شده بر روی آن است.

تغییرات قیمت میلگرد فایکو از ابتدای سال 1401 به چه صورت بوده است؟

روند قیمت میلگرد FAICO CT، در ابتدای سال شیب محدود نزولی داشت و قیمت هر شاخه سایز ۱۶ در بازه ۱۴ تا ۳۱ فروردین از ۱۶,۳۰۰ تومان به ۱۶,۰۰۰ تومان رسید. اردیبهشت هم برای این مقاطع فولادی چندان پرنوسان نبود و نوسان قیمت در محدوده ۱۶ هزار و پانصد تومان باقی ماند؛ این روند تا نیمه خرداد هم به همین منوال ادامه پیدا کرد. اما از ۱۱ خرداد، جریان صعودی قیمت آغاز شد؛ شیب این رویه نسبت به روندهای قبلی تندتر بود، تا جایی‌که قیمت میلگرد فایکو سایز ۱۶ را از ۱۵,۹۰۰ به  ۱۷,۲۰۰ تومان رساند؛ اما مجددا نرخ‌ها دچار افت شد.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

" قیمت میلگرد فایکو، نسبت به سایر برندها بیشتر است؛ اما بالا بودن قیمت روز میلگرد فایکو ساری نباید شما را دچار تردید کند؛ چرا که کیفیت این محصول متناسب با قیمت آن بسیار مناسب و منطقی است. کارخانه فایکو با داشتن خط ریلی اختصاصی، تلاش می کند تا بهترین محصول را با قیمت مناسب در بازار عرضه کند."

در روزهای ابتدایی تیرماه، روند قیمت ثابت بود؛ اما با شروع هفته دوم، ارزش مقاطع فولادی فایکو کاهش پیدا کرد و تا پایان ماه هم ادامه داشت. این کاهش نرخ تا اواسط مردادماه هم ادامه پیدا کرد و به جایی رسید که میلگرد سایز ۱۶ این مجتمع، در ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ با قیمت ۱۳,۸۰۰ تومان هم خرید و فروش شد. در هفته سوم مرداد، روند بازار کمی صعودی شد و بهای این محصولات هم رشد کرد.

بررسی کیفیت میلگرد فایکو و آخرین تغییرات قیمت آن در 4 ماه نخست سال 1401

نمودار قیمت میلگرد 16 فایکو از فروردین 1401 را در تصویر می توانید مشاهده کنید.

آیا خرید میلگرد فایکو به نسبت کیفیت آن ارزش دارد؟

محصولات این کارخانه را می‌توان به عنوان مقاطع فولادی قیمت مناسب بازار در نظر گرفت. انتخاب نهایی برند تولیدکننده میلگرد، کار ساده‌ای نیست؛ مدیر و پیمانکار هر پروژه‌ای باید با توجه به شرایطشان تعیین کنند که آیا تولیدات این مجتمع برای پروژه آن‌‌ها مناسب است یا خیر.

کیفیت یک مفهوم نسبی است و هرکسی باتوجه به انتظاراتی که دارد، تعیین می‌کند یک برند، تولیدات مرغوبی دارد یا خیر؛ در بازار فولاد نظر افراد مختلف درباره کیفیت محصولات، تاحدی باهم تفاوت دارد.

در یک راهنمایی کلی می‌توانیم بگوییم میلگرد فایکو در سال‌های فعالیت، رضایت بسیاری از مشتریان را جلب کرده‌است. این مجموعه کیفیت خوب را در کنار قیمت مناسب به مشتریان ارائه می‌دهند و بسیاری از پیمانکاران به صورت ثابت برای پروژه‌هایشان از مقاطع فولادی فایکو استفاده می‌کنند؛ در نتیجه اگر تاکنون از این برند خرید نکرده‌اید، یک بار اعتماد و تست کردن محصولات آن، خالی از لطف نخواهد بود.

بررسی کیفیت میلگرد فایکو و آخرین تغییرات قیمت آن در 4 ماه نخست سال 1401

خرید میلگرد فایکو به نسبت قیمت آن ارزش دارد.

سخن پایانی

در بعضی از شهرها، قیمت میلگرد فایکو با آنچه توسط کارخانه اعلام شده یا در سایت‌ها درج شده، تفاوت دارد؛ علت این موضوع هم تعداد واسطه‌های موجود بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی است. با خرید از یک مجموعه معتبر که محصولات را به‌صورت مستقیم از کارخانه تأمین می‌کند و به مشتری می‌رساند، می‌توانید از خرید با بهترین قیمت اطمینان داشته باشید.

مجموعه آهن آنلاین، عرضه کننده انواع مقاطع فولادی از جمله میلگرد FAICO CT است؛ در سایت این مجموعه می‌توانید قیمت آهن آلات مختلف در انواع سایزها و استانداردهای گوناگون بررسی کنید. بعد از انتخاب کالای مورد نظر، هم می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید و هم می‌توانید با کارشناسان فروش آهن آنلاین تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه ‌دهند، سپس در کم‌تر از ۳۰ دقیقه فاکتور فروش شما را صادر می‌کنند. در نهایت، چند روز کاری بعد از پرداخت سفارش و ثبت نهایی، محصولات مورد نظر در مقصدی که ثبت کرده‌اید، به شما تحویل می‌شود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز