خبرگزاری کار ایران

6 نکته برای مراقبت از حیوانات خانگی، اهمیت چکاپ با سونوگرافی دامپزشکی

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۱۲۳

حیوانات خانگی انواع مختلفی دارند و قبل از قبول سرپرستی حیوانات خانگی باید در رابطه با امنیت و سلامتی فیزیکی آن اطلاعات کافی داشته باشید. اگر چه نگه داشتن یک حیوان در فضای خانه، کار ساده‌ای به نظر می‌رسد، ولی‌کافی است به افرادی که در منزل خود، حیوان خانگی دارند مراجعه کنید تا متوجه شوید که حفظ‌سلامتی حیوان و پرورش و تربیت صحیح آن چندان هم کار راحتی نیست.

اگر به نگهداری و مراقبت از حیوانات خانگی علاقه مند هستید، لازم است به چند نکته مهم توجه کنید. علاوه بر نکات مهمی که برای نگهداری از حیوانات خانگی وجود دارد، حفظ سلامتی آنها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. بیمار ممکن است عامل بیماری زا را به شما و اطرافیانتان انتقال دهد. به همین دلیل باید آن را به صورت دوره‌ای به دامپزشکی ببرید تا چکاپ شود.

 متاسفانه بسیاری از افراد به علت سختی راه یا گرفتن نوبت به این موضوع بی‌توجه هستند. در ادامه یک راهکار کاربردی به شما پیشنهاد می‌کنیم که با کمک‌آن قادر خواهید بود تمامی عوامل بیماری‌زا را به موقع در حیوانات خانگی خود تشخیص دهید.

نکات مهم در نگهداری از حیوانات خانگی

برای نگهداری از حیوانات خانگی چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. برای کار باید علاوه بر مسائلی همچون امنیت و نظافت، به چکاپ های پزشکی آنها هم توجه کرد. از آنجا که بهتر است این کار در محل مراقبت آنها انجام شود، دامپزشکان می توانند با استفاده از سونوگرافی جیبی این چکاپ ها را انجام دهند تا در صورت وجود بیماری در آنها یا هر مورد دیگری سریع تر به آن رسیدگی کنند.

در ادامه برخی از نکات مهم در رابطه با نگهداری از حیوانات خانگی را برای شما بیان می‌کنیم.

1.وابستگی به حیوانات خانگی

یکی از مهمترین نکاتی که باید در زمان نگهداری از حیوانات خانگی به آن توجه کنید، وابستگی به حیوانات خانگی است.

6 نکته برای مراقبت از حیوانات خانگی، اهمیت چکاپ با سونوگرافی دامپزشکی

زمانی که برای مدت طولانی از یک حیوان نگهداری کنید، خود به خود حس وابستگی بین شما و او به وجود خواهد آمد. بنابراین شما در کنار محبت به حیوان باید یک رابطه منطقی داشته باشید تا باعث ایجاد وابستگی شدید حیوان نشود. برخی از حیوانات که وابستگی بسیار زیادی به انسان‌ها دارند، ممکن است در زمان نبود صاحب خود، با مشکل مواجه شوند.

2.نظافت خانه

اکثر حیوانات خانگی دچار ریزش مو هستند. شما باید با نظافت مداوم خانه، از آلوده شدن محیط جلوگیری کنید. موی حیوانات ممکن است برای برخی از انسان‌ها حساسیت‌زا باشد. به همین دلیل قبل از قبول سرپرستی حیوان خانگی، باید به این نکته توجه داشته باشید. همچنین سعی کنید به صورت دوره‌ای وضعیت سلامتی او را بررسی کنید. زیرا ممکن است علت اصلی ریزش مو به خاطر وجود یک بیماری خاص باشد.

3.امنیت خانه

اگر حیوان خانگی خود را در فضای خانه آزاد بگذارید، احتمال دارد به هر سمتی برود. به همین دلیل باید قبل از ورود حیوان به خانه، از ایمن بودن محیط اطمینان پیدا کنید. سعی کنید مواد غذایی مضر را در دسترس حیوان قرار ندهید. برخی از حیوانات خانگی مثل گربه‌ها به بخش‌های بالایی خانه مثل بالای کابینت نیز می‌روند. به همین دلیل باید داروهای خطرناک یا مواد سمی مثل حشره کش‌ها را از حیوانات خانگی دور نگه دارید.

4.برنامه روزانه

زمانی که حیوانی را برای نگهداری قبول می‌کنید، مسئولیت تمام و کمال آن حیوان با شما خواهد بود. بنابراین باید برای زندگی روزمره او برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال می‌توانید در طول روز یک ساعت به پارک بروید و حیوان خانگی خود را با خود ببرید تا در فضای آزاد گشت و گذار کند. همچنین اگر شاغل هستید و بیشتر ساعات روز را باید بیرون از خانه باشید، حتما فکری به حال غذای آن بکنید.

5.غذا دادن به حیوان

غذا دادن به حیوانات خانگی، آداب خاصی دارد و ساختار بدنی آنها با انسان‌ها متفاوت است. به همین دلیل نباید از غذاهایی که انسان‌ها مصرف می‌کنند به حیوانات بدهید. غذای انسان‌ها دارای مواد افزودنی است که ممکن است حیوانات به آنها حساسیت داشته باشند. غذای حیوانات باید به صورت جداگانه تهیه شود و در دسترس آنها قرار بگیرد.

6 نکته برای مراقبت از حیوانات خانگی، اهمیت چکاپ با سونوگرافی دامپزشکی

همچنین برخی از حیوانات به دلیل بیماری‌هایی مثل مشکلات گوارشی نمی‌توانند هر نوع غذایی را مصرف کنند. بنابراین بهتر است قبل از غذا دادن به حیوان، ابتدا به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک با کمک ابزارهایی مثل سونوگرافی دامپزشکی، اندام‌های داخلی بدن حیوانات را بررسی می‌کند و اطلاعاتی در رابطه با وضعیت سلامتی حیوان در اختیار شما خواهد گذاشت.

6.جای خواب

بهتر است یک جای خواب مناسب برای استراحت و آرامش حیوان مهیا کنید تا در زمان شب بتواند به راحتی بخوابد. در صورتی که حیوان جای خواب مناسبی نداشته باشد، ممکن است هر بار در یک نقطه از خانه به خواب برود.

اهمیت چکاپ پزشکی حیوانات خانگی

بیماری‌های حیوانات مانند بیماری‌های انسان‌ها به راحتی تشخیص داده نمی‌شود. حیوانات، حرکت بسیار زیادی دارند و ممکن است با مصرف مواد غذایی نامناسب یا بر اثر عوامل محیطی به بیماری مبتلا شوند. به همین دلیل لازم است حیوانات خانگی خود را به صورت دوره‌ای به دامپزشکی ببرید و چکاپ کنید. در کلینیک‌های دامپزشکی، با کمک ابزاری مثل سونوگرافی دامپزشکی، می‌توان وضعیت اندام‌های داخلی حیوان را مورد بررسی قرار داد.

6 نکته برای مراقبت از حیوانات خانگی، اهمیت چکاپ با سونوگرافی دامپزشکی

تمامی نشانه‌های بیماری عفونی در حیوانات با کمک بررسی اندام‌های داخلی مشخص خواهد بود. برخی از حیوانات بزرگتر مثل گاو یا اسب به سختی جابجا می‌شوند و نمی‌توان آنها را به راحتی به کلینیک‌های دامپزشکی برد. معمولاً دامپزشکان برای بررسی وضعیت بیماری این حیوانات به محل نگهداری آنها مراجعه می‌کنند.

دامپزشکان باید در این حالت از بهترین ابزارهای تشخیص بیماری‌های داخلی بدن استفاده کنند. دستگاه‌هایی مثل سونوگرافی جیبی به علت قابل حمل بودن، به دامپزشکان کمک می‌کنند تا سریعتر بیماری را تشخیص دهند.

سونوگرافی جیبی نوعی دستگاه سونوگرافی کوچک است که بسیار سبک بوده و قابل حمل است. این دستگاه دقیقا مانند دستگاه سونوگرافی معمولی یا سونوگرافی پرتابل، نتایج کاملاً دقیقی را نشان می‌دهد و دامپزشکان می‌توانند از آن برای تشخیص و درمان استفاده کنند.

در چه مواردی حیوانات به سونوگرافی نیاز دارند؟

طی چند سال گذشته بیماری‌های مربوط به حیوانات بسیار گسترده‌تر شده است. تشخیص دقیق مشکلات حیوانات، چندان راحت نیست. در اکثر موارد حتی نمی‌توان از روی علائم ظاهری حیوانات متوجه نوع بیماری شد. به همین دلیل می‌توان از دستگاه سونوگرافی پرتابل استفاده کرد. با استفاده از دستگاه سونوگرافی پرتابل، سونوگرافی بسیار راحت انجام می‌شود و نتایج دقیقی را در اختیار دامپزشک قرار خواهد داد.

گاهی اوقات ممکن است دامپزشک نتواند به صورت فیزیکی یا با کمک حس لامسه مشکل اصلی حیوان را تشخیص دهد و نیاز به بررسی اندام‌های درونی حیوان باشد. دستگاه سونوگرافی هرگونه مشکل درونی بدن را به راحتی روی صفحه نمایشگر نشان می‌دهد.

مشکلات مختلف در حیوانات، با استفاده از دستگاه سونوگرافی قابل تشخیص و درمان هستند. مشکلاتی همچون اسهال مزمن یا استفراغ، کم شدن وزن، مشکل در تخلیه ادرار یا مدفوع، مشکل در تولید مثل و عارضه‌های مربوط به جنین، به کمک دستگاه سونوگرافی تشخیص داده می‌شود.

بیماری‌های مربوط به حیوانات امروز تنوع بیشتری پیدا کرده‌اند و تشخیص و درمان آنها نیز سخت‌تر شده است. افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند، باید به صورت دوره‌ای وضعیت سلامتی آنها را بررسی کنند. بررسی سلامتی حیوانات خانگی و درمان سریع آنها باعث می‌شود که طول عمرشان افزایش پیدا کند. پس حتما این موضوع را جدی بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز