خبرگزاری کار ایران

5 دلیل برای اینکه منتظر فصل 2022/23 بوندسلیگا باشید

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۰۹۱

از ساعت 23 امشب به وقت تهران فصل جدید بوندس‌لیگا با میزبانی‌ آینتراخت فرانکفورت از بایرن مونیخ آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا، سایت رسمی بوندسلیگا پنج دلیل دارد که چرا باید منتظر فصل جدید این رقابت‌ها باشید…

 1) چهره‌های جدید هیجان انگیز

بازار نقل و انتقالات بار دیگر در تابستان امسال با انبوهی از بازیکنان هیجان‌انگیز که به سمت و داخل لیگ برتر آلمان حرکت می‌کردند، قایل توجه بود. بایرن سادیو مانه را از لیورپول جذب کرد، ماتیاس دی لیخت را به دام انداخت و رایان گراونبرچ، نصیر مزرویی و ماتیس تل را به خدمت گرفت.

بروسیا دورتموند نایب قهرمان فصل گذشته نیز عقب نشینی نکرده و نیکلاس سوله و نیکو شلوتربک به ترتیب مدافعان میانی از بایرن و فرایبورگ، صالح اوزجان از کلن و کریم آدیمی بهترین گلزن زیر 21 سال اروپا را از ردبول سالزبورگ به خدمت گرفته است.

بایرلورکوزن در خط حمله نیز با امضای آدام هلوزک ستاره چک تقویت شده است.  اینتراخت فرانکفورت، قهرمان لیگ اروپا،  خود را با برنده جام جهانی 2014 یعنی ماریو گوتزه تقویت کرده است. فرایبورگ ماتیاس گینتر را به خانه آورده است و سران یونیون برلین جوردن سیباتچئو مهاجم آمریکایی را به خدمت گرفتند.

با این حال، این فقط چهره های جدید در رنگ های جدید در داخل زمین نیست. افراد جدیدی را کنار خطوط خواهید دید. ورود اوله ورنر به وردربرمن به این معنی است که یولیان ناگلزمن دیگر جوانترین سرمربی بوندسلیگا نیست. دنیل فارکه، سرمربی سابق نوریچ سیتی نیز با در اختیار گرفتن بروسیا مونشن گلادباخ، شانس حضور در بزرگترین صحنه فوتبال آلمان را پیدا می کند، در حالی که انریکو ماسن دورتموند را با تیم اول آگزبورگ در لیگ برتر تعویض می‌کند.

 2) نام‌های بزرگ برمی‌گردند

نیکو کواچ به بوندسلیگا بازگشته است زیرا مردی که بایرن را به دوگانه داخلی و فرانکفورت به قهرمانی جام حذفی هدایت کرد وولفسبورگ را بر عهده گرفت. و او می‌تواند مشتاقانه منتظر حضور در مقابل حریفان برجسته باشد زیرا شالکه و برمن پس از یک سال عقب افتادن در بوندسلیگا 2 بازگشت خود را به لیگ برتر نشان می دهند.

  شالکه و وردربرمن در مجموع 108 فصل را در بوندسلیگا سپری کرده‌اند و بخشی از چشم انداز فوتبال آلمان هستند.  این زوج در سال گذشته بهترین رکوردهای حضور در لیگ دسته دوم را به خود اختصاص دادند و به حمایت فوق العاده ای که بوندسلیگا با هواداران پرشور و استادیوم های نمادین به آن معروف است، افزوده‌اند.

 3) برنامه غیرمعمول

جام جهانی فوتبال امسال در قطر، که در ماه های نوامبر و دسامبر برگزار می شود، به معنای دور شدن از برنامه ای است که در بوندسلیگا با آن آشنا شده‌ایم.

نکته خوب برای هواداران این است که تعطیلات تابستانی کوتاه است، با شروع کمپین از 5 اوت - اولین شروع زودهنگام لیگ از سال 2011/12. و این پس از سوپرکاپ بین بایرن قهرمان و دارنده جام حذفی یعنی لایپزیگ در 30 ژوئیه، انجام می شود. بوندسلیگا 2 از 15 جولای آغاز می شود.

ما واقعاً در هفته قبل از تعطیلات زمستانی انگلیسی سنتی (بازی‌های میان هفته) به نیم فصل می‌رسیم، اما بازی‌های پایانی سال در اوایل 13 نوامبر است - هشت روز قبل از شروع جام جهانی.  فینال جام جهانی قطر در 18 دسامبر است، اما پس از آن باید یک ماه صبر کنیم تا بوندسلیگا از سر گرفته شود. این اکشن بالاخره در 20 ژانویه دوباره شروع می شود. سپس تا 27 می (روز بعد در بوندسلیگا 2) بازی می کنیم. فینال جام حذفی یک هفته بعد در 3 ژوئن برگزار می شود و پس از آن هفت روز بعد فینال لیگ قهرمانان اروپا برگزار می شود.

 4) گل‌های زیاد اما همیشه منصفانه

بوندسلیگا بالاترین میزان گل در هر بازی را در بین پنج لیگ برتر اروپا در چهار فصل از پنج فصل گذشته داشته است.  آلمان سال گذشته با 3.12 گل در هر 90 دقیقه بار دیگر در صدر جدول قرار گرفت. بایرن (2.85) و دورتموند (2.5) نیز در بین تیم‌های برتر آلمان، انگلیس، اسپانیا، ایتالیا و فرانسه با بیشترین گل در هر بازی اول و سوم شدند.

با این حال، حتی با وجود میل به گل و پیروزی، بازی جوانمردانه در خط مقدم بوندس لیگا قرار دارد که کمترین میانگین کارت قرمز را در فصل 2021/22 داشته است. فدراسیون فوتبال آلمان حتی یک جایزه جدید با شرکت میلیکا برای گرامیداشت آن لحظات خاص بازی جوانمردانه ایجاد کرده است.

 5) استادیوم‌های کامل

بوندسلیگا در سال‌های اخیر با محدودیت‌های اعمال شده توسط دولت برای جمعیت به دلیل همه‌گیری کرونا، کاملاً یکسان نبوده است. اما در اواخر فصل گذشته نور در انتهای تونل ظاهر شد، زیرا ما یک بار دیگر توانستیم از منظره و صدای استادیوم‌های با ظرفیت کامل لذت ببریم.

با بازگشت شالکه و برمن، میانگین گنجایش 18 ورزشگاه به بیش از 46500 نفر افزایش می‌یابد. و تجربه هواداران یکی از چیزهایی است که بوندسلیگا را بسیار خاص می‌کند. از ماه آگوست دوباره آن را به صورت کامل شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز