خبرگزاری کار ایران

وزیر میراث فرهنگی:

میراث فرهنگی نباید مانع توسعه شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۸۷۲

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: پس از بازدید از آثار تاریخی با نگاه جامع و استفاده از دیدگاه صاحب نظران این حوزه تصمیماتی که حل نشده باقی مانده جمع بندی خواهد شد و باید توجه داشت که میراث فرهنگی نباید مانع از توسعه باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عزت الله ضرغامی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: استان قزوین در زمینه میراث فرهنگی از نظر کمی و کیفی دارای پیشینه‌ای غنی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد:  همچنین این استان از نظر فرهنگی و تاریخی نیز دارای غنا است و مردمان این استان هم دارای فرهنگ غنی هستند.

این مسئول اظهار کرد: برای زنده نگه داشتن و حفظ ظرفیت‌های میراث فرهنگی می‌توان از پتانسیل فضای مجازی استفاده کرد و در این فضا به معرفی این ارزش‌ها پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین هم گفت: بهسازی و احیای بافت فرسوده در استان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که افرادی که در بافت‌های قدیمی حضور دارند در بازسازی منازل با مشکل مواجه می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ادامه داد: استان قزوین باتوجه به پیشینه غنی تاریخی و تمدنی در حوزه میراث فرهنگی به توجه بیشتر نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز