خبرگزاری کار ایران

قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی به چه عواملی بستگی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۷۲۲

انتخاب هواپیما یکی از مناسب ترین و بهترین روش ها برای مسافرت های داخلی و خارجی می باشد. به دلیل سرعت بالای این وسیله نقلیه در جابجایی مسافران و همچنین راحت بودن آن، بیشتر مسافران تمایل دارند تا با هواپیما سفر کنند. اما افزایش هزینه بلیط هواپیما به ویژه در سال های اخیر باعث شده است تا بیشتر افراد نتوانند با هواپیما سفر کنند. بطور کلی قیمت بلیط هواپیما، مهم ترین عامل در انتخاب آن به عنوان وسیله نقلیه در سفر می باشد. حتی این فاکتور باعث شده است مسافران به قطار و یا اتوبوس روی آورند.

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما داخلی

هزینه بلیط هواپیما از چندین عامل مختلف ناشی می شود. این عوامل می توانند به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم بر نرخ بلیط هواپیما تاثیر بگذارند. از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما می توان به نوع هواپیما، نوع شرکت هواپیمایی، خدمات ایرلاین ها، زمان مسافرت، فاصله مبدا و مقصد و چندین عامل دیگر اشاره کرد. مهم ترین عامل موثر بر نرخ بلیط هواپیما، مسیر پروازی است، بطوریکه مشهودترین تفاوت را می توان در قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی مشاهده کرد.

قیمت بلیط هواپیما چارتر و سیستمی

قبل از خرید بلیط هواپیما، به نوع بلیط خود توجه کنید. معمولا در بیشتر وب سایت های فروش بلیط، می توانید در  قسمت لیست قیمت بلیط هواپیما برای مسیرهای مختلف، از طریق فیلتر نوع بلیط، چارتری یا سیستمی بودن آن را انتخاب کنید. بلیط های سیستمی معمولا دارای قیمت ثابتی بوده و در روزهای مختلف سال با همان نرخ به فروش می رسند. قیمت پرواز سیستمی تابع عوامل مشخصی بوده و زمان تاثیر کمتری روی آن دارد.

بلیط های چارتری نیز نوع دیگر از بلیط ها بوده که دارای تفاوت های مشهودی نسبت به بلیط های سیستمی می باشند. این بلیط ها در روزهای مختلف سال دارای قیمت متفاوتی بوده که شرکت های چارترکننده خریدار این بلیط ها، قیمت آن را مشخص می کنند. این بلیط ها معمولا در روزهایی از سال که تقاضا برای مسافرت بیشتر است، نرخ بالاتری داشته، اما در روزهای عادی سال این موضوع به صورت عکس رخ می دهد و شرکت های چارترکننده بلیط ها را با قیمتی پایین تر به فروش می رسانند تا ضرر کمتری متحمل شوند.

قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بلیط هواپیما در زمان های مختلف

یکی از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما، زمان خرید آن می باشد. به منظور خرید بلیط هواپیما با قیمتی پایین تر بهتر است با توجه به مقصد انتخاب شده، زمان مناسبی را نیز انتخاب کنید. معمولا در روزهایی از سال که تقاضا برای مسافرت بیشتر است، قیمت بلیط نیز به ویژه در روزهای نزدیک به پرواز افزایش یافته و شانس کمتری برای خرید بلیط با نرخ کمتر دارید.

معمولا در روزهایی از سال که میزان مسافرت ها کمتر بوده و کمتر کسی به سفر می رود، زمان مناسبی برای خرید بلیط هواپیما ارزان با قیمتی کمتر است. تقاضای پایین تر در این ایام عامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما محسوب می شود. در صورتی که زمان سفر شما با ایام پیک سفر تداخل دارد، توصیه می کنیم که از چندین روز قبل بلیط خود را خریداری کنید. البته در این میان باورهای اشتباه در مورد بلیط هواپیما ارزان وجود دارد که مسافران را در خرید بلیط با قیمتی پایین تر گمراه می کنند. یکی از این باورهای اشتباه خرید بلیط در روز پنج شنبه و یا جستجوی بلیط در حالت ناشناس مرورگر می  باشد.

انتخاب ایرلاین هایی که قیمت بلیط آن ها پایین تر است

حتما در سفرهای قبلی با هواپیما، نام ایرلاین را در قسمت اطلاعات پرواز بلیط مشاهده کرده اید اما احتمالا از تفاوت این ایرلاین ها اطلاعات زیادی نداشته باشید. ایرلاین های متعددی در مسیرهای داخلی فعالیت دارند که برخی از آن ها دارای قدمت بالایی بوده و برخی، تازه تاسیس می باشند. تعدادی از ایرلاین ها دارای ناوگان هوایی مجهزتر و برخی از آن ها هواپیماهای معمولی دارند. این اختلاف در برند و خدمات ایرلاین ها باعث شده است که برخی ایرلاین قیمت بلیط هواپیما آنها کمی بیشتر باشد.

کلاس پروازی و خدمات ایرلاین ها

ایرلاین ها دارای خدمات متفاوتی در پروازهای مختلف می باشند. برخی ایرلاین ها دارای کلاس پروازی بیزینس نیز می باشند که باعث افزایش میانگین قیمت بلیط آن های می شود. بطور مثال ایرلاین ماهان در مسیرهای پرتردد کلاس بیزینس داشته که باعث شده است قیمت بلیط هواپیما ماهان بیشتر از برخی ایرلاین های دیگر باشد. برای خرید بلیط هواپیما با قیمتی پایین تر توصیه می کنیم ایرلاین ها را با یکدیگر مقایسه کرده و همچنین از کلاس های اکونومی استفاده کنید.

قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی به چه عواملی بستگی دارد؟

خدمات پرواز یکی دیگر از مواردیست که ایرلاین ها در آن دارای تفاوت های زیادی هستند. معمولا خدماتی که ایرلاین ها برای مسافران ارائه می دهند شامل پذیرایی، خدمات سرگرمی، خدمات رفاهی و استقبال از مسافرین است. ایرلاین های برند معمولا دارای کترینگ می باشند و غذای گرم سرو می کنند. برخی از ایرلاین های دیگر خدمات پایین تری در پروازها ارائه می دهند و یا غذای بسته بندی شده سرو می کنند که باعث کاهش قیمت بلیط هواپیما آن ها می شود.

قیمت بلیط هواپیما و شناسه نرخی ایرلاین ها

در ادامه تفاوت ایرلاین ها در بحث قیمت بلیط هواپیما به موضوع شناسه نرخی و شرایط کنسلی بلیط هواپیما می پردازیم. ایرلاین های مختلف بر اساس برخی عوامل متغیر، قیمت های متفاوتی برای ایرلاین ها در نظر می گیرند که منجر به تعیین شناسه نرخی متفاوتی می شوند. یکی از این عوامل، شرایط استرداد بلیط هواپیما می باشد. معمولا برخی بلیط ها را می توان با جریمه ای کمتر کنسل کرد، اما برخی از آن ها شرایط سختی داشته و در صورت کنسلی، هزینه ای به مسافر عودت نمی شود. پس بهتر است قبل از انتخاب بلیط، سعی کنید بلیط ها را بر اساس شناسه نرخی ارزان تر انتخاب کنید.

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما خارجی

در سفرهای خارجی نیز عوامل متعددی وجود دارند که بر قیمت بلیط هواپیما موثر بوده که زمان سفر، نوع شرکت هواپیمایی، بار مجاز، کلاس پروازی و چندین مورد دیگر را در بر می گیرد. سعی کنید با توجه به کشور مقصد، زمان مناسبی را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید. ایام شولدر سیزن در کشورهای خارجی، مناسب ترین زمان برای رزرو با قیمت نیم بها بلیط هواپیما می باشد. در این روزها، علاوه بر اینکه شرایط آب و هوایی مناسب است، میزان مسافرت ها نیز پایین تر است.

قیمت بلیط هواپیما داخلی و خارجی به چه عواملی بستگی دارد؟

همچنین برای پرواز به برخی شهرهای خارجی، می توانید از ایرلاین های داخلی و خارجی استفاده کنید که هرکدام از آن ها دارای قیمت های متفاوتی هستند. بسته به اینکه در چه زمانی از سال به مسافرت می روید، ممکن است قیمت بلیط هواپیما ایرلاین های داخلی از ایرلاین های خارجی بیشتر بوده و یا در برخی روزها این مورد برعکس باشد. همچنین بار مجاز ایرلاین ها نیز با یکدیگر متفاوت است که توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید چمدان بیشتری همراه خود داشته باشید، میزان بار مجاز ایرلاین ها را بررسی کنید تا جریمه اضافه بار پرداخت نکنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز