خبرگزاری کار ایران

نکونام: یک بچه هیچ وقت نمی‌گذارد آب خوش از گلوی استقلال پایین برود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۸۶۵۵

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: از بیرون پای یک بچه بار دیگر در این باشگاه باز شده است، این بچه هیچ وقت نمی‌گذارد آب خوش از گلوی استقلال پایین برود.

به گزارش ایلنا، جواد نکونام پس از برتری ۳ بر صفر استقلال مقابل پیکان در دیدار دوستانه، اظهار داشت: بازی دوستانه پیش‌فصل است‌. به جز زبیر نیک‌نفس و امید حامدی‌فر زنگ زدیم چند بازیکن جوان به جز ۷_۶ بازیکنی که کنار ما بودند امروز بیایند تا ۲ تیم داشته باشیم و همه بازی کنند. سعی داریم به دلیل اینکه بازیکنان در حال بدنسازی هستند، در این بازی‌های دوستانه شرایط‌شان را بهتر کنیم تا بتوانند وضعیت خوبی داشته باشند.

وی در مورد اینکه همچنان خبری از جذب بازیکن جدید و بهتر شدن شرایط استقلال نیست، گفت: می‌خواهم خیلی باز و شفاف صحبت کنم‌. تمام صحبت من نیز برای هواداران است زیرا هرچه داریم از آنهاست. الان به خاطر این عزیزان اینجا حضور دارم. به عنوان سرمربی استقلال ولی در کنار هواداران صحبت می‌کنم تا فقط بدانند در این باشگاه چه خبر است. از اولین روزی که شروع کردیم، سعی داشتیم کارمان را به بهترین شکل انجام بدهیم اما هیچ اتفاقی در این باشگاه نیفتاده و نخواهد افتاد.

سرمربی استقلال تاکید کرد: چه اتفاق مثبتی برای من رقم زده و از روز اول تا الان چه کاری برای من انجام داده‌اند؟ درست است علی خطیر تازه تشریف آورده اما قرارداد من در باشگاه نیست. قرارداد مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان هم در باشگاه نیست. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده اما اینکه یک نفر می‌تواند اسناد یک باشگاه را راحت ببرد، خنده‌دار است.

نکونام تاکید کرد: من و هواداران باید بنشینیم و به حال تیم استقلال گریه کنیم که چنین اتفاقاتی می‌افتد. می‌گویید جذب بازیکن و من اسم می‌آورم تا مشخص شود. فردا نگویند نکونام بازیکن نخواست‌. اوایل حضورم لیست اولیه دادیم که هیچ کدام از آنها جذب نشدند‌. مهرداد محمدی هم که جذب شد، خود من با ۲ برادر صحبت کردم و او را آورد‌م. حجت کریمی هم زحمت کشید و قرارداد بست‌. واقعا هم این کار بزرگ بود. در شرایطی که دفاع وسط نداشتیم، آرمین سهرابیان و عارف غلامی قرارداد نداشتند، سیلوا هم رفته بود و دفاع وسطی وجود نداشت با آرمین سهرابیان صحبت کردیم.

وی ادامه داد: ۳ دفاع وسط می‌خواستیم اما در شرایطی که باید دست‌کم ۲ مدافع می‌گرفتیم، فقط یک دفاع وسط گرفتیم. سایر نفرات به تیم‌های دیگر رفتند. سعید عزت‌اللهی و رضا اسدی را خواستیم. هر بازیکنی خواستیم، هیچکس در استقلال آنها را نگرفت. حتی بازیکن ما قرارداد دارد و سر تمرین نمی‌آید. آن وقت می‌گویند اجازه بده ۳_۲ روز بگذرد، بازیکن می‌گیریم. کجا بازیکن می‌گیرید؟ تمام شد. ۳ هفته دیگر تیم باید بازی کند و این هوادار از من نتیجه می‌خواهد. نتیجه چیست؟ نتیجه بازیکن است. گفتیم ۲ وینگر خوب ما جدا شدند. در ابتدا گفتیم نباید بروند اما مدام گفتند درست می‌شود و در نهایت رفتند. الان جای آنها باید بازیکن بگیریم. برخی نفرات باید از استقلال خارج شوند تا بازیکنان جدید بیایند.

سرمربی استقلال افزود: برای بازیکن جدید می‌گوییم امیرحسین حسین‌زاده ولی می‌گویند گران است. می‌گوییم خالدآبادی و فلان بازیکن و بازهم می‌گویند گران هستند. با آن بازیکنی هم که در جلسه صحبت می‌کنند، می‌گوید مثلا ۲۰ میلیارد اما مسئولان ما می‌گویند می‌شود ۸ میلیارد بگیری؟ جوری حرف می‌زنند که طرف می‌رود و دیگر پشتش هم نگاه نمی‌کند. الان به من چهار بازیکن بگویید تا بروم و بگیرم. تمام شدند. چه کسی باید جواب بدهد؟

نکونام عنوان کرد: مربی بدنساز من که ۱۶ سال در لالیگا کار کرده، نیامده است. قرارداد من نیست. کادرفنی‌ام قرارداد ندارند‌. پزشک، تدارکات، ماساژور و .... قرارداد ندارند. حسین مرادمند بدون قرارداد سر تمرین آمد. به او گفتم تمرین نکن زیرا فردا اگر مصدوم شود، هیچکس در این باشگاه نگاهش نمی‌کند. مثل من فوتبالی نیستند که سر کسی دست نوازش بکشند. فردا به این بچه نگاه نمی‌کنند. چرا باید در دوران بدنسازی، بهترین بدنساز آسیا را کنار خود نداشته باشیم؟

وی خاطرنشان کرد: بعد می‌گویند گران است. تیم‌های دیگر چگونه هزینه می‌کنند؟ برای آنها ارزان است و برای ما گران است. به من می‌گویند قهرمانی نمی‌خواهیم. گفتم من هم آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم. تیم قوی می‌خواهم و باید برای قهرمانی بجنگم. تازه برای قهرمانی می‌جنگم‌ نه اینکه قول قهرمانی بدهم. سعی می‌کنم در سال اول برای قهرمانی بجنگم. نشد در سال دوم برای این کار قول می‌دهم ولی می‌گویند تیم پنجم شود‌. چرا؟ مگر هوادار تحمل این چیزها را دارد؟

سرمربی استقلال درپاسخ به این سوال که آیا خطیر گفته باید تیم پنجم شود، گفت: اسم نمی‌آورم. خطیر ۵_۴ روز است آمده و برای حل کردن خیلی از مسائل زمان می‌خواهد اما مشکل ما این است که زمان نداریم. مثلا با بازیکن صحبت می‌کنیم. امروز به او قیمت ۵ میلیاردی می‌دهند اما فردا می‌گویند اجازه بده ۳_۲ روز بگذرد و بعد درست می‌کنیم. تمام شد. ۲۱ روز دیگر لیگ شروع می‌شود.

نکونام ادامه داد: چگونه در ۲۱ روز بدن یک بازیکن را آماده کنم؟ به من بگویید. بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران در استقلال و برای من می‌افتد‌. این اتفاقات داستان‌هایی دارد. از بیرون پای یک بچه بار دیگر در این باشگاه باز شده است. خیلی ساده و شفاف بگویم. این بچه هیچ وقت نمی‌گذارد آب خوش از گلوی استقلال پایین برود. باعث و بانی‌اش هم من مدیرعامل و مربی هستم زیرا تصمیماتی می‌گیرند که به ضرر استقلال است.

وی اضافه کرد: هر زمان اینها در این باشگاه نبودند، نتیجه گرفته. بروید و ببینید چرا فرهاد مجیدی قهرمان شد؟ زیرا پا و دست اینها از استقلال کوتاه بود. انگار این تیم برای خودشان است. سریع هم مثل اختاپوس در باشگاه می‌ریزند و هرکاری دلشان بخواهد می‌کنند. می‌خواهند نفرات خودشان و هرکسی است بگذارند در باشگاه کار کند و کنار تیم باشد‌. اصلا از این خبرها نیست. تا زمانی که من هستم طبق چارچوب خودم، من افراد را می‌چینم تا چه کسی کار کند. هرکسی نمی‌تواند به خودم بگوید و اصلا سر تمرین نیاید. من چارچوب تیم را می‌چینم. من نفرات را می‌‌گویم و باید باشگاه بگیرد. می‌‌گویند پول نداریم. پس برای چه این همه هوادار را نگه داشتید؟ بروید و به هوادار بگویید قهرمان نمی‌شویم و پنجم می‌شویم. مگر کسی می‌تواند بگوید پرسپولیس پنجم می‌شود؟

سرمربی استقلال درخصوص جلسه پس از بازی امروز با علی خطیر، گفت: جلسات زیادی داشتیم و با هم صحبت کردیم اما هیچ اتفاق مثبتی که به من، تیم، کادرفنی‌ام و بازیکنان کمک شود، نشده است. پرسپولیس ۲ سال دنبال مربی اسپانیایی من بود. او نیامد و فقط در ایران با خودم کار کرد. از خونه به خونه بابل که سختی کشیدیم، پله به پله بالا آمدیم و خدا به ما لطف داشت و هر سال موفق بودیم، این مربی کنار من بود اما الان می‌گویند پول نداریم؟ آیا برای من پول ندارید و می‌خواهید نکونام زمین بخورد؟ فقط دل من و تمام فکر و ذکرم به هوادار است. اینها را نیز به خاطر هواداران می‌گویم.

وی تصریح کرد: تمام دغدغه من هوادار است زیرا پشت من است و خواست تا به استقلال بیایم. هوادار دوست داشت امسال این اتفاق بیفتد. به آنها مدیون هستم. روز و شب سر تمرینات می‌بینم از خوزستان، چهارمحال و بختیاری، چابهار و آن سمت دنیا به عشق استقلال می‌آیند. من هوادار این تیم بوده‌ام و برای استقلال چقدر گریه کردم. مگر می‌توانم به آنها نگاه نکرده و برایشان اعتبار قائل نشوم؟ مگر می‌توانم حساب‌شان نکنم و به آنها بگویم پنجم می‌شویم؟ آقایان هوادار این حرف را می زنند و اگر موافق هستید، بسم‌الله فردا بیایید و بگویید موافق هستیم اما چنین چیزی نیست.

سرمربی استقلال گفت‌: استقلال، پرسپولیس، سپاهان و سایر تیم‌های قوی همیشه مدعی قهرمانی هستند و هرچند فقط یکی از آنها قهرمان می‌شود اما برای این کار می‌جنگند.

نکونام درمورد اینکه با این شرایط استقلال این فصل را از دست داده، توضیح داد: شک نکنید که چنین اتفاقی افتاده است. برای استقلال امسال هیچ اتفاقی نمی‌افتد‌. به من می‌گویند فقط ۳ بازیکن نیاز داری که خنده دار است. امسال بازی‌های مقدماتی المپیک و جام ملت‌ها را داریم. ان‌شاءالله و به امید خدا ۱۰ بازیکن ملی‌پوش داشته باشیم اما از استقلال کمتر از ۴_۳ بازیکن به تیم ملی نمی‌‌رود. در این حالت باید با کدام بازیکن تمرین کنم‌؟ ۷ بازیکن این تیم نیستند. چرا فقط ۳ بازیکن می‌خواهیم؟ ضمن حفظ تیم سال گذشته باید ۳_۲ بازیکن اضافه می‌کردیم زیرا استقلال مشکل داشت که قهرمان نشد. باید ضعف‌های تیم را ترمیم می‌کردیم. هرکسی را می‌گوییم می‌گویند گران است‌.

وی درمورد اینکه تا کجا از اعتبارش برای استقلال هزینه می‌کند، گفت: استقلال اعتبار دارد. اعتبار من در فوتبال بین مردم و تمام‌ جامعه است اما اینجا درمورد استقلال صحبت می‌کنیم. الان هم راحت، باز و شفاف با خطیر صحبت کردم. با اینکه او ۵_۴ روز است آمده و نمی‌تواند خیلی کارها را انجام بدهد ولی برای انجام شدن کار، سرعت‌ عمل می‌خواهیم. اگر هم قرار است تیمی بسته شود، باید در حد قهرمانی باشد و بتواند برای این عنوان بجنگد. خود این بازیکنان می‌دانند اگر بگویند تیم باید پنجم شود و تیم به استادیوم برود ببازد یا مساوی کند، هوادار قبول نخواهد کرد. فقط هم به سرمربی و بازیکن کار دارند.

سرمربی استقلال درپاسخ به این سوال که منظورش از بچه چه کسی است، توضیح داد: همه او را می‌شناسند و نیازی به گفتن نیست‌. اینها در استقلال خیلی کارها می‌کنند و الان هم در این باشگاه جولان می‌دهند. حواس خود را جمع می‌کنند. به قیمت اینکه هوادار خوشحال باشد و من از استقلال بروم، با این نفرات دعوا می‌کنم. این افراد چه کسی هستند که دنبال جلسه با من هستند؟ پیغام‌ می دهند که یک جا بنشینند و با من حرف بزنند. شما چه کسانی هستید که بخواهید با من جلسه بگذارید؟

نکونام درخصوص اینکه آیا این افراد همان‌هایی هستند که دوست نداشتند او روی نیمکت استقلال بنشیند، گفت: این هوادار خوشحال باشد مشکلی نیست که من ننشینم. فقط هوادار استقلال هستم. در این سال‌هایی که در این تیم به عنوان بازیکن و مربی نبودم، ببینید چه حاشیه‌ای برای استقلال داشتم؟ هیچ وقت هیچ مشکلی نداشتم. صد سال دیگر هم ندارم اما این آقایان تا می‌آیند، استقلال بدبخت می‌شود. ۴۰ سال است این اتفاقات افتاده و باز هم می‌افتد‌. در ابتدا اینها را از استقلال دور کنید. من و مدیریت باشگاه باید دور کنیم تا تصمیم‌گیری نکرده و جلسات خود را سر چهارراه جهان کودک و این طرف و آن طرف نگذارند تا مشکل برای استقلال درست نشود. در آن حالت ما هم ساکت می‌نشینیم. اولین مورد را از هواداران می‌خواهم که حواسشان باشد زیرا این‌ها به باشگاه ضربه می‌زنند. به جواد نکونام ضربه نمی‌زنند. استقلال از همه ما بزرگ‌تر است‌. هیچ کدام از ما نیستیم اما استقلال همیشه هست.

وی درمورد اینکه برخلاف سایر تیم‌ها حضور هواداران متمول اطراف استقلال برای این تیم خیلی حاشیه درست کرده است، گفت: هواداری ندیدیم که بیاید و به ما هزار تومان کمک کند. چون صحبتی نشده نمی‌توانیم حرف بزنیم.

سرمربی استقلال درمورد نفرات خارجی مدنظرش، اظهار داشت:هیچ بازیکنی نداریم‌. هر کس را می‌گوییم می‌گویند گران است. امیرحسین حسین‌زاده را که یک ایرانی و برای تیم خودمان بوده است بگیرید.

نکونام درمورد اینکه صدور رضایت‌نامه حسین زاده ۸۰۰ هزار دلار هزینه دارد، گفت بله. ۳ سال قرارداد دارد. اشتباه کردند که او را ارزان فروختند یا هر اتفاق دیگری که افتاده باشگاه بلژیکی اکنون می‌خواهد از این بازیکن درآمد کسب کند. باشگاه ما قیمت نمی‌گذارد و شارلروا قیمت می‌گذارد. بنشینند و با هم صحبت کنند. خود حسین زاده با من صحبت کرده است. این بچه عاشق استقلال است و دوست دارد به این تیم بیاید. حاضر است قرارداد سه ساله ببندد. با او قرارداد ببندند تا بتوانند از این بازیکن درآمد کسب کنند. بازیکن جوان و آینده داری است. حسین‌زاده را بگیرند و بلد باشند بعدها بفروشند. خالدآبادی، حسین اسلامی ، یاسین سلمانی و هرکسی را می‌گوییم می‌گویند گران است.

 

وی درمورد مذاکره استقلال با مهدی قائدی، عنوان کرد: بحث حضور این بازیکن در استقلال تمام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز