خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع عمومی وزارت صمت:

بدون دغدغه آسانسور ملی خریداری کنید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۱۳۰۶

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: تولیدکنندگان داخلی تاییده‌ استاندارد سازمان ملی استاندارد را دریافت کرده‌اند و تصامین داخلی کافی را به خریداران می‌دهند. همچنین مجموعه فنی و حرفه ای آموزش‌های لازم در این زمینه را شروع کرده و اگر جایی ضعفی داریم تلاش دارد که آن را پوشش بدهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، آیین افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آسانسور با حضور محمدمهدی برادران  معاون صنایع عمومی وزارت صمت و  بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران برگزار شد.

برادران در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: در 3 سال اخیر قدم‌های بلندی در راستای خودکفایی در صنعت آسانسور برداشتیم تا جایی‌که تولیدکنندگان داخلی می‌توانند آسانسور‌ها برای ساختمان‌های 30 طبقه را پوشش بدهند.

این مقام مسئول با بیان اینکه صنعت آسانسور یکی از مظاهر صنعتی شدن است، افزود: در سال‌های اخیر صنعت در ایران رشد قابل توجهی کرد اما برخی از این مظاهر نمایان نشده است.

وی پیام اصلی این نمایشگاه رسیدن به تولید مطلوب دانست و افزود: تولیدکنندگان داخلی تاییده‌ استاندارد سازمان ملی استاندارد را دریافت کرده‌اند و تصامین داخلی کافی را به خریداران می‌دهند. همچنین مجموعه فنی و حرفه ای آموزش‌های لازم در این زمینه را شروع کرده و اگر جایی ضعفی داریم تلاش دارد که آن را پوشش بدهد.

معاون صنایع عمومی  وزارت صمت به مردم تصمین داد که بدون دغدغه از تولید داخلی استفاده کنند.

برادران ادامه داد: سطح کیفی محصولات داخلی ارتقا پیدا کرده است از این‌رو از متخصصان این حوزه دعوت می کنم از این نمایشگاه بازدید کنند تا از نزدیک با آخرین دستاوردهای این حوزه و شرکت‌های دانش بنیان آشنا شوند.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم توسعه رویکرد صادراتی، خاطر نشان کرد: تمرکز ما علاوه بر پوشش داخلی، تامین نیاز منطقه باید باشد. در حوزه صادرات هدف گذاری صورت گرفته و حوزه علم و صنعت پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه بیش از 600 مجموعه در صنعت آسانسور فعال هستند، خاطر نشان کرد: 30 مجموعه برتر در حوزه تولید آسانسور در کشور موفق به دریافت مجوزهای لازم از وزارت صمت شده‌اند که این مجموعه‌ها در نمایشگاه حضور پررنگ دارند و محصولات را با عمر و تضامین بالا در دسترس مشتریان قرار می‌دهند.

به گفته معاون وزیر صمت؛ وزارتخانه از تولیدکنندگان درخواست کرده‌ است که مدت خدمات پس از فروش را افزایش بدهد.

برادران با اشاره به فعالیت 10 شرکت دانش بنیان در حوزه آسانسور، افزود: شرکت‌های دانش بنیان حدود 40 درصد از بازار را تامین می‌کند. همچنین باید به تعمیرات آسانسور توجه ویژه کنیم و حتی به متخصصان منطقه هم برای تعمیرات وابسته نباشیم .

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا که آیا وزارت صمت برای سامان دادن واحدهای غیرمجزا اقدامی انجام داده است؟ گفت: واحدهای غیرمجازی که بتوانند استانداردهای سازمان ملی استاندارد را انجام بدهند این قابلیت وجود دارد که به آنها کد رهگیری، و شناسه به آنها بدهیم و از کارگاه‌هایی با کیفیت دعوت می‌کنیم که به 600 واحد پروانه دار بپیوندند.

معاون صنایع عمومی  وزارت صمت در پایان بیان کرد: تجمیع واحدهای غیرمجاز در یک واحد منسجم امکان افزایش بنیه مالی واحدها را تقویت می‌کند. وزارت صمت از این مجموعه‌ها حمایت می‌کند چرا که صنعت آسانسور یکی از مظاهر اقتدار صنعت هر کشور محسوب می‌شود.

در پایان آیین برادران از آسانسور ملی کشور رونمایی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز