خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

یکهزار و۷۰۰ کارگر ساختمانی مهاباد بی بهره از خدمات تأمین اجتماعی / ابطال حدود ۱۵۰ بیمه کارگران مهابادی طی یک سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۵۱۳

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد گفت: از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در مهاباد که دارای گواهینامه فنی و حرفه ای در گرایش های مختلف صنعت ساختمان هستند که از این تعداد سه هزار و ۶۷۶ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

بارزان دانشمند در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه از مجموع پنج هزار و ۵۰۰ کارگر ساختمانی در مهاباد که دارای گواهینامه فنی حرفه ای در گرایش های مختلف تعداد ۳ هزار و ۶۷۶ نفر از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردارند گفت: هم اکنون هزار و ۷۰۰ کارگر ساختمانی این شهرستان در صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

دانشمند با بیان اینکه سهمیه بیمه شدگان کارگران ساختماعی قطره چکانی و محدود است، ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مجلس و همچنین وزارت کار و رفاه اجتماعی تلاش می شود که صف انتظار برای تحت پوشش قرار گرفتن این افراد به حداقل برسد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهاباد اظهار کرد: طی یک سال گذشته حدود ۱۵۰ مورد بیمه کارگران ساختمانی نیز در سطح این شهرستان به دلیل آنکه در صنوف دیگر مشغول به فعالیت بودند ابطال شده است.

وی در ادامه گفت: به مناسبت هفته کارگر نیز نخستین مجتمع تخصصی صنفی کارگران استان آذربایجان غربی با هدف ساماندهی، آموزش و ارتقای شغلی این کارگران در این شهرستان آغاز به کار کرده است.

دانشمند با بیان اینکه امور مربوط به ساماندهی کارگران از جمله خدمات بیمه‌ای، آموزش‌های مرتبط با صنعت ساختمان و همچنین متمرکز کردن کارگران میدانی و روزمزد در این مرکز انجام می شود، اضافه کرد: پیش بینی شده با استقرار کارگران فصلی، میدانی و روزمزد در قالب ایستگاه کارگری برای استقرار در این مرکز و ساماندهی نوبت دهی آنان هم اقداماتی انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز