خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

درخواست اوکراین برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت علیه روسیه/ کشف حداقل ۴۶ جسد در یک تریلی در تگزاس/ انفجار در بندر «عقبه» اردن

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۲۸۷

درخواست اوکراین برای برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت علیه روسیه، کشف حداقل ۴۶ جسد در یک تریلی در تگزاس و انفجار در بندر «عقبه» اردن از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی بیانیه‌ای صادر کرد.

-  یک مقام ارشد دولتی آمریکا، با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشنگتن در دوحه، گفت که نسبت به نتایج این مذاکرات خوش‌بین نیست.

- یک قطار مسافربری حامل ۲۳۴ مسافر و ۱۲ خدمه که از لس‌آنجلس عازم شیکاگو بود، در پی تصادف با کامیون در منطقه‌ای دورافتاده در ایالات میسوری از ریل خارج شد.

- رژیم صهیونیستی در ادامه تهدیدهای پوشالی خود، از تلاش برای تشکیل یک ائتلاف دفاع هوایی در خاورمیانه برای مقابله با ایران خبر داد.

- رسانه‌های اردن اعلام کردند که در جریان انفجار در بندر «عقبه» در این کشور، ده‌ها نفر کشته و مصدوم شدند.

- مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که توافق برای احیای برجام روی میز و قابل دسترسی است.

- مقام‌های ایالتی تگزاس از کشف حداقل ۴۶ جسد در یک تریلی در جنوب‌غرب «سن آنتونیو» خبر دادند.

- فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) مدعی شد که در پی حمله پهپادی نیروهای این کشور به استان ادلب سوریه، یکی از سرکرده‌های گروه «حراس الدین» وابسته به القاعده کشته شده است.

- سخنگوی نمایندگی آلبانی در سازمان ملل، اعلام کرد که اوکراین خواستار برگزاری نشست اضطراری شورای امنیت علیه روسیه شده است.

- سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که آرژانتین و ایران برای پیوستن به بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی) درخواست داده‌اند.

- معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که تناقضات زیادی در وضعیت مرکز خرید در کرمنچوک وجود دارد و این حادثه ممکن است اقدامی تحریک‌آمیز به سبک «بوچا» باشد.


 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز