خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان تهران:

حمایت از تولید صرفا با ورود یک دستگاه محقق نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۳۱۸

رئیس کل دادگستری استان تهران از احیا و راه‌اندازی ۴۸ شرکت و واحد تولیدی با پیگیری‌های اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری استان تهران که طی سنوات گذشته دچار ورشکستگی شده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی القاصی در اولین روز از هفته قوه قضائیه که «حمایت قضایی از تولید دانش‌بنیان و صیانت از حقوق عامه» نام‌گذاری شده است، از یک شرکت تولیدی دانش‌بنیان به نام «مرکز پژوهش متالوژی رازی» بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این شرکت دانش‌بنیان در جریان فرایند و چگونگی نحوه ارائه خدمات به مشتریان در این شرکت قرار گرفت و مهم‌ترین موانع و مشکلات موجود در مسیر فعالیت این شرکت را احصاء کرد.

القاصی در نشستی با حضور مدیران و مسئولان مرکز پژوهش «متالوژی رازی» با گرامی‌داشت ایام هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی بنا بر رسالت خود در جهت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی، اشتغال و توسعه فعالیت‌های تولیدی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم را در حیطه وظایف قانونی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان دارد.

نقش تولید و اشتغال در «تقویت استقلال کشور در عرصه‌های گوناگون» و «خنثی‌سازی تحریم‌ها»

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر اهمیت مقوله تولید و اشتغال در کشور و نقش این موضوع در «تقویت استقلال کشور در عرصه‌های گوناگون» و «خنثی‌سازی تحریم‌ها» عنوان کرد: بی‌شک امروزه وضعیت کشور یک وضعیت خاص است و در این شرایط تولید و صنعت از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

حمایت از تولید صرفا با ورود یک دستگاه محقق نخواهد شد

وی تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه حمایت از تولید و اشتغال در کشور را مورد اشاره قرار داد و در عین حال تحقق این امر را منوط به هم‌افزایی و تعامل تمامی بخش‌ها و دستگاه‌ها دانست و گفت: ممکن است دستگاهی در حـوزه حمایت از تولید پای کار آید و از هیچ نوع حمایتی دریغ نکند؛ باید توجه داشت که حمایت از تولید صرفا با ورود یک دستگاه محقق نخواهد شد؛ بلکه لازم است تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در این عرصه پای در میدان عمل گذارند.

القاصی با تاکید بر اینکه "همه اجزا و بخش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری وظیفه دارند در حوزه حمایت از تولید و اشتغال نقش‌آفرینی کنند و تمام توان خود را به‌کار گیرند"، اظهار کرد: دستگاه قضایی در همین راستا تلاش‌های زیادی را انجام داده و اهداف و برنامه‌های مختلفی در دستور کار خود قرار داده است و شخص ریاست معزز قوه قضائیه در این زمینه دغدغه دارند.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: مجموعه قضایی استان تهران نیز به‌عنوان بخشی از دستگاه قضایی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال ماموریت دارد و تلاش دارد تا در این عرصه با فعالیت‌ها و اقدامات خود مثمر ثمر واقع شود.

دو ابزار اساسی دادگستری کل استان تهران در جهت حمایت از چرخه تولید

وی «ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی» و «اداره تصفیه امور ورشکستگی» را دو ابزار مهم و اثرگذار دادگستری کل استان تهران در جهت حمایت از چرخه تولید دانست و گفت: در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تلاش بر این است تا حمایت‌های حقوقی و قضایی از واحدهای صنعتی و تولیدی در بخش‌های مختلف با هم‌افزایی و کمک به دستگاه‌ها، نهادهای متولی و مسئول در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و به‌خصوص شرکت‌ها و واحدهای تولیدی که با مشکلات اجرایی و حقوقی مواجه هستند، نمود پیدا کند.

وی اقدامات اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران در حمایت از چرخه تولید و احیای واحدهای تولیدی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در خصوص شرکت‌هایی که دچار ورشکستگی می‌شوند از آن زمانی که حکم ورشکستگی صادر می‌شود، تمامی مداخلات سهام‌داران و بستان‌کاران قطع خواهد شد و آن شرکت و کارخانه تماما در اختیار و تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی قرار می‌گیرد.

احیاء و راه‌اندازی ۴۸ شرکت و واحد تولیدی با پیگیری‌های اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران

القاصی از احیاء و راه‌اندازی ۴۸ شرکت و واحد تولیدی با پیگیری‌های اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران که طی سنوات گذشته دچار ورشکستگی شده بودند، خبر داد و گفت: چرخ تولید در این شرکت‌ها و واحدهای تولیدی در حال چرخش است و پس از اینکه موانع موجود در مسیر فعالیت این واحدهای تولیدی به‌طور کامل رفع گردد، آن شرکت و واحد تولیدی از نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران خارج خواهد شد.

حدود ۸۰ شرکت ورشکسته تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری تهران هستند

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ شرکت‌ بدلیل ورشکستگی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران هستند، گفت: خوشبختانه بخش عمده‌ای از این شرکت‌ها و واحدهای تولیدی با نظارت و ورود اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران فعال هستند و از توقف آنها در مسیر تولید جلوگیری شده است.

وی با اشاره به گستردگی دربرگیری شرکت‌هایی که تحت چتر نظارتی و حمایتی اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران قرار دارند، گفت: کارخانجات وابسته به بسیاری از این شرکت‌ها در سایر استان‌ها مستقر است و به‌لحاظ اینکه مرکزیت اصلی آن‌ها در تهران می باشد  و به‌دلیل مشکلاتی که در ادامه فعالیت آن‌ها ایجاد شده و دچار ورشکستگی شده‌اند، از تاریخ صدور حکم ورشکستگی، نظارت بر این شرکت‌ها تماما بر عهده اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران قرار گرفته است.

القاصی از پیگیری ویژه دادگستری استان تهران برای حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات شرکت‌هایی خبر داد که تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری تهران قرار دارند و در عین حال گفت: تلاش همکاران در مجموعه قضایی استان معطوف به برطرف کردن موانع موجود در مسیر فعالیت این شرکت‌ها است تا با حل مشکلات مالی آن‌ها به‌ویژه در حوزه بستان‌کاران، شاهد بازگشت همه این شرکت‌ها به عرصه فعالیت و تولید باشیم.

سه راهبرد دادگستری استان تهران در جهت حل ریشه‌ای مشکلات شرکت‌های ورشکسته

وی «تلاش در جهت تسویه بدهی بستان‌کاران و به‌خصوص بانک‌ها»، «مهیا کردن شرایط در جهت تزریق نقدینگی» و «اعمال اقدامات حمایتی در جهت فراهم کردن مقدمات خروج از ورشکستگی» را سه راهبرد اساسی دادگستری کل استان تهران در جهت حل ریشه‌ای مشکلات شرکت‌های ورشکسته عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران هدف از بازدید از مرکز پژوهش «متالوژی رازی» را «اعلام حمایت و پشتیبانی» دستگاه قضایی از فعالیت‌های قانونی این مجموعه به‌عنوان یک شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: این شرکت، از جمله شرکت‌های دانش‌بنیانی است که در جهت استانداردسازی و فعالیت‌های سالم بسیاری از شرکت‌ها، خدمات علمی قابل توجهی ارائه می‌دهد.

وی تصریح کرد: سهام‌دار اصلی و عمده این شرکت، شرکت قطعات فولادی است که بیشترین سهم را در این مجموعه دارد و به‌لحاظ اینکه شرکت قطعات فولادی در نتیجه ورشکستگی تحت نظارت اداره تصفیه امور ورشکستگی دادگستری کل استان تهران قرار دارد، دادگستری کل استان تهران به قائم مقامی از سهام‌دار و مالک اصلی وظیفه دارد که از این شرکت دانش‌بنیان نیز حمایت کند تا در مسیر فعالیت خود دچار خلل و مشکلی نشود.

اهتمام ویژه دادگستری برای حل مشکلات شرکت قطعات فولادی

القاصی از اهتمام ویژه دادگستری کل استان تهران به‌منظور حل مشکلات شرکت قطعات فولادی به‌عنوان یکی از سهام‌داران اصلی مرکز پژوهش «متالوژی رازی» خبر داد و در عین حال اظهار کرد: در پیگیری‌هایی که در روز جاری به‌عمل آمد، بنابر این شد تا وضعیت شرکت قطعات فولادی که مدت زیادی است به‌لحاظ ورشکستگی با مشکل مواجه شده، در ستاد اقتصاد مقاومتی استان تهران طرح و مورد بررسی قرار گیرد و تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادهای مسئول و به‌خصوص ستاد رفع موانع تولید، زمینه خروج این واحد تولیدی از حالت ورشکستگی و رونق تولید در آن فراهم گردد.

راه‌برون رفت از مشکلات فعلی اقتصادی، «قوی ساختن ایران» در حوزه تولید و صنعت است

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه به ارائه خدمات علمی مرکز پژوهش «متالوژی رازی» به حدود ۶۰ هزار شرکت، واحد تولیدی و صنعتی اشاره کرد و در عین حال راه‌برون رفت از مشکلات فعلی در وضعیت اقتصادی کشور را «قوی ساختن ایران» در حوزه تولید و صنعت دانست و اظهار کرد: امروزه برخی از مشکلات موجود ناشی از تحریم‌ها به این دلیل است که کشور در برخی از حوزه‌ها در زمینه تولید و صنعت دچار وابستگی است؛ لذا ضرورت دارد تا با نگاه ویژه در حوزه ارتقاء علمی و فناوری در بخش تولید و صنعت اقدام شود.

نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی، تضمین‌کننده سلامت جامعه است

وی «تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان» را یک ضرورت دانست و در عین حال نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را تضمین‌کننده سلامت جامعه عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین «بقای تولید در جهت رعایت حقوق عمومی مردم» را یکی از اولویت‌های مجموعه قضایی استان تهران در حوزه حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: امروز هیچ جهاد و ارزشی بالاتر از گام برداشتن در حوزه تولید و ایجاد اشتغال نیست و هیچ نیازی در جامعه ضروری‌تر از مقوله تولید و اشتغال احساس نمی‌شود؛ لذا فردی که در این حوزه قدم برمی‌دارد و تلاش می‌کند نزد خداوند متعال از جایگاه و پاداش اخروی ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

بر اساس این گزارش، معاون قضایی رئیس کل و رئیس اداره تصفیه و امور ورشکستگی دادگستری استان تهران نیز در این بازدید «حفظ تولید و اشتغال» را از ارزنده‌ترین اقدامات این اداره عنوان کرد و گفت: تلاش کرده‌ایم شرکت‌های ورشکسته تحت نظارت اداره تصفیه و ورشکستگی دادگستری تهران ضمن حفظ توان تولید، ازتعدیل نیروی انسانی شاغل نیز خودداری کنند.

ترکی افزود: حفظ و نگهداری شرکت‌های تولیدی از جمله مهمترین اقداماتی بوده که در دوران تحریم‌های ظالمانه و مقطع حساس کنونی در آن توفیق داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز