خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

اجرای دوره آموزشی آیروس در استان مرکزی / مرگ مغزی‌هایی که منجر به پیوند اعضاء می‌شوند آمار پایینی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۱۶۶

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: دوره آموزشی آیروس از 12 تیر ماه سال جاری به مدت 5 روز در اراک همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عاطفه صالح فرد در جمع خبرنگاران افزود: این دوره آموزشی شامل آموزش جامع پشتیبانی مراکز فراهم آوری پیوند است که قرار بود از سال 1398 انجام شود، اما به دلیل محدودیت هایی که کرونا ایجاد کرد، مغفول مانده است.

وی ادامه داد: تا پیش از این چندین بار برای این دوره آموزشی برنامه ریزی شده و تا مرحله اجرا پیش رفته ایم. بنابراین از این حیث مشکل خاصی در اجرای آن در روزهای پیش رو نخواهیم داشت.

مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: با وجود اینکه استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور قرار گرفته و به همین علت آمار تصادفات، تروما و همچنین مرگ مغزی در آن بالاست، اما مرگ مغزی هایی که منجر به پیوند اعضاء می شوند، آمار پایینی دارند.

صالح فرد تصریح کرد: یکی از مداخلات ارزشمندی که می تواند آمار موارد مرگ مغزی منجر شده به پیوند را افزایش دهد، دوره آموزشی آیروس است که گام اول آن فرهنگ سازی و افزایش اطلاعات و آگاهی در سطح جامعه است.

وی بیان داشت: این فرهنگسازی در سطح مدیران و تصمیم گیران استان مرکزی و مردم با انجام دوره های اینچنینی و نشست و هم اندیشی هر چه بیشتر با یکدیگر، افزایش خواهد یافت. امیدواریم ضمن تأثیرگذاری آن، برپایی و حمایت از برگزاری اینگونه جلسات تداوم داشته باشد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز