خبرگزاری کار ایران

معرفی هیئت داوران بخش‌های مسابقه کودک و نوجوان جشنواره تئاتر همدان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۳۷۳

دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، هیئت داوران بخش‌های مسابقه تئاتر کودک و مسابقه تئاتر نوجوان، را معرفی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مریم سعادت، فریبا دلیری، حسن دادشکر، امید نیاز و امیر سلطان احمدی، داوری آثار بخش مسابقه تئاتر کودک، جشنواره بیست و هفتم را برعهده دارند.

همچنین بر اساس اعلام دبیرخانه، زهرا صبری، شهرام کرمی، محمد بحرانی، علی پاکدست و جواد کبودر آهنگی نمایش‌های بخش مسابقه تئاتر نوجوان، بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را ارزیابی و برگزیدگان را در اختتامیه این رویداد نمایشی معرفی می‌کند.

هیئت داوران بخش‌های مذکور، جملگی از هنرمندان باسابقه عرصه هنرهای نمایشی، به ویژه نمایش کودک و نوجوان هستند.

مریم سعادت بازیگر مطرح عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون؛ از هنرمندان فعال در عرصه تئاتر کودک و نوجوان است. «عملیات مهد کودک»، «تارزن و تارزان»، «آب‌پریا»، «قصه‌های تابه‌تا»، «بچه‌های عروسکی»، «خونه مادربزرگه» و… از جمله این آثار است.

فریبا دلیری کارگردان، نویسنده، عروسک‌ساز، مدرس دانشگاه و مترجم تئاتر، آثار متعددی در زمینه تئاتر کودک و نوجوان را به رشته تحریر در آورده و کارگردانی کرده است؛ که می‌توان به نمایش «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» برگزیده بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اشاره کرد.

حسن دادشکر، بازیگر، کارگردان و مدرس باسابقه تئاتر کودک و نوجوان است که طی ۵ دهه فعالیت هنری آثار متعدد نمایشی و تلویزیونی در عرصه تئاتر کودک تولید کرده، که می‌توان از آثاری همچون نمایش «گنجشکک‌اشی‌مشی»، «نقلی و مادربزرگ» و «قصه موش کوچولو» نام برد.

امید نیاز نویسنده، مجری، بازیگر و کارگردان عرصه تئاتر و سینما است. او با نمایش‌هایی همچون «دختر پادشاه»، «هی تو»، «این قصه‌ام» و «بچه‌های خاکستری» از شناخته‌ترین فعالان تئاتر کودک و نوجوان است.

امیر سلطان‌احمدی بازیگر تئاتر، عروسک‌گردان و ترانه‌سرا است. از جمله تجارب بازیگری او می‌توان به بازی در مجموعه‌های «گذر میرزا»، «منوچ و نونوچ»، «سنجد خبرنگار» و «مکتب خانه غیرانتفاعی» اشاره کرد.

زهرا صبری نویسنده، کارگردان، طراح و سازنده عروسک است. این هنرمند تاکنون آثار متعددی را کارگردانی و در کشورهای مختلف روی صحنه آورده است. او به عنوان داور در جشنواره‌های بسیاری حضور داشته است.

شهرام کرمی نویسنده، کارگردان و مدیر فرهنگی و هنری است. از این هنرمند ۲۴ نمایش‌نامه چاپ‌شده و در ۲۲ پروژه اجرایی به‌عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت داشته است.

محمد بحرانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و صداپیشه و عروسک‌گردان است که با عروسک «جناب خان» و صداپیشگی ببعی و آقای هم ساده در مجموعه «کلاه قرمزی» معروف حضور کودکان و نوجوانان است.

علی پاکدست، عروسک‌گردان و عروسک‌ساز، از چهره‌های شناخته شده نمایش عروسکی و کودک و نوجوان است. در کارنامه هنری او اجرای اپراهای عروسکی «حافظ»، «سعدی»، «خیام» و «عاشورا» با همکاری گروه آران دیده می‌شود.

سیدمحمد جواد کبودرآهنگی نمایشنامه‌نویس، کارگردان، مدرس تئاتر و از هنرمندان باسابقه شهر همدان است. از این هنرمند کتاب‌های همچون «تاریخچه نمایش در همدان»، «تعامل بازیگر و تماشاگر در تئاتر» و «بازیگردانی در تئاتر» منتشر شده است.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، یکم تا ششم تیرماه به دبیری‌امیر مشهدی عباس و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، وزارت آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، شهرداری همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز