خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور قزاقستان در نشست خبری با رئیسی:

در چهارچوب ساختارهای منطقه‌ای و بین المللی همکاری خوبی با ایران داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۷۴۵

رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: دستاوردها و قراردادهایی که در سفر به تهران امضا کردیم برای تعامل دو کشور کمک‌کننده خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاسم ژومارت توکایف در نشست خبری مشترک با سیدابراهیم رئیسی گفت: از کشور ایران که از ما با آغوش گرم استقبال کردند، سپاسگزارم. این را هرگز فراموش نمی‌کنیم که اکنون ارتباط ما در روح استراتژیک ادامه پیدا می‌کند. جناب رئیسی برای بالا بردن روابط دو کشور سهم بالایی دارند.

وی ادامه داد: در این مدت همکاری ما خوب شده و دوستی ما محکم‌تر شد. همکاری ما در زمینه‌های فرهنگی هم رونق پیدا کرده است. ما در چهارچوب ساختارهای منطقه‌ای و بین‌المللی هم همکاری خوبی داریم. ما امروز گفت‌وگوهای مفصلی برگزار کرده و موضوعات مهمی را بررسی کردیم.

رئیس‌جمهور قزاقستان گفت: هر دو طرف علاقمند به استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای حمل و نقل و ترانزیت هستند در همین راستا کریدور شرق و غرب و شمال و جنوب از اهمیت بالایی برخوردار است. امروز از ایجاد خط ریلی استقبال کردیم. در شرایط پیچیدگی ژئوپلیتیک این موضوع اهمیت بالایی دارد. ما در زمینه‌های تولید، کشاورزی و دیگر زمینه‌ها گفت‌وگو داشتیم. این برای ارتقای روابط دو کشور مهم است. دستاوردها و قراردادهایی که امضا کردیم برای تعامل دو کشور کمک‌کننده خواهد بود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز