خبرگزاری کار ایران

بازرسی 678 فروند شناور ایرانی و خارجی در بنادر هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۵۸۳

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ‌از ابتدای سال جاری تاکنون 678 فروند شناور ایرانی و خارجی توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، اسماعیل مکی زاده در تشریح بازرسی‎های انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی در بنادر این استان، اظهار کرد: از مجموع شناورهای بازرسی شده طی این مدت 534 فروند شناور ایرانی و 144 فروند نیز شناور خارجی بوده است.

وی افزود: از مجموع این شناورها 593 فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد 477 فروند شناور ایرانی و 116 فروند نیز شناور خارجی که در مجموع 86 درصد نقص مشاهد شد و مسئولان کشتی‌ها تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نقص شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده نواقص رویت شده در شناورهای کنوانسیونی را گواهینامه‌ها، کتب و نشریات دریایی، ماشین‌آلات، کنوانسیون کاردریایی، تهویه و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: دریافت مجوز دریاروی منوط به برطرف شدن نواقص و بازرسی مجدد خواهد بود .

مکی‌زاده به عمده نواقص مورد تذکر در شناورهای غیرکنوانسیونی نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل متفاوت بودن فعالیت در این شناورها نواقصی مانند گواهی بیمه‌نامه، حلقه نجات، کپسول اطفا حریق، گواهی‌نامه شایستگی پرسنل، جلیقه نجات و غیره مورد بازدید قرارگرفته و تا برطرف شدن نواقص از استمرار فعالیت شناورهای دارای نقص جلوگیری خواهد شد.

در سال گذشته (1400) نیز حدود 2 هزار و 760 فروند شناور ایرانی و خارجی مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 2 هزار و 214 مورد ایرانی و 546 فروند نیز شناور خارجی بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز