خبرگزاری کار ایران

شکایت لالیگا از منچسترسیتی و پاری سن ژرمن به یوفا!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۴۲۱

لالیگا به صورت رسمی از دو باشگاه منچسترسیتی و پاری سن ژرمن به یوفا شکایت کرده است.

به گزارش ایلنا، لالیگا روز چهارشنبه (15 ژوئن) تایید کرد که شکایت هایی را به یوفا در مورد پاری سن ژرمن و منچسترسیتی درباره "نقض مستمر مقررات فعلی فیرپلی مالی (FFP)" ارسال کرده است.

لیگ اسپانیا اعلام کرد که شکایت به هیئت حاکمه فوتبال اروپا علیه سیتی، قهرمان لیگ برتر انگلیس در ماه آوریل انجام شده است، در حالی که شکایت علیه پی اس جی، قهرمان لیگ 1 فرانسه "این هفته" ثبت شده است.

لالیگا اصرار داشت که به تشدید اقدامات قانونی علیه دو باشگاه تحت حمایت دولت ادامه خواهد داد.

در بیانیه لالیگا آمده است: «با هدف انجام اقدامات اداری و قضایی در اسرع وقت در برابر ارگان های مربوطه فرانسه و اتحادیه اروپا»، شرکت های حقوقی را در فرانسه و سوئیس استخدام کرده است.

و در سوئیس، لالیگا در حال "مطالعه گزینه های مختلف نمایندگی" برای بررسی "تضاد منافع احتمالی" ناصر الخلیفی است، رئیس پاری سن ژرمن، مسئول بین اسپورتس متعلق به قطر، اتحادیه باشگاه های اروپا را رهبری می کند و در کمیته اجرایی یوفا نشسته است.

منچسترسیتی پس از پرداخت بند آزادسازی مهاجم 51 میلیون پوندی در رقابت برای خرید ارلینگ هالند از بوروسیا دورتموند پیروز شد اما طبق گزارش ها، این قرارداد شامل حقوق و دستمزد و هزینه ایجنت ها می تواند از 250 میلیون پوند فراتر رود!

پس از اینکه ستاره فرانسوی رئال مادرید را رد کرد و قراردادی سه ساله با این باشگاه قطری امضا کرد، پاری سن ژرمن حقوق سالانه بین 40 تا 50 میلیون یورو به کیلیان امباپه پرداخت خواهد کرد.

گزارش سالانه اداره مالی فوتبال فرانسه (DNCG) در اوایل ماه جاری اعلام کرد که پاری سن ژرمن در فصل 2020-2021 متحمل 224.3 میلیون یورو ضرر شده است که 80 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

در بیانیه لیگ اسپانیا آمده است: «لالیگا معتقد است که این شیوه‌ها اکوسیستم و پایداری فوتبال را تغییر می‌دهند، به تمام باشگاه‌ها و لیگ‌های اروپایی آسیب می‌رسانند و تنها به تورم مصنوعی بازار کمک می‌کنند، با پولی که در خود فوتبال تولید نمی‌شود».

لالیگا می‌داند که تامین مالی نامنظم این باشگاه‌ها یا از طریق تزریق مستقیم پول یا از طریق اسپانسرینگ و سایر قراردادها انجام می‌شود که با شرایط بازار مطابقت ندارد یا منطق اقتصادی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز