خبرگزاری کار ایران

قوانین فوتبال در حال تغییر است: تعویض‌ها، خطای هند، دروازه بان‌ها و پنالتی‌ها...

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۴۱۱

نشست IFAB برای تصویب اصلاحات قوانین فوتبال برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، هیئت بین‌المللی فوتبال (IFAB) حافظان مستقل قوانین فدراسیون‌های فوتبال هستند و روز دوشنبه در دوحه به منظور تصویب تغییرات قوانین که از اول جولای رسمی می‌شود، تشکیل جلسه می‌دهند.

علاوه بر این، بحث پیرامون اتفاقات فصل جاری با تمرکز ویژه بر این که چه چیزی در خطای هند قابل مجازات است و چه چیزی نیست، روی میز خواهد بود.

گزینه ایجاد پنج تعویض که دست به دست هم داد، در تمام مسابقاتی که مایل به انجام این کار هستند، رسمی خواهد شد. مسابقات لیگ در هر کشور ممکن است آن را اتخاذ کند یا نپذیرد، اما در تمام مسابقاتی که توسط فیفا برگزار می شود، پنج تعویض رسمی خواهد بود.

هر تیم می‌تواند از سه تعویض به اضافه وقت‌های اضافه استفاده کند. در وقت‌های اضافه، سهمیه پنج تغییر ممکن است در صورت عدم استفاده تکمیل شود و در صورت پیش‌بینی قوانین مسابقه، ششمین تغییر اضافه می‌شود.

وقتی بازیکنی با ارتکاب خطای هند از گل یا موقعیت واضح گلزنی برای تیم مقابل جلوگیری می کند، صرف نظر از اینکه در کجا اتفاق می افتد، باید اخراج شود.

تغییراتی در مورد دروازه بان ها و ضربات پنالتی اعلام شده است. درست تعبیر شد که دروازه بان می توانست یک پا جلو و یک پا پشت خط داشته باشد اما در واقع تخلف بود.

این قانون برای تاکید بر اینکه روح قانون مستلزم این است که دروازه بان هر دو پا را در تماس مستقیم با خط دروازه یا مستقیماً روی خط دروازه تا زمان زدن ضربه پنالتی قرار دهد، بازنویسی شده است. به عبارت دیگر، دروازه بان ممکن است نه در جلو و نه پشت خط دروازه بایستد.

آفساید نیمه اتوماتیک حاضر در جام ملت های عربی و جام باشگاه های جهان همچنان در دست بررسی است و در کنگره روز دوشنبه تصمیم گیری نمی شود، اما احتمال افزایش لیست بازیکنان جام جهانی قطر به 26 بازیکن نیز وجود خواهد داشت تا مورد بحث قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز