خبرگزاری کار ایران

یادداشت؛

لزوم توجه به اجرای ماده‌۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۲۲

مناطق آزاد در وهله اول نیازمند توسعه و ثبات مدیریتی است و چه بسا مشکلاتی که در مدتهای اخیر برای این مناطق به وجود آمده نشات گرفته از بی‌ثباتی مدیریتی در مناطق آزاد است.

ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور در مناطق آزاد به منظور ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ایفای نقش مؤثر آنها در تحقق اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این مناطق، هم‌پیوندی و تعامل اثرگذار اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی تصویب شد. اما در راه اجرایی شدن با چالش ها و مشکلاتی رو به رو شد و چه بسا رفته رفته فقط نامی از آن باقی ماند. در صورتی که اجرایی شدن این قانون علاوه بر توسعه اقتصادی این مناطق میتواند کمک به سزایی به توسعه خدمات و رفاه بیشتر کیشوندان داشته باشد.

 این قانون به میزانی شفاف و روشن است که به خوبی و روشنی اختیارات و وظایف مدیران و مسئولان مناطق آزاد را تعریف نموده است و اگر این قوانین به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات مناطق آزاد برطرف خواهد شد. بر طبق بررسیهای به عمل آمده عدم ثبات مدیریتی و نبود مرکز درمانی مربوط به سازمان تامین اجتماعی دو نمونه از مهمترین مشکلات کیشوندان در حال حاضر است که علیرغم قول مساعدت مدیران و مسئولان مربوطه هنوز عملیاتی نشده است.  

مناطق آزاد در وهله اول نیازمند توسعه و ثبات مدیریتی است و چه بسا مشکلاتی که در مدتهای اخیر برای این مناطق به وجود آمده نشات گرفته از بی‌ثباتی مدیریتی در مناطق آزاد است. توسعه خدمات عمرانی در جزیره کیش برپایه ساختار پروژه ها و مکانهای گردشگری می‌بایست مورد توجه قرار گیرد. چرا که در دنیای رقابت باید برای حضور در بازار از دانش نوین و روز صنعت گردشگری بهره برد. استفاده از روشهای جدید و نوین در صنعت گردشگری و همینطور رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد به ویژه جزیره کیش می‌تواند در توسعه همه جانبه مناطق آزاد موثر واقع گردد.

درپایان با یادآوری این نکته که اجرای ماده 65 قانون اساسی از ضروریات اصلی مناطق آزاد است امیدواریم که با رفع مشکلات موجود در زیرساختها و برنامه‌ریزی و آماده‌سازی جزیره کیش برای میزبانی دو رویداد بزرگ از جمله جشنواره تابستانی و مسابقات جام جهانی 2022 که در قطر برگزار خواهد شد کیش نیز بهترین بهره اقتصادی و فرهنگی را ببرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز