خبرگزاری کار ایران

فیفا شکایت شیلی را رد کرد؛ اکوادور از جام جهانی حذف نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۹۲

فدراسیون فوتبال شیلی استدلال کرده بود که اکوادور باید به دلیل استفاده از یک بازیکن فاقد شرایط در مسابقات مقدماتی جام جهانی از این بازی‌ها کنار گذاشته شود.

به گزارش ایلنا، تلاش شیلی برای کنار گذاشتن رقیب آمریکایی خود در آمریکای جنوبی، اکوادور از جام جهانی فوتبال، روز جمعه با تصمیم فیفا رد شد.

این پرونده مربوط به مدافع بایرون کاستیلو بود که شیلی مدعی بود نه تنها در کلمبیا به دنیا آمده است، بلکه سه سال بزرگتر از آن چیزی است که در اسناد مورد استفاده برای شناسایی اکوادوری او ذکر شده است.

طبق قوانین هیئت حاکمه فیفا، قرار دادن بازیکنی که شرایط لازم را ندارد، می‌تواند منجر به حذف هر مسابقه‌ای شود که در آن بازیکن فاقد شرایط لازم شرکت کرده است.

اکوادور در مسابقات مقدماتی این قاره چهارم شد و یکی از چهار مکان خودکار آمریکای جنوبی در جام جهانی را به خود اختصاص داد.  اما شیلی از اکوادور خواسته بود که هشت بازی مقدماتی را که کاستیلو در آن حضور داشت از دست بدهد و به جای آن به حریفانش در آن مسابقات سه امتیاز در هر بازی داده شود. مقامات شیلیایی محاسبه کرده بودند که این نتیجه، نتایج مقدماتی در آمریکای جنوبی را تغییر می‌دهد و شیلی را با حذف اکوادور به جام جهانی می‌برد.

فیفا اعلام کرد که مقامات آن پیش از این که به این نتیجه برسند اکوادور هیچ موردی برای پاسخگویی ندارد - که شامل پرو نیز می‌شود که هفته آینده در پلی آف بین قاره‌ای برای کسب جایگاه خود در قطر شرکت می‌کند، گزارش‌های تمام طرف‌های درگیر در این پرونده را بررسی کرده‌اند.

شیلی اعلام کرد که به این حکم اعتراض خواهد کرد.

ادواردو کارلزو، وکیل مدافع فدراسیون شیلی گفت: «ما از این تصمیم ناامید شده ایم. میزان شواهد بسیار زیاد است، چه از کلمبیا و چه از اکوادور، که بدون هیچ شک منطقی ثابت می کند که این بازیکن در کلمبیا متولد شده است. بنابراین، ما درخواست تجدید نظر خواهیم کرد و امیدواریم که به این ادله رسیدگی شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز