خبرگزاری کار ایران

فنلاند، «قوانین مرزی» خود را تغییر می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۱۰۱

فنلاند به منظور احداث موانعی در مرزهای خود برای مقابله با تهدیدات روسیه، قوانین مرزی خود را اصلاح می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، دولت فنلاند برنامه دارد قوانین مرزی این کشور را به منظور احداث موانعی در مرزهای شرقی این کشور با روسیه، اصلاح کند. 

بنا بر اعلام دولت فنلاند، احداث این موانع بخشی از اقدام‌هایی است که به منظور افزایش آمادگی‌‌ها در برابر تهدیدات ترکیبی (هیبریدی) روسیه، در بحبوحه حمله این کشور به اوکراین، صورت می‌گیرد. 

فنلاند که متقاضی عضویت در پیمان نظامی غرب، ناتو است، سابقه جنگ با روسیه را دارد ولی هم اکنون منطقه مرزی این کشور با روسیه پوشیده از جنگل است و بخش قابل توجهی از مرز هزار و ۳۰۰ کیلومتری (۸۰۸ مایلی) میان دو کشور تنها با خطوط پلاستیکی و تابلو مشخص شده است. 

با افزایش نگرانی‌ها در خصوص تلاش‌های روسیه برای افزایش فشارها بر فنلاند با فرستادن پناهندگان به مرز این کشور، دولت فنلاند تقویت وضعیت امنیتی مرزهایش را با سرعت بیشتری پیگیری می‌کند. 

پیش از این و در پایان سال گذشته میلادی، هنگامی که صدها نفر از پناهندگان از خاورمیانه، افغانستان و آفریقا در مرز بلاروس و لهستان گرفتار شدند، اتحادیه اروپا بلاروس را متهم به دست زدن به چنین اقدامی کرد. 

بر اساس قوانین کنونی اتحادیه اروپا، پناهجویان می‌توانند در هر نقطه ورودی به کشورهای عضو این اتحادیه، تقاضای پناهندگی خود را ارائه کنند. 

اصلاحات صورت گفته در قوانین مرزی فنلاند، به دولت این کشور این اجازه را می‌دهد تا موانعی مانند حصار و جاده‌های جدیدی برای برقراری گشت‌های مرزی احداث کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز